Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Hierbij 2 foto's van mijn eerste kuikens van dit jaar 😀 Nog 4 eitjes te gaan!
Heel mooi! gefeliciteerd met de kleintjes:)
Nou, hierbij nog wat foto's. Er zijn in totaal 4 kuikens uitgekomen. De ouders begonnen net zoals bij de vorige nestjes rond de 3 weken te plukken, dus we hebben ze weer in een aparte kooi met warmtelamp gezet. Volgens mij sinds afgelopen maandag.
Wij zijn ze dus momenteel met de hand aan het voeden. Hopelijk nog een aantal dagen en dan kijken we of we ze weer bij de ouders kunnen zetten. De pogingen die we tot nu toe ondernomen hebben resulteerde weer in plukwerk dus we hebben ze er snel weer uitgehaald.
De grootste zijn nu ongeveer 4 weken, de kleinste iets van 3 of net iets jonger.
Ze beginnen al een beetje te spelen met de trosgierst dus dat is positief. Water zet ik er nog niet bij omdat ik bang ben dat de kleinste verzuipt, die is nog redelijk zwak in de nek. Maar over een paar dagen zal dit wel mogelijk zijn.
Wij voeren ze trouwens Orlux opfok. Daarnaast mengen wij vaker gepureerde pijnboompitten onder het voer, dit als extra 'boost' voor de kleine.
Wat een mooie kuikens.
Zijn die gele lutino's, of gele zwart ogen, of wat voor kleur dat jij weet ?
En verkoop je er, of niet ?
Anders heb ik wel interesse in zo'n gele.
en de andere jongen kunnen ook splitten hebben, dus ik heb misschien ook wel interesse in de andere kuikens.
wat voor kleuren zijn de ouders, en wat voor splitten hebben ze, weet je dat ?
Hi Els,
ik dacht eerst dat het lutino's waren maar dat klopt niet, hebben ze te donkere ogen voor. Ik heb laatst wat foto's naar Dirk van Abeele gestuurd en hij gaf aan dat het DecIno waren. Dit komt ook overeen met de stelling van de koper van de gele uit mijn vorige nestje die aangaf dat het een zwartoog was.
De ouders zijn dus split voor DEC en/of Ino of een combinatie. De jongen hebben hier dus ook een kanssplit op.
Als ik ff gencalc erbij pak, dan krijg ik het volgende:
| 25.0% | 0.1 groen /NSLino |
| 25.0% | 0.1 groen /DEC |
| 25.0% | 0.1 groen |
| 25.0% | 0.1 DECNSLino |
Dat klopt ook wel want vorig nestje was er 1 op de 4 DECNSLino (7 eitjes) en dit nestje waren het er 2 (op acht eitjes). 2 op 4 kans dus dat de wildkleur split hebben voor DEC of NSlino.
Ik ben wel van plan om ze te verkopen, ik heb simpelweg geen plaats voor de jongen. Dit zal wel pas over 2 weken zijn, nadat ik terug bn van vakantie. De jongen gaan een weekje op visite bij mijn zus als ik weg ben.
Dan zullen ze ook redelijk zelfstandig moeten zijn.