Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe beheerders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nieuwe beheerders

    Nieuwe beheerders

    Het forum is overgekocht door Brada-Groep en werd daarbij dus ook verhuist naar onze servers. Omdat het forum bijna niet onderhouden/geupdate was werkte dit niet en kwamen er allemaal problemen. Wij hebben het nu eindelijk opgelost en we hebben alles geupdate. Wij gaan ons nu bezig houden met website optimalisatie.
    Mochten er nog problemen zijn met het forum dan horen wij dat graag.

    Rens Pols


  • #2
    Het forum is overgekocht
    Dit woord bestaat niet in het Nederlands; het is of "overgenomen" of "gekocht".
    door Brada-Groep en werd daarbij dus ook verhuist naar onze servers. Omdat het forum bijna niet onderhouden/geupdate was werkte dit niet en kwamen er allemaal problemen.
    Het is nog steeds niet onderhouden/bijgewerkt en dus werkt het nog steeds niet en zijn de problemen er dus ook nog steeds.
    Wij hebben het nu eindelijk opgelost en we hebben alles geupdate.
    Ben ik nou gek of ...?
    Wij gaan ons nu bezig houden met website optimalisatie.
    Daar heb ik nul procent vertrouwen in, gezien de huidige (nog steeds) rammelende staat.
    Mochten er nog problemen zijn met het forum dan horen wij dat graag.
    Laat me niet lachen. Dit forum is op zichzelf een groot probleem.
    Rens Pols
    Geen idee wie je bent, maar ik zou nooit mijn naam onder zo'n bericht zetten op een forum als dit, want daarmee zet je jezelf enorm voor aap en te kijk als onbenul.
    Last edited by Gerard; 30-08-22, 19:57.

    Comment


    • #3
      ja gerard ik weet het niet. bij mij op de pc doet het forum het nu vrijwel perfect via internet. maar een paar maanden terug, sinds 2019 ofzo was het en ramp
      en wilde het bijna 100% van de keren niet eens laden - een of andere rare foutmelding of er stond een of andere domein registratie login vereist.
      sinds een paar weken terug laadt het forum ineens weer zoals vroeger op mijn internetpc en heb ik maar een enkele keer een
      verkeerd geladen pagina gehad en dat is weken terug. misschien zijn ze nog bezig ermee ? er staat immers
      Wij gaan ons nu bezig houden met website optimalisatie.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door SingingCoyote13 Bekijk Berichten
        misschien zijn ze nog bezig ermee ? er staat immers
        Wij gaan ons nu bezig houden met website optimalisatie.
        Tsja, wees eerlijk, het was jaren geleden al een ramp en er verbeterde nooit wat. Mijn reactie een paar dagen geleden, was natuurlijk nogal recht toe, recht aan, om het zo maar eens uit te drukken, maar jeetje, als je als beheerder zo begint en het slaat als een tang op een varken, dan vraag je er ook om, toch? Ik ga geen opsomming geven van alles wat er niet werkt, maar ooit heeft men kennelijk een Engelstalig forum gekopieerd, de hoogst noodzakelijke dingen vertaald en laten werken en de rest maar laten zitten. Ik weet ook niet alles, maar wanneer je iets op het internet wilt aanbieden en je hebt er kennelijk helemaal geen kaas van gegeten, verdiep je er dan eerst eens in of vraag hulp. Ik heb naar aanleiding van "Brada-groep" eens wat verder gezocht en begreep toen waarom dit forum zolang dit niet in andere handen komt, nooit wat zal worden.
        I.p.v. "Wij gaan ons nu bezig houden" had daar natuurlijk moeten staan: Wij hebben ons bezig gehouden" en dan bijv. een opsomming van de veranderingen.
        Twee boeken zijn belangrijk om te lezen voordat je een forum of webstek op internet plaatst, te weten; "Verleiden op Internet" van Aartjan van Erkel https://www.verleidenopinternet.nl en "Don't make me think" (Nederlandse versie) van Steve Krug https://robinpeek.nl/boeken/dont-make-me-think/ (deze laatste koppeling geeft prima info over dit boek).
        Ik heb de afgelopen dagen dit forum eens open laten staan en dan zie je dat het aantal actieve "leden" op de vingers van 1 hand te tellen is, terwijl er best wat "gasten" langskomen. Maar wanneer de eerste indruk niet goed is, komen mensen niet gauw meer terug. Kortom, ik zou dit forum (weer) van het internet halen, maar een mogelijkheid bieden, dat mensen automatisch per e-mail informatie krijgen zodra het er weer op staat. Vervolgens eerst eens flink er mee aan de slag gaan. Kritisch kijken wat je aan wilt bieden. Vervolgens alles wat daar niet bij hoort, niet meer zichtbaar maken (later kun je altijd weer extra dingen toevoegen). Alle Engelse teksten vertalen naar goed Nederlands (moet je wel iemand hebben met gevoel voor taal die ook alle taal- en spelfouten uit het hele forum haalt) en ook eens nadenken over de vormgeving (ik heb gelukkige een goede advertentieblokker, hetgeen een veel rustiger beeld geeft).
        Last edited by Gerard; 02-09-22, 07:28.

        Comment


        • #5
          wist ik niet. je zal wel gelijk hebben want jij bent actiever hiermee bezig dan ik. vreemd eigenlijk dat dit forum niet zo lekker loopt.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door SingingCoyote13 Bekijk Berichten
            je zal wel gelijk hebben want jij bent actiever hiermee bezig dan ik.
            Dat iemand ergens actiever mee bezig is, wil niet zeggen, dat iemand daardoor gelijk heeft, netzomin als wanneer iemand al lang of veel papegaaien heeft .
            vreemd eigenlijk dat dit forum niet zo lekker loopt.
            Vind ik niet zo vreemd. Klik maar eens op die 2e link in m'n vorige bericht. Al lang voordat dit forum uit de lucht ging liep het gebruik terug. Niet omdat er geen belangstelling voor zo'n forum was, maar vanwege de gebruiksonvriendelijkheid. Ook het combineren van leden die tevens redacteuren(moderatoren) waren, bleek geen gelukkige keus.
            Last edited by Gerard; 03-09-22, 17:40.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door SingingCoyote13 Bekijk Berichten
              vreemd eigenlijk dat dit forum niet zo lekker loopt.
              Nou je ziet het. Dit forum is gewoon een dood (her)geboren kindje. 't Is net als met een lege kroeg. Daar ga je ook niet binnen. Vanaf het begin (nu 6 weken geleden) zijn er slechts 3 mensen actief geweest (jij en ik en die dame over die Pyrrhura - de laatste heeft overigens ook niet meer gereageerd op mijn reactie; waarschijnlijk omdat ze zich achteraf realiseerde dat de kans op een reactie erg klein was).
              Last edited by Gerard; 24-09-22, 17:52.

              Comment


              • #8
                Beste Gerard, ik was nieuwsgierig of dit forum nog steeds actief is.
                heb in de afgelopen jaren heel veel info gehad en ook mogen delen. Jammer. Fb heeft het overgenomen

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                  Beste Gerard, ik was nieuwsgierig of dit forum nog steeds actief is.
                  heb in de afgelopen jaren heel veel info gehad en ook mogen delen. Jammer. Fb heeft het overgenomen
                  Tsja, maar dat SmoelenBoek is allesbehalve privacyrespecterend, dus blijf ik daar ver uit de buurt. Ik denk overigens, dat het omgekeerd is. Omdat dit forum al lange tijd verwaarloosd werd en nog steeds wordt, zochten/zoeken mensen hun heil noodgedwongen elders. Immers, vele fora functioneren uitstekend, ondanks SmoelenBoek.

                  Comment


                  • #10
                    Beste iedereen,

                    Er is inmiddels een nieuwe stijl geforceerd bij iedereen waarmee de meeste problemen opgelost zijn. Echter kunnen we dat niet 100% garanderen, dit heeft namelijk te maken met cache. Mochten de problemen zich nog steeds voordoen horen we dat graag.
                    De reden dat er niet heel veel is gedaan aan de websiteoptimalisatie is omdat vBulletin een oud platform is en we graag zouden willen migreren, echter heeft dit een niet al te aangenaam prijskaartje en moet er nog beslist worden of we voorlopig vBulletin vasthouden of dat we gaan migreren.
                    Wij willen deze post graag gebruiken als terugkoppeling omdat het forum aan onze kant uitstekend werkt. We waarderen dan ook feedback, maar we hebben niets aan verwijten.

                    Met vriendelijke groet,
                    Rens Pols

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bradagroep Bekijk Berichten
                      De reden dat er niet heel veel is gedaan aan de websiteoptimalisatie is omdat vBulletin een oud platform is
                      Veel zaken hebben niets met de forum'software' te maken en de forum'software' is platformonafhankelijk. Veel zaken zijn een kwestie van gewoon de nodige tijd/energie steken in bijwerken/optimaliseren van van alles. Een voorbeeld: alle Engelstalige begrippen vervangen door Nederlandstalige en functies die geen inhoud hebben op 'non actief' stellen. Dat heeft niets met de forum'software' te maken.

                      en we graag zouden willen migreren, echter heeft dit een niet al te aangenaam prijskaartje en moet er nog beslist worden of we voorlopig vBulletin vasthouden of dat we gaan migreren.
                      Tsja, Rens, ik zou denken, dat je voordat je iets overneemt, je je eerst goed verdiept in de gevolgen.

                      Wij willen deze post graag gebruiken als terugkoppeling omdat het forum aan onze kant uitstekend werkt.
                      Misschien eens vanaf de andere kant gaan kijken?

                      We waarderen dan ook feedback, maar we hebben niets aan verwijten.
                      Hoe je iets kwalificeert, zegt vooral iets over je zelf. Wanneer je het vervelend vind, wanneer mensen het beestje bij de naam noemen en attenderen op "Haagse bluf" zou tot nadenken moeten stemmen. En misschien beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald?
                      Last edited by Gerard; 01-10-22, 23:18.

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X