Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skip, de Blauw Gele!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Skip, de Blauw Gele!

    Een goeden middag

    Mijn vriendin en ik hebben net ''ff'' 370km gereden...
    We gingen kijken naar een Blauw Gele.

    Het is dus niet bij kijken alleen gebleven, wij hebben haar mee genomen!

    Ze is van 26-05-2009 en vrij van alle ziektes.
    Ze zit nu tijdelijk in een kweekkooi voor grijze roodstaarten, morgen komt onze 2e Big Ben hier




    Zal snel even wat mooiere foto's maken.

  • #2
    Gefeliciteerd, ben benieuwd naar je andere foto's!!
    sigpic

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door EstherV Bekijk Berichten
      Gefeliciteerd, ben benieuwd naar je andere foto's!!

      Ik heb er nog eentje.



      Kleine evaluatie vanaf vanmiddag 15uur, toen waren we net thuis met dr.

      Ze is ontzettend lief en aanhankelijk!
      Soms nog een beetje lomp met de kracht van haar snavel, maar geen kwaad in het spel. Enzo, onze interesseert haar niet, Enzo moet NIKS van Skip weten! Is er zelfs bang voor...Dit zal in de loop van de week hopelijk minder worden.

      Tot nu toe is de eerste middag avond erg prettig verlopen, beter dan verwacht zelfs! Eten en drinken doet ze ook prima, alleen aan het fruit en groentje moet ze wennen.

      Binnenkort meer

      Comment


      • #4
        Das een hele mooie dame !!!
        Chester en Samba
        Yoda en Navy

        Comment


        • #5
          Is zeker een knappe dame
          sigpic

          Comment


          • #6
            Dank jullie wel!!!

            Vanmiddag om 15uur wordt haar kooi gebracht
            Die kan ik nog mooi in elkaar zetten voordat ik naar mijn werk moet,
            zal dan ook weer wat foto's maken natuurlijk!

            Afgelopen nacht en de ochtend zijn ook erg goed verlopen.
            Wij hebben haar geen 1x gehoord, en ze was heel blij om ons
            vanmorgen te zien.

            Comment


            • #7
              Van harte gefeliciteerde en heel veel succes gewenst met je vogels.

              We horen graag hoe de vogels aan elkaar wennen.

              Groet,

              Frans
              fkbmac www.koppiekrauw.com

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
                Van harte gefeliciteerde en heel veel succes gewenst met je vogels.

                We horen graag hoe de vogels aan elkaar wennen.

                Groet,

                Frans

                Enzo reageerd al iets minder heftig, maar het is nog lang niet zoals het
                moet zijn.

                Maar de kooi van Skip was vroeger bij ons thuis, en hij staat al
                We hadden er ook al een paar speeltjes bij besteld, voornamelijk sloop
                spul voor haar.

                En wat foto's

                De kooien naast elkaar.



                Druk aan het onderzoeken in de kooi.



                Net ook nog even snel de stofzuiger gebruikt, en toen liet mevrouw wel even van zich horen! Arme oortjes Stofzuiger net zo lang aan gelaten tot dat ze weer netjes stil was.

                Groetjes!
                Last edited by ArjanR1; 15-09-09, 15:11.

                Comment


                • #9
                  Weer een hele kleine update,

                  Enzo wordt steeds iets rustiger, maar moet nog steeds niks van Skip weten.

                  Skip heeft vandaag nog weer lekker zitten schreeuwen tijdens het stofzuigen.
                  En zij zit nu al 20 minuten van de zaden te eten. Dus ze eet nu zaden en pellets.

                  Vreemd is wel, dat ze alle soorten groente en fruit als ijs behandelt.
                  Ze likt er alleen maar aan... Zo deed ze vanmorgen 15minuten over 1 druif.
                  Maar dit zal tzt ook wel bijtrekken.

                  Als er weer wat nieuws te melden is, post ik het

                  Comment


                  • #10
                    Weer een kleine update.

                    Enzo is gelukkig alweer wat rustiger geworden, dit gaat dus langzaam de
                    goede kant op!

                    Wat wel vreemd is, is dat Skip mijn vriendin soms ''bijt''
                    Ze bijt niet door, maar maar je ziet wel duidelijk de afdruk van de snavel.
                    Bij mij heeft ze dit niet gedaan, terwijl ze veel meer bij mij zit dan bij mijn vriendin.

                    Wat mij ook op viel, is dat Skip veel vaker poept dan Enzo.
                    Enzo heeft nog nooit als die in de kooi zat, iets er buiten laten vallen.
                    Skip poept tegen de muur en op de grond als die in de kooi zit.

                    Dit vind ik trouwens geen minpunten oid, ff schoonmaken en het is klaar
                    Voor de rest is ze nog steeds ontzettend lief en aanhankelijk, vooral tegen mij.

                    Enzo heeft voor mijn vriendin gekozen, en het ziet er naar uit dat Skip (gelukkig) voor mij kiest :P

                    Comment


                    • #11
                      hele mooie vogel zeg
                      en dat wennen zal best goedkomen
                      en lijkt me logisch meer poepen
                      groeter dan de eet meer dus poept meer lijkt mij

                      Comment


                      • #12
                        Zo, weer een kleine update!
                        Het gaat nog steeds erg goed met Skip.


                        Als ik aan het werk ben, mag mijn vriendin geen TV kijken van haar.
                        Ze gaat er doorheen schreeuwen, ben ik thuis is er niks aan de hand vreemd
                        genoeg. Met het stofzuigen is er niks verandert, maar dat is geen probleem

                        Wel vliegt ze wat vaker door de kamer, dus we laten dr binnenkort wel knippen. Dan ga ik met dr naar Dr. Oranje, kan die gelijk een check doen.

                        Het fruit eten is nog steeds niet zoals het moet. Zal het morgen eens met haar oefenen, met Enzo er bij, als dat gaat...Het zijn nog steeds geen vrienden namelijk. Maar er lijkt wel minder angst te zijn.

                        Voor de rest geen bijzondere veranderingen, dus laat ik het hier bij!

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ArjanR1 Bekijk Berichten
                          Wel vliegt ze wat vaker door de kamer, dus we laten dr binnenkort wel knippen.
                          Misschien vliegt ze door de kamer omdat ze behoefte heeft aan beweging? Leuk idee om er zo een einde aan te maken.

                          Als je een huisdier wil dat niet vliegt neem dan een hond of een kat, maar geen beest dat in zijn volledige essentie gemaakt is om te vliegen.
                          http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                          Papegaaienpsychologie:
                          Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                          http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door rhadamantis Bekijk Berichten
                            Misschien vliegt ze door de kamer omdat ze behoefte heeft aan beweging? Leuk idee om er zo een einde aan te maken.

                            Als je een huisdier wil dat niet vliegt neem dan een hond of een kat, maar geen beest dat in zijn volledige essentie gemaakt is om te vliegen.
                            Ik had uit andere topics al begrepen dat jij anti kortwieken bent.
                            Dit heeft echter niks te maken dat ik het mijn vogel niet gun oid.

                            Elke keer tegen de ruiten aan vliegen is niet bepaald gezond.
                            En als ze geknipt is, kan ze ook mee naar buiten, dus krijgt ze meer vrijheid.

                            Afijn, het gaat hier om 2 verschillende persoonlijke meningen, waar we toch niet uitkomen.

                            Comment


                            • #15
                              check m'n links eens van youtube. daar is Vasco op te zien.
                              Knippen heeft niks met meer vrijheid te maken, maar enkel met gemakszucht imo.
                              Vasco heeft de eerste maand dat hij vloog ook tegen de ruit gevlogen, maar een ara kan best het principe van een venster leren hoor.
                              We hebben hem elke dag de ramen laten zien, met z'n gezicht er letterlijk tegen gedrukt, er op getikt, totdat hij zelf ook met z'n snavel en tong de "onzichtbare" wand leert kennen.
                              We hebben aan de tuin een erg groot raam van 4x2m. Hier is hij nog nooit tegen gevlogen, maar als het openstaat en hij heeft z'n harnasje aan, dan vliegt hij wel door de opening. Ze kunnen wel degelijk het verschil leren tussen open en gesloten.
                              Ook bij de mensen waar hij verbleef tijdens de vakantie heeft hij nooit tegen een raam gevlogen.

                              Ik vind het spijtig dat in de discussies over knippen of niet niet knippen als gevaarlijk wordt omschreven en een beperking vormt op de vrijheid.

                              Vasco gaat mee fietsen, zit mee buiten, naar het park...

                              Als mensen een kindje kopen breken ze toch ook niet de beentjes opdat het niet van in de tuin de straat zou kunnen lopen, dan kan het ook niet aangereden worden door een auto. Dat is een gevaar, maar daarom moet je het wezentje nog niet gaan bewerken om gevaar te vermijden.

                              Ara's vliegen in het wild 20km/dag, (al naargelang de soort uiteraard) Ze zijn uiterst wendbaar, zelf in huis, en dat ondanks hun grote spanwijdte.
                              Ara's die kunnen vliegen zijn gezonder dan die dat niet geknipt zijn, ze zijn minder vatbaar voor ziektes. Dit wil niet zeggen dat ze nooit ziek worden, maar hun weerstand is groter. Net zoals dokters mensen aanraden om te sporten!. Een beetje op de boom klauteren is daar geen alternatief voor. Z'n 2 belangrijkste spieren worden nooit getraind als ze geknipt zijn. Een beetje fladderen op een tak is niets in vergelijking met vertikaal op stijgen en hun hele gewicht van meer dan een kilo te doen opstijgen. Hun hart krijgt er ook een betere training door.

                              Vogels die geknipt zijn hebben ook minder vertrouwen dan ongeknipte vogels, eens z'n vleugels geknipt zijn en hij er niet meer op kan vetrouwen, gaat hij dat ook niet doen eens hij weer kan vliegen. Vasco heeft in dat opzicht ook geen schrik om van grote hoogte te vertrekken om ergens laag te landen. M.a.w. stel dat hij ontsnapt zal hij vanuit een hoge boom ook durven afdalen, dat tegenover een papegaai die ooit geknipt is en schrik zal hebben om vlucht te nemen eens hij vast raakt in een hoge boom.

                              Door Vasco niet te knippen leeft hij nu trouwens nog. Deze zomer was hij mee naar een pic-nic in het park. Hij was wat gezellig naast me takjes tot pulp aan het verwerken toen plots een Duitse herdershond van een zwerver op hem afgestormd kwam. Vasco heeft toen die herdershond ontweken in vlucht terwijl die bleef springen en happen... Een erg akelig moment, maar tegelijk was ik erg opgelucht van hoe hij zich heeft kunnen redden vooraleer ik bij hem was. :-(

                              Het enige vervelende wat ik aan niet knippen vind is dat alle papieren op tafel steeds wegwaaien, maar misschien moet ik wat ordelijker zijn. ;-)

                              Nick
                              http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                              Papegaaienpsychologie:
                              Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                              http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X