Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodstaart Sjakkoo: Heeeel oud, maar jong van geest :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Roodstaart Sjakkoo: Heeeel oud, maar jong van geest :-)

    Hallo allemaal,
    Wat een mooi forum! Ik ben net nieuw en vind het nu al heel informatief. Ik heb enkele jaren geleden een grijze roodstaart "geërfd" van mijn grootmoeder. Hij is al ruim 50 jaar in de familie, maar waarschijnlijk is hij al veel ouder, want volgens mij kreeg mijn grootmoeder hem al 'derdehands'. Het verhaal gaat dat ie nog echt uit het wild komt. Ik zie hier dat dit redelijk normaal was toen.
    Hij kletst net als andere roodstaarten de oren van je lijf en is eigenlijk altijd goedgehumeurd en in voor een lolletje. Hij heeft de woordenschat van een slimme 4-jarige en een voorliefde voor gekke geluiden en het nadoen van mensen die al zeker 40 jaar dood zijn ;-). Maar ik herken ze nog steeds, heel grappig. Hij is niet zo heel tam, maar word graag over zijn kop geaaid door mijn man. Dat is echt zijn grote vriend.
    De laatste tijd heeft hij wel gezondheidskuurtjes. Dus ik zal wel veel op dat forum zitten. Niks ernstigs gelukkig, maar ik denk gewoon 'slijtage' zeg maar. Vliegen doet ie niet meer, lopen als ie er zin in heeft, zit tegenwoordig veel op de vloer van zijn kooi. En hij heeft onwaarschijnlijke snavelgroei waardoor ik regelmatig een blokje om moet naar de dierenarts om een beetje te laten bijslijpen.

    Ik vind het leuk om te horen als er meer mensen zijn met hele oude roodstaarten en of zij bovenstaande dan herkennen. (Maar misschien is daar wel een forumpje van en heb ik die gewoon nog niet gevonden).

    Groet,
    Marissa

Ads onder in topics

Collapse
Working...
X