Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo, even voorstellen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hallo, even voorstellen.

    Hallo allemaal,

    Sinds 6.5 week hebben mijn vriend en ik een witbuikcaique in huis. (genaamd Lilo)

    Het gaat heel goed en hij is super lief.

    Ik heb me aangemeld omdat ik wat meer informatie zoek over caiques, omdat er heel weinig over vinden is.
    Wel veel informatie over een Ara, Kaketoe of een grijze roodstaart omdat die ook populairder zijn. (die zijn ook allemaal zo leuk natuurlijk)

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen of tips of informatie heeft met caique's.
    (uiteraard wel goed ingelezen voordat we Lilo in huis namen)

    Liefs,
    Iris

  • #2
    Welkom

    Wat wil je weten ?
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      welkom!
      Denzo Chica

      Comment


      • #4
        ben ook benieuwd wat je allemaal zou willen weten,alles zou je dan zeggen
        het is een hele leuke vogel,speels,ondeugend,en vooral brutaal
        moet wel zeggen dat het een lastigere vogel is om samen te houden met andere vogels,ze willen altijd de baas zijn en deinzen nergens voor terug,als ergens een ander zit en hij wil daar gooit hij de ander ongeacht welke soort of grootte er gewoon af
        of het nu een grijsje is of een ara het doet ze niks,eentje hier gaat als hij een gekke bui heeft gewoon aan de staart van mijn blauw gele ara hangen die dat niet op prijs stelt natuurlijk
        kunnen dan dus in minder veilige omstandigheden komen
        ze zitten nooit stil.altijd op zoek naar iets of aandacht,bewerkelijke vogels dus

        Comment


        • #5
          We hebben hem nu kleine 7 weken, het eerst waar we mee bezig waren is hem een soort van zinnelijk maken.
          Elke keer als hij in zijn speelboom of kooi poept belonen en enthousiast reageren. HET WERKT!
          Als hij moet poepen dan vliegt hij naar zijn boom of kooi en komt hij later terug.
          Hij luistert ook goed naar zijn naam en is niet eenkennig gelukkig.

          Hoe kan je het het beste trainen? of aanpakken?
          Ik probeer het 'dopje in kopje' maar eerst laat ik hem elke avond spelen, want anders is hij veel te snel afgeleid.
          Dan ga ik een 30 tot 45 minuten per avond even zitten om te trainen.
          Ik geef elke keer een pijnboompje als hij het dopje aantikt. (we zijn net begonnen)
          Hij weet het echt wel, maar soms doetie ook alsof hij van niets weet want hij is dan afgeleid, ik neem aan dat het dan een kwestie van geduld en volhouden is?

          Comment


          • #6
            erik

            Jeroen en Ires,

            met training ben je goed bezig.
            de volgende stap is als hij het dopje oppakt dan belonen.
            en als hij goed kan op pakken moet je er een kopje onder zetten meegaan met de vogel tot die in het bakje valt(belonen)
            en als die dat goed snapt kun je het kopje laten staan en hem zelf laten brengen.

            en als je dit leuk vind om te trainen(dit vind ik zelf ook belangrijk, het heeft een dubbel functie ze zijn bezig krijgen aandacht en zelfvertrouwen en ze kijken er naar uit om te gaan trainen met jou als je thuis komt)

            ga eerst met 1 kleur werken. bv geel en zeg elke keer pak het gele dopje......dan kun je later met kleuren gaan werken. gele dop in een geel potje/matje
            zelf gebruik ik 4 kleuren rood blauw groen en geel.

            als je meer vragen hebt hoor ik het wel.

            https://www.youtube.com/watch?v=-YIs...ature=youtu.be

            dit is wel in een vergevorderd stadium en bijna dagelijks trainen.


            succes
            erik.

            Comment


            • #7
              een caique kan je inderdaad goed zindelijk maken,heb er ook zo eentje gehad
              vind dat je al goed bezig bent
              het is ook verstandig dat je hem eerst even laat spelen dan kan hij zijn energie lekker kwijt want dat hebben ze genoeg
              werk veel met je stem,zeg wat je wilt en als het lukt goed zo,enthousiast zijn dan dan wordt hij dat ook
              het is inderdaad volhouden en dat even geen zin hebben of zogenaamd niet snappen hoort er allemaal bij,het blijven vogels met een heel eigen karakter

              prachtig om te zien erik

              Comment


              • #8
                Welkom


                Heel leuk Erik
                Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

                Annemoon
                en Magnum

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X