Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn grijze roodstaart is in aantocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Mijn grijze roodstaart is in aantocht

    Hallo allen,

    Mijn naam is Eric en ben vanaf vandaag een geregistreerde gebruiker van dit forum.

    Ik hoop binnen kort mijn eerste grijze roodstaart thuis te krijgen die geboren is op 2 april jl.
    Vandaar dat ik eens op internet ben gaan zoeken naar informatie van mensen met
    zo'n papegaai,en hoop hier op dit forum dan ook wat wijzer te worden over het houden van deze vogels.


    Graag wil ik eens weten hoe groente zoals broccoli aan vogel gegeven word rauw, geblancheerd,of gekookt.!!
    Puck zit op zijn kooi !!..

  • #2
    erik

    Eric,

    veel plezier alvast met je grijze, je kan alvast een mooie naam gaan zoeken voor je vriend.

    voor informatie kun je hier al eens gaan kijken www.koppiekrauw.com

    ik doe groente altijd blancheren dan eten ze het makkelijker..............maar rauw en gekookt kan ook(ik haal ook wel eten uit mijn eigen pannen en geef die dan,ook rijst en pasta aardappel)........alleen wel zonder zout hé.......en alles met mate overal een klein beetje van, dan leren ze alles eten en ook bakje leeg eten dan pas nieuw eten.

    erik.

    Comment


    • #3
      Welkom!

      mijn vogels eten ook regelmatig met de pot mee, gekookte groente is eigenlijk altijd wel goed, maar zoals gezegt, zonder zout en alles met mate

      dodelijk voor een papegaai is oa advocado, even goed lezen hier in het voeding subforum en je bent meteen heel wat wijzer

      ik voer mijn vogels elke dag pellets, zodat ze *alles* krijgen en niet alleen wat ze lekker vinden, daarnaast krijgen ze elke dag groenten, fruit, en een nootje

      Comment


      • #4
        Papegaai Grijze Roodstaart is gearriveerd op vrijdag 27 mei jl.

        Hallo Papegaaien Liefhebbers,

        Vrijdag is mijn Puck de papegaai bij mij thuis gearriveerd nog enigszins wat schuw en angstig als je bij hem in de buurt wilt komen of aaien. Maar hij is zeker nieuwsgierig en dat lijkt mij een goed teken. Ook heb ik hem vanmorgen voor het eerst buiten de kooi laten komen om hem op zijn kooi de omgeving te laten kennis maken. Ik hield een zit stok voor hem waarna hij er opstapte en zijn vleugels vanaf de stok lied wapperen.

        Hopend jullie over tijdje nog eens op de hoogte te houden van mijn bevindingen met Puck !!

        Groeten,
        Eric
        Puck zit op zijn kooi !!..

        Comment


        • #5
          hier vladderen ze ook meestal altijd even met de vleugels bij het opstappen,of het nu op een stok of hand is maakt niet uit
          veel plezier met je nieuwe aanwinst en laat hem maar lekker snel wennen aan alles zodat je een leuke gaai gaat hebben

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X