Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOORBEREIDING voor een dubbel geelkop amazone.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • VOORBEREIDING voor een dubbel geelkop amazone.

    Hey,

    Ik ( Pauline ) heb besloten om een papegaai in huis te nemen.
    Na veel onderzoek en lezen en filmpjes hebben we ons goed voor laten lichten bij Dieca te Horn.
    Rond mei komen er nieuwe papegaaien en we hebben ons ingeschreven voor een mooie Amazone.

    Aanvankelijk was ik ( Pauline) verlieft geworden op een roze kaketoe, maar na de voorlichting bij Dieca, kwamen zij tot de conclusie dat
    er 3 andere soorten bij onze levens situatie pasten. In vol vertrouwen en achteraf na veel info via internet, zijn we dan ook tot de conclusie en besluit gekomen om
    voor een amazone papegaai te gaan.

    We zijn rustig aan het voorbereiden. In November kopen we een mooie grote JAVA-boom voor in de huiskamer. Volgend jaar Februari een mooie kooi voor in de logeerkamer.
    waar de papegaai verblijft als we werken. Een goede strafkooi wordt waarschijnlijk een katten transport kooi, we hebben immers ook 3 katten.
    Etensbakjes van RVS en diverse speelgoed zijn al gekocht.

    Ook zijn we al op zoek naar een goede 2e hands buggy, quinny oid, om deze te verbouwen tot papegaai-buggy.
    Zodat de papegaai overal mee naar toe kan.

    Graag willen we eventueel Tips voor tijdens de voorbereidingen.
    Mogelijke namen voor een amazone,
    gewoon een leuk welkomsbericht,

    we zijn in spanning aan deze reis begonnen en daarom ook maar aangemeld bij dit Forum.
    Kunnen we gelijk zien of het hier een beetje levendig is?

    En de meest belangrijke vraag......... Naast Dieca willen we andere mensen leren kennen met een Amazone,
    mogelijk eens langs komen om meer te weten te komen over deze mooie bijzondere dieren.
    Wij wonen zelf in Tilburg.

    Alvast bedankt,

    Pauline
    Last edited by Pauline; 21-05-19, 12:19.

  • #2
    Welkom

    Ik heb oa twee dubbele geelkop amazones, erg mooie vogels

    Strafhok ben ik niet voor, maar verder heel goed om je goed voor te bereiden.

    Hoe ben je op het besluit gekomen voor een dubbele keelkop ? Als je rondkijkt
    kom je veel negatieve berichten tegen...
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Click image for larger version  Name:	20120917_18.jpg Views:	1 Size:	55,8 KB ID:	216765Click image for larger version  Name:	boom.jpg Views:	1 Size:	30,1 KB ID:	216766Click image for larger version  Name:	vogel 2.jpg Views:	1 Size:	45,6 KB ID:	216768Click image for larger version  Name:	vogel.jpg Views:	1 Size:	45,8 KB ID:	216769


      wandelwagen gekocht en papegaaiwagen van gemaakt.
      Training bij Dieca te Horn.
      Boom gekocht en aangekleed.

      we zijn al ver in de voorbereidingen.
      Last edited by Pauline; 21-05-19, 12:21.

      Comment


      • #4
        De wandelwagen in de foto's is niet de onze, deze diende ter inspiratie.
        Ook al een transportkooi gemaakt, zodat de vogel veilig mee kan in de auto. Daarnaast
        is dezekooi geschikt als speelplaats voor de vogel als we ergens op visite zijn.

        Foto van transportkooi.


        Click image for larger version

Name:	DSC_0288.jpg
Views:	1
Size:	56,3 KB
ID:	216770Click image for larger version

Name:	DSC_0289.jpg
Views:	1
Size:	62,3 KB
ID:	216771Click image for larger version

Name:	DSC_0291.jpg
Views:	1
Size:	64,3 KB
ID:	216772

        Comment


        • #5
          waarom een Amazone papegaai?

          Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
          Welkom

          Ik heb oa twee dubbele geelkop amazones, erg mooie vogels

          Strafhok ben ik niet voor, maar verder heel goed om je goed voor te bereiden.

          Hoe ben je op het besluit gekomen voor een dubbele keelkop ? Als je rondkijkt
          kom je veel negatieve berichten tegen...



          We hadden besloten om een papegaai in huis te nemen.
          We werden in een 5 tal dierenwinkels verwezen naar Dieca.
          Dennis papegaai werd ons afgeraden.

          Thuis het een en ander bekeken over papegaaien verkoop punten.

          Al snel werd duidelijk dat we niet naar Dennis moesten gaan.
          We zijn dus bij Dieca langs geweest.
          Daar zitten gedragsdeskundige en zij hebben eerst onze situatie in kaart gebracht.
          Na heel veel vragen en een goed gesprek kwamen zij met de mededeling dat er een 5 tal soorten
          papegaai in ons leven zou passen.
          Daarvan was de amazone geel kop een van de 5 opties, daardoor deze keuze.

          We willen een papegaai die niet 1 kennig is.
          Vriendelijk voor een ieder.
          Die leergierig is en makkelijk op te voeden.
          Dus kaketoe valt dan al af.

          Daarnaast is de prijs van de amazone geel kop iets aantrekkelijker dan van een geel nek amazone.
          Maar ook de kans op een geel nek amazone ligt procentueel een stuk lager.
          En we willen geen hybride en geen broedmachine vogel.

          Dus nu is het afwachten, we staan als 2e op de lijst.

          Tenzij hier iemand een mooi adres weet voor een geel nek amazone? broedvogel, geen hybride, dan horen we dat graag, inclusief de prijs.



          Alvast bedankt,

          Pauline
          Last edited by Pauline; 21-05-19, 12:21.

          Comment


          • #6
            Ik ben benieuwd wat voor het gaat worden.
            Of de vogel eenkennig wordt kan je niet altijd van tevoren zeggen.
            Een amazone is ook niet de makkelijkste vogel ;-)

            Mocht je nog tips willen hoor ik het wel, succes..

            Wel leuk en handig zoals je de rieskooi hebt gemaakt
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Wij willen graag tips........

              Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
              Ik ben benieuwd wat voor het gaat worden.
              Of de vogel eenkennig wordt kan je niet altijd van tevoren zeggen.
              Een amazone is ook niet de makkelijkste vogel ;-)

              Mocht je nog tips willen hoor ik het wel, succes..

              Wel leuk en handig zoals je de reiskooi hebt gemaakt

              Kom maar op met tips, ik heb al je berichten en filmpjes bekeken en je hebt een mooie vogel.
              Tips voor beginners?

              kom maar op met die tips, hoe meer hoe beter........

              alvast bedankt.

              Click image for larger version

Name:	DSC_0131.jpg
Views:	2
Size:	69,8 KB
ID:	216773Click image for larger version

Name:	DSC_0139.jpg
Views:	1
Size:	46,1 KB
ID:	216774Click image for larger version

Name:	DSC_0142.jpg
Views:	1
Size:	40,5 KB
ID:	216775Click image for larger version

Name:	DSC_0151.jpg
Views:	1
Size:	51,1 KB
ID:	216776Click image for larger version

Name:	DSC_0154.jpg
Views:	1
Size:	39,0 KB
ID:	216777Click image for larger version

Name:	DSC_0184.jpg
Views:	1
Size:	46,5 KB
ID:	216778Click image for larger version

Name:	DSC_0187.jpg
Views:	1
Size:	66,2 KB
ID:	216779Click image for larger version

Name:	DSC_0188.jpg
Views:	1
Size:	60,8 KB
ID:	216780Click image for larger version

Name:	DSC_0193.jpg
Views:	1
Size:	51,1 KB
ID:	216781Click image for larger version

Name:	DSC_0206.jpg
Views:	1
Size:	65,3 KB
ID:	216782Click image for larger version

Name:	DSC_0207.jpg
Views:	1
Size:	46,7 KB
ID:	216783Click image for larger version

Name:	DSC_0212.jpg
Views:	1
Size:	39,6 KB
ID:	216784Click image for larger version

Name:	DSC_0217.jpg
Views:	1
Size:	34,2 KB
ID:	216785Click image for larger version

Name:	DSC_0221.jpg
Views:	1
Size:	47,6 KB
ID:	216786Click image for larger version

Name:	DSC_0227.jpg
Views:	1
Size:	28,5 KB
ID:	216787Click image for larger version

Name:	DSC_0238.jpg
Views:	1
Size:	52,5 KB
ID:	216788Click image for larger version

Name:	DSC_0244.jpg
Views:	1
Size:	34,3 KB
ID:	216789Click image for larger version

Name:	DSC_0249.jpg
Views:	1
Size:	52,7 KB
ID:	216790Click image for larger version

Name:	DSC_0267.jpg
Views:	1
Size:	34,7 KB
ID:	216791Click image for larger version

Name:	DSC_0272.jpg
Views:	1
Size:	42,9 KB
ID:	216792

              Comment


              • #8
                Het is een stukje van mij dat ik pas in een ander topic geplaatst heb ;-) ...

                Wat heel belangrijk is is de lichaamstaal "leren lezen" bij amazones zijn die vrij duidelijk.
                Als een amazone opgewonden is, in zowel positieve als negatieve zin, gaat hij vaak pinpoiten,
                het vergroten en verkleinen van zijn pupillen. Vaak ook de staart breed en soms de vleugels.
                Ze lopen daarbij soms langzaam heen en weer.
                Is het negatief, negeer 'm dan een poosje, want bij benadering is de kans groot dat hij je pakt.

                Consequent en duidelijk zijn is voor elke gaai maar zeker bij een amazone erg belangrijk. zo
                weten ze wat ze kunnen verwachten en waar de grens ligt. Ze zullen die van tijd tot tijd heus
                opnieuw opzoeken, daarom is het belangrijk vast te houden aan wat je wel en niet van hem wil,
                dus ja is ja en nee is nee, altijd..

                Heeft ie eens geen zin om uit de kooi te komen, dwing hem dan niet, tenzij hij er al 3 dagen niet
                uit wil. Sluit de kooi, probeer het na 5 min opnieuw. Na 3 x niet willen, probeer je het na een
                uur nog eens. Laat hem opstappen vanuit de kooi, laat hem vooral niet zelf bepalen wanneer hij
                eruit komt en erin gaat.

                Geen regelmaat is ook regelmaat...
                Doe je bepaalde dingen elke dag op precies dezelfde tijd is dat aan de ene kant goed, aan de
                andere kant, mocht er eens iets zijn waardoor het niet kan, krijg je ws problemen met hem.
                Dus al moet je een dag niet weg, zet 'm als ie de hele dag uit de kooi is ook eens een uurtje erin
                als je thuis bent, zo leert hij ook dat hij niet altijd meteen eruit hoeft zodra hij jou hoort.

                Meeste van mijn tips komen uit eigen ervaring met "de amazone"
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                Ken je papegaai

                sigpic

                Comment


                • #9
                  Volgens mij is de vliegende geelkop in het zwart-wit plaatje ook een foto van mijn Sundae
                  Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                  Ken je papegaai

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    veel voorpret gewenst!

                    Dan moeten jullie nog wel een poosje wachten voordat jullie amazone bij jullie komt! Hij moet zelfs nog geboren worden! Wel spannend hoor! Wat een leuke foto's heb je al geplaatst!
                    Wij hebben onze blauwe gele ara ook bij Dieca gekocht. Het is een broer of zus van die twee blauwgele ara's van jouw foto's. ( Al heb ik wel het idee, dat onze ara inmiddels een wat vrolijkere en vrijere ara is dan de andere twee die nu nog bij Dieca zijn.)

                    Wel heb ik vernomen via dit forum, dat je beter kunt wachten met de papegaai in huis te nemen totdat deze zelfstandig (de nutriberries/of basisvoeding) kan eten. En dus geen papvoeding meer hoeft te hebben. Wij hebben de ara nog niet zelfstandig meegekregen en bij aankoop zat hij zelfs nog op 2 papvoedingen per dag. Eigenlijk hoort dit niet. (Bovendien wisten wij niet veel van papagaaien af en al helemaal niet van babypapegaaien, dus of het wel goed was vanuit Dieca om ons een baby ara mee te geven die nog pap krijgt, betwijfel ik.) Wel hebben we goede uitleg gekregen vooraf, maar de èchte praktijk is dan toch later thuis.

                    Ons werd deze soort aangeraden ook vanwege het sociale. Wij zijn met 5en thuis. En we wilden ook graag een ara soort. Ook voor ons dus de eerste papegaai en we zijn nog vollop 'lerende'. Al doende, zeg maar, maar het gaat goed. We zijn heel erg blij met onze Lolo.

                    Voor jullie heel veel voorpret en voorbereidings plezier gewenst! Ik zie graag jullie berichtjes wanneer 'het' zover is!
                    Lolo

                    Comment


                    • #11
                      in blije verwachting

                      .....
                      Last edited by Pauline; 10-03-16, 21:09.

                      Comment


                      • #12
                        Van ..... dubbele geelkop ??
                        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                        Ken je papegaai

                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          ipv dubbele geelkop wordt het een.........GEELNEK AMAZONE.

                          We hebben het goede Nieuws dat onze papegaai geboren is, en nu 6 weken oud is en in goede gezondheid verkeerd.Click image for larger version  Name:	DSC_0560.jpg Views:	1 Size:	31,7 KB ID:	216959


                          we zijn reuze benieuwd!

                          Last edited by Pauline; 21-05-19, 12:24.

                          Comment


                          • #14
                            morgen 18-06 naar Dieca om extra transport rugzak op te halen

                            Deze rugzak gaan we morgen vast aanschaffen voor onze papegaai.

                            Click image for larger version  Name:	DSC_0297.jpg Views:	1 Size:	121,8 KB ID:	216961






                            Last edited by Pauline; 21-05-19, 12:27.

                            Comment


                            • #15
                              Een geelnek is ook super mooi en stoer


                              Alleen een beetje jammer dat ie nu al van de ouders weggehaald is en naar een dierenwinkel wordt gebracht.
                              Kan ie niet gewoon daar blijven tot ier naa jou kan ?
                              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                              Ken je papegaai

                              sigpic

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X