Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo, welke papegaai pas bij mij?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hallo, welke papegaai pas bij mij?

    Hallo, ik ben Irma en ben getrouwd en heb 2 kinderen.
    We denken erover om een papegaai aan te schaffen. Nu heb ik alleen ervaring met grasparkieten, dus dacht laat ik mij eens goed laten informeren door de pro's

    Ik vind papegaaien echt ontzettend leuk, maar.... ook een beetje eng..vooral erg grote.
    Ik zou het heel erg vinden als de papegaai gaat bijten en we daardoor bang zouden worden.

    Welk ras is geschikt voor een "beginner" en hoe kunnen we voorkomen dat hij/zij gaat bijten?

    Hoor heel graag van jullie

    Mvg Irma

  • #2
    Tja welk ras ??? Misschien eens informatie gaan vragen bij de betere papegaaien winkels zoals Hareco, LorrenCo en Dieca. Ze kunnen je vogels laten zien en kijken wat bij jullie "past".
    Het heeft namelijk ook met ruimte en tijdsinvestering te maken.
    Koop zeker geen vogel via marktplaats want dan weet je niet wat je in huis haalt de winkels hierboven vermeld staan goed bekend en zullen je altijd helpen als er problemen zijn.
    In principe bijt een jonge niet, dit is aan geleerd gedrag.

    Succes met informatie zoeken/lezen enz. en welkom op het forum.
    Minni Micky Kimo

    Comment


    • #3
      erik

      hallo Irma,

      denk eens aan een ara nobilis (dwerg ara) niet zo groot, kan wat praten(je moet hem dat wel leren met veel mee bezig te zijn en is leergierig en is een slim vogeltje) en is speels. is niet eenkennig naar een man of vrouw..........en wil aandacht maar niet overdreven.
      En kan ook alleen of met zijn tweeën(als je dat wild) in de kooi zich bezig houden met spelen en sloopt ook wat takken(wilgen)
      En kan met iedereen over weg als hij/zij ze kent (bij mij dan)

      een bonte boer en een meyertje kan ook en is ook niet zo groot. (en dus ook niet zo een imposante snavel maar je moet ook in ogenschouw nemen die snavel is nu derde been om te klimmen en klauteren) De snavel.....daar bijten daar niet altijd mee, wel in paniek of bedreigde situaties en daar moet je niet van uitgaan.
      maar ik heb geen meyertje of boertje.

      een jardine is ook een mogelijkheid ook niet zo groot maar wel degelijk groter dan de dwerg ara en boertje en meyer, is een lieve papegaai goed voor beginners en een redelijke prater en is ook speels.........maar wel moeilijk om te vinden een jonge vogel dan en hoger in prijs.


      veel succes met je keuze er komen meer adviezen hopelijk voor je. en veel plezier met je toekomstige papegaai.
      erik

      Comment


      • #4
        Wij hebben hier verschillende soorten zitten: bonte boer, meyer, halsbandparkiet, grijze, amazone, caique...

        Voor een beginner zou ik zeggen dat een bonte boer dan wellicht een goede keuze is. Eentje die je zo jong mogelijk (lees: als hij/zij net zelfstandig eet) neemt en met de juiste begeleiding en adviezen op de juiste manier opvoedt. Want zoals al gezegd is: van nature bijten papegaaien niet, dit is aangeleerd gedrag.

        Een meyer vind ik een gevoeligere papegaai. Die zal je niet gauw bijten of zo, maar de papegaai moet het ook helemaal goed hebben en dan is een bonte boer vindt ik makkelijker, omdat die toch robuuster zijn. Een meyer kan bijvoorbeeld eerder plukgedrag vertonen dan een bonte boer.

        Een grijze, amazone en een caique zou ik sowieso niet nemen als beginner en als je bang bent voor het bijten en eventuele grote snavels.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X