Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goedemorgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goedemorgen

Hallo

Een paar jaar terug had ik mij al eens aangemeld op dit forum en me voorgesteld. Toendertijd wilde ik graag informatie winnen over het houden van een papegaai. Hieruit kwam naar voren dat gezien onze leefomstandigheden het niet diervriendelijk zou zijn om een papegaai te houden.

In de tussentijd zijn we verhuisd en de wil om een papegaai te houden hebben we nog steeds. Vanaf woensdag krijgen we tien dagen een grijze roodstaart te logeren. Ik ben heel benieuwd. Niet alleen naar het beestje zelf, maar ook hoe onze eigen dieren erop reageren. We hebben 5 katten, 2 honden (hondjes) en 5 muizen (in een terrarium!). Daarnaast is mijn huisstofmijt allergie flink verergerd in de afgelopen weken/maanden. Fijn dus dat we alvorens een beestje te kopen, kennis kunnen maken.

Waarom weet ik niet, maar mijn voorkeur gaat uit naar een grijze roodstaart of een kaketoe. Toch heb ik een soort van ethisch dilemma. Ik vind dat een vogel moet kunnen vliegen. Een vogel in een kooitje vind ik niet kunnen en gewoonweg sneu voor het beestje. Hoe wordt er hier op het forum omgegaan met deze kwestie?

Groetjes,
    Sinja

Welkom,

Ik heb Kimo gekortwiekt en hij zit alleen s'nachts en als we weg zijn in zijn kooi, verder altijd op zijn speelboom binnen of buiten.

Veel plezier met je logee
    Minni Micky Kimo

Comment

welkom
      je moet doen wat je zelf denkt dat goed is in jouw situatie.
      hier kunnen ze (bijna) allemaal vliegen.
      maar dat betekent niet dat ze dat ook allemaal doen,sommige vliegen nooit,maar ze kunnen er wel voor kiezen.
      heb ook ongewiekte vogels die gewoon zo mee naar buiten kunnen maar daar zijn ze lang niet allemaal geschikt voor hoor.
      kijk gewoon hoe het gaat en wat je wilt en maak dan verdere keuzes.

Comment

Hallo welkom,

Wieken of niet,het is een keus die je zelf maakt.Mijn grijsje heb ik ooit 1 keer laten kortwieken,maar dat was geen succes.Hij vliegt nu regelmatig door de kamer,of zit op zijn klimboom.Hij brengt ook best nog veel tijd door in zijn kooi,vooral als het mooi weer is want dan staat hij buiten.

Succes met je logee,ik ben benieuwd hoe het gaat!
        Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
        en Magnum

Comment

Bedankt voor de reacties!
          hoe vinden de beestjes dit kortwieken? Lijkt het of ze last hebben van het niet kunnen vliegen? Heeft dit veel te maken met aangeleerd vlieggedrag?

groetjes

Comment

Mijn gaai raakte totaal in paniek,daarbij was hij schandalig gewiekt door een dierenarts die er totaal geen verstand van had.Als je ooit besluit om je gaai te kortwieken laat het dan door een vogelarts doen,of door iemand die ervaring heeft met kortwieken.
            Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
            en Magnum

Comment

Mijne is niet anders gewend, ze kan nog leuk haar kooi afzeilen en ik heb niet het idee dat ze iets mist...wieken vindt ze niet leuk,maarja mijn kinderen vonden de prikjes vroeger ook niet leuk en die deden nog pijn ook. Ik laat kippie wieken bij dirkjan van hareco...hij weet hoe te knippen en gaat dan lekker vlug.

Marie-Louise en Kippie
              Groetjes Marie-Louise en Kippie.

Comment

Bedankt voor alle reacties!

Vanavond komt onze logee. Spannend!

Comment

Hoi hoi

Hoe gaat t met je logé?

sigpic

Comment

Hoi!

Het gaat goed! Ze praat de oren van onze kop, echt een scheetje. Ze kruipt nu net toevallig op mijn schouder. Echt aaien mag ik haar nog niet.

Als we thuis zijn dan gaat de kooi open en mag ze zelf kiezen of ze in of op de kooi wil zitten.

De poezen houden zich nu koest, ze waren wel erg nieuwsgierig. De honden ook (beide hebben al heel wat kippen, konijnen, mollen en muizen gevangen....) maar het gaat dus erg goed.

Is er ergens een site of document waar papegaai gedrag met hun betekenis op te vinden is? Bijvoorbeeld: als we tegen haar praten dan bollen haar veren op (als je begrijpt wat ik bedoelt... XD ) wat kan dit betekenen?

Alvast bedankt en fijn dat er interesse is!

Groetjes,
                    Sinja en Crocky

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X