Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo ik ben rockey

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo ik ben rockey

Joehoe allemaal,

ik ben Rockey een Grijze roodstaart, ik ben 10 jaar en woon in Tilburg.
    ik was 8 weken toen ik bij mijn maatjes kwam. Praten is mijn hobby maar liedjes fluiten vind ik veel leuker. Mijn grootste maatje is Jop, de rest van het gezin vind ik ook wel lief en mogen mij best ff kroelen want dan krijg ik weer wat lekkers dus ik ben vriendelijk naar iedereen maar met Jop kroel ik het liefst. Ben de afgelopen maanden wel erg ziek geweest en op dit moment weer herstellend.
    wil je meer weten vraag maar.

Welkom Rockey,

En rest van fam ook.

Ben de afgelopen maanden wel erg ziek geweest en op dit moment weer herstellend
    Wil je hier meer over vertellen,kan voor andere forum leden zeer leerzaam zijn.

Wat was de aanleiding voor jou baasje om naar de VA te gaan?
    Naar wie ben je geweest?
    Waarom deze?
    Wat vond je er van,behandeling,diagnose (wat vonden je baasjes er van)?
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

[QUOTE=dijkkamp;355168

Wat was de aanleiding voor jou baasje om naar de VA te gaan?
      Naar wie ben je geweest?
      Waarom deze?
      Wat vond je er van,behandeling,diagnose (wat vonden je baasjes er van)?[/QUOTE]

Goed ik ben een dag voor de vakantie van mijn maatjes naar de dochter gebracht in een nieuwe kooi gezet. Dit was op een zaterdag. Dit vond ik natuurlijk niet leuk en erg eng. Ik voelde me niet lekker ik begon te schreeuwen. En mijn linker kant van mijn lichaam had ik geen kracht meer in. Ik weet eigelijk niet wat mij overkwam. Ik ben uit de kooi gehaald en op schoot genomen. Mijn maatje Jop is opgehaald van thuis en ik werd wat rustiger maar bleef last houden van aanvallen schreeuwen.
      mijn maatjes zijn aan het bellen gegaan en we gingen naar een dieren arts.
      dit was om half twaalf s'avonds. Ik bleef de aanvallen houden en kon er niets aan doen.

ik kreeg toen een prik met calcium want dat was waarschijnlijk de oorzaak van mijn aanvallen.
      de dierenarts gaf aan dat ik epileptische aanvallen had door een calcium hypo.
      De oorzaak van dit alles is stress. Ik heb twee soorten calcium dit noemt men rood en laag calcium.
      bij stress eet het lichaam de calcium totaal op. Waardoor je epileptische aanvallen krijgt.
      Je kunt dit vergelijken met een mens met suikerziekte die een hypo krijgt door te kort suiker.
      Helaas door dit te kort kreeg ik ook nog een hele lichte hersenbloeding waardoor mijn linker kant volledig uit viel.

Na een paar prikken calcium, antibiotica, valium prik ging ik totaal dronken en suf naar huis.
      maar omdat mijn maatjes totaal geen advies mee kregen wisten ze geen raad.
      De dierenarts vond het nodig dat ik 24 uur intern moest en dit zou dan 150 euro per dag gaan kosten?... Mijn maatjes namen me mee naar huis want dat kunnen ze zelf ook en ik had al genoeg stress dat ze zelf voor mij wilde zorgen. De zondag ochtend hebben ze me mee genomen naar Utrecht de medische faculteit voor tropische vogels.

Daar werd ik opnieuw onderzocht en kreeg weer een prik dit maal een vitamine shot en mijn bloed werd gecontroleerd. Ik had weer wat calcium maar was nog steeds dronken van de valium.
      ze gaven mijn maatjes veel informatie en hoe ze me konden helpen beter te worden.
      ook kreeg ik een papje dat in een spuitje in mijn bek gespoten werd. Een soort gemalen pellets met een lekker zoet smaakje.

woensdag was ik een beetje wakker en zijn we naar de dierenarts geweest die ik al kende in Geldrop. De rapporten van de zaterdag en de zondag waren al naar hem doorgestuurd dus hij was op de hoogte van mijn toestand. Alles werd gecontroleerd en ik kreeg een vitamine preparaat wat ik iedere dag in de ochtend te drinken kreeg en dat was echt lekker spul daar zat ik ook iedere ochtend op te wachten.....

na twee weken kon ik weer een geluid maken en voelde me beter. Helaas een week later zat ik op een zaterdag middag te hijgen op mijn stok ik had het benauwd. Mijn maatjes namen me gelijk mee naar een dienst doende vogel arts in riel. Ik had dus schimmel op de longen gekregen de oorzaak antibiotica. Ik kreeg toen een goedje te drinken waar ik letterlijk van over mijn nek ging en het absoluut niet wilde drinken. Maar ja mijn maatjes zijn onverbiddelijk en wat ik ook deed het ging mijn bek in en ze wachten net zo lang tot het in mijn krop was. Ik kon het niet meer opgeven.

mijn maatjes vertrouwde het niet dus hup daar ging ik weer op maandag naar mijn eigen dierenarts dr Evers. Die werd boos omdat er veel te hoge hoeveelheid van dat vieze goedje voorgeschreven was. Goed alles weer door genomen en jawel ik knapte weer op. Na 21 dagen hoefde ik dat vieze goedje niet meer te krijgen en toen ging alles nog beter.
      Wat was nu de oorzaak van al dit gebeuren.......... Jawel verkeerde voeding........... Zaad voor papagaai dat ik juist zo lekker vind. Gaan ze me pellets geven....lijken wel kattenbrokken en daar kan je leuk mee gooien. Dus mijn bak was snel leeg....gaat mijn maatje alles weer oppakken en gooit alles terug in mijn bak bah. Mijn andere maatje had een idee en dat was best lekker. Ze maalde de pellets in een blender tot poeder en ze maakte er een fruithap van in de vorm van een papje. Dus poeder en knijpfruit banaan/sinaasappel. Dat was lekker.

we zijn nu een twee maanden verder en ik eet pellets en ik krijg 1x in de twee dagen een lepel nototjes ja dat is dus een traktatie.

Het gaat nu goed met mij maar ik blijf onder controle van mijn eigen dierenarts in Geldrop hij is een echte grijzeroodstaart kenner en is ook een vriend van dr Hooimeijer.

Geef aan je maatjes door als je naar een dierenarts gaat laat dan goed voorlichten en als ze geen goede kenner is van ons bel dan gewoon met de medische faculteit in utrecht.
      of als je door de week iets wil weten neem contact op met dr evers in geldrop hij is een dierenarts die weet hoe wij verzorgt moeten worden en die weet wat wij nodig hebben.
      Last edited by Rockey; 07-09-13, 12:26.

Comment

Hier foto toen en nu

Zo zag ik er zondag uit toen ik dronken was van de valium.
        en de laatste foto zie je me rusten na het eten
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Hoi Rockey welkom,

wat een verhaal,gelukkig dat het nu weer beter gaat
          Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
          en Magnum

Comment

Welkom, gelukkig gaat het nu beter.
            Minni Micky Kimo

Comment

Zeker een heel verhaal.

Dijkkamp Naar wie ben je geweest?
              mijn maatjes zijn aan het bellen gegaan en we gingen naar een dieren arts.

Ja wie,er zijn er zoveel.

De zondag ochtend hebben ze me mee genomen naar Utrecht de medische faculteit voor tropische vogels.
              Ook hier de vraag door wie geholpen?

woensdag was ik een beetje wakker en zijn we naar de dierenarts geweest die ik al kende in Geldrop

Was dat dan Dr Evers in Geldrop?

dienst doende vogel arts in riel.
              Was dit toevallig Hedwig v/d Horst?

Wat was nu de oorzaak van al dit gebeuren.......... Jawel verkeerde voeding........... Zaad voor papagaai dat ik juist zo lekker vind.

Dat is jammer,dat je baasjes niet eerder op een forum zijn geweest dan hadden ze kunnen weten dat alleen zaad verkeerd is en niet dat zaad een verkeerde voeding is maar dat het een gevarieerd menu moet zijn waar van pellets een wezenlijk onderdeel kunnen zijn.

Comment

Dat is jammer,dat je baasjes niet eerder op een forum zijn geweest dan hadden ze kunnen weten dat alleen zaad verkeerd is en niet dat zaad een verkeerde voeding is maar dat het een gevarieerd menu moet zijn waar van pellets een wezenlijk onderdeel kunnen zijn.

Zaterdag avond.

Dieren kliniek waalwijk de langstraat.
                ik heb gekeken naar de artsen die daar werken maar de dame die ons hielp staat er niet tussen???
                voor vogels moet je daar dus niet wezen.

Zondag medische faculteit.
                verschillende co's in opleiding.

Was dat dan Dr Evers in Geldrop?
                ja

Was dit toevallig Hedwig v/d Horst?
                ja helaas, we hadden even geen andere arts in de buurd die dienst had.

Deze arts die we al eens eerder bezocht hebben.
                ze was toen arts in het NOP

We hadden een afspraak gemaakt ergens in 2003, In Veldhoven???
                voor het chippen van Rockey..........ze was niet aanwezig en na het wachten van een dik uur werden we gevraagd mee te komen door een medewerkster.
                Ze vertelde ons zet de vogel maar in die kooi???
                Want vogels worden altijd eerst in observatie gezet.???
                we zijn direkt op gestapt en zo zijn we bij Dr Evers in Geldrop gewezen.

Ben dankbaar dat dit forum naar boven kwam om meer info te krijgen over voeding en pellets.
                de ervaringen van andere te lezen.

Comment

de ervaringen van andere te lezen.
                  Daar gaat het mij ook om,vandaar de extra vragen.

Heeft de betreffende arts Evers nog contact gezocht met Hedwig?

Jammer dat jij mindere ervaringen hebt met Hedwig.

Zie mijn vragen/kanttekeningen/antwoorden/menig/ervaring niet als kritiek op jullie handels wijze,ze zijn enkel bedoeld om te leren voor anderen en mezelf.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                  X