Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even Voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Even Voorstellen

    Goedemiddag Allemaal,


    Ik ben Jeroen, woon in het hoge noorden en heb al vanaf kleins af aan de wens om 1 of meerdere papegaaien te hebben. Nu ik samen met mijn vriendin een woning heb gekocht en dus een vaste plek heb waar ik de vrijheid heb om 1 of meerdere mooie volieres te bouwen en dus eindelijk mijn wens kan vervullen, ga ik mij meer verdiepen in de benodigdheden voor het houden van een papegaai.

    De bedoeling is om de vogels binnen te houden maar wel de mogelijkheid te bieden om ze naar buiten te kunnen doen/laten gaan. Verder wil ik met de vogels gaan free-flighten, de planning is er om naast het huis een overdekte vliegkooi te maken van 10 bij 2,5m waar ik dus vrij kan trainen om daarna over te stappen op het echte buitenwerk.

    De interesses gaan in eerste instantie uit naar herplaatsers, dit omdat er veel vogels op een goed huis wachten en vaak al de basiskennis in huis hebben.



    Groetjes Jeroen

  • #2
    welkom en hoop dat je al je dromen/wensen kan waarmaken
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Dat hoop ik ook.. Eerst zorgen dat ik de huisvesting goed heb en dan cursus volgen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen1979 Bekijk Berichten
        Nu ik samen met mijn vriendin een woning heb gekocht en dus een vaste plek heb waar ik de vrijheid heb om 1 of meerdere mooie volieres te bouwen en dus eindelijk mijn wens kan vervullen, ga ik mij meer verdiepen in de benodigdheden voor het houden van een papegaai.
        Dat lijkt me de belangrijkste volgorde; eerst goed verdiepen. Dat heb ik ook gedaan en doe ik nog steeds, maar ik heb nog geen gaai; dat komt wel. Wat je af en toe langs ziet komen, waaruit blijkt hoe impulsief en met nauwelijks enige opgedane kennis, iemand dieren aanschaft is deerniswekkend.
        De bedoeling is om de vogels binnen te houden maar wel de mogelijkheid te bieden om ze naar buiten te kunnen doen/laten gaan. Verder wil ik met de vogels gaan free-flighten,
        Ook dit is mijn planning. Niet dat m'n gaai moet, maar dat het kan.
        de planning is er om naast het huis een overdekte vliegkooi te maken van 10 bij 2,5m waar ik dus vrij kan trainen om daarna over te stappen op het echte buitenwerk.
        Wat het eerste betreft heb je dan een voordeel. Ik heb al diverse ruimten op het oog voor mijn gaai als het zo ver komt, maar eerst maar eens alles doorlopen wat daaraan vooraf gaat.
        De interesses gaan in eerste instantie uit naar herplaatsers, dit omdat er veel vogels op een goed huis wachten en vaak al de basiskennis in huis hebben.
        Dit is ook mijn insteek. Helaas vallen papegaaienasiels zoals "Vrolijke papegaai" af omdat mij gebleken is, dat je daar geen papegaai kunt adopteren maar slechts (tegen betaling) in bruikleen kunt krijgen.
        Dan blijft helaas de particuliere markt over waardoor je erg oplettend moet zijn. Niettemin, met geduld kun je ver komen.

        Ik wens je succes en zal af en toe eens kijken of er nieuws van je is.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X