Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuzehulp gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Keuzehulp gevraagd

    Hoi allemaal,
    Omdat ik het erg mis om een gevederd vriendje te hebben, ben ik al een tijdje van alles uit aan zoeken over verschillende vogels en hun eigenschappen.
    Vroeger bij mijn ouders hadden we een amazone en toen ik uit huis ging had ik zelf een grijze roodstaart.
    Mijn grijsje was erg wild toen ik hem in huis haalde en werd na tijd en veel training echt mijn maatje. Helaas ging dit niet goed toen ik ging samenwonen met mijn man. Als ik alleen thuis was, ging dit heel leuk, maar met mijn man erbij was hij agressief. Gelukkig kon ik hem plaatsen bij een bekende met een grote volière, waar een grijze pop in zat die haar maatje moest missen. Daar zitten ze nog gelukkig samen.
    Dit vond ik een, hoewel de beste, toch een heel moeilijke, pijnlijke keuze. Dat is ook de reden dat ik geen grijze roodstaart meer wil. De amazone van mijn ouders vond ik erg leuk, veel mee gespeeld, maar spreekt mijn man niet aan, vooral omdat deze erg luidruchtig is.

    Mijn situatie is als volgt:
    Ik woon met mijn man en 2 kleine kinderen (5 & 2,5) en werk parttime 3 dagen in de week. Ook hebben we nog een grote maar rustige lieve hond. We hebben een grote woonkamer met openslaande tuindeuren, die vrijwel altijd openstaan. Ik heb dus ervaring met papegaaien, maar niet in andere soorten dan de amazone en grijze roodstaart, die dus afvallen in mijn keuze.

    Ik denk nu over een Meyer, bont boertje, ruppel en een edelpapegaai ( man).

    Wat ik erg belangrijk vind is een vriendelijke aard, rustig karakter en niet te eenkennig makkelijk met kinderen ( geen bijter). Verder geen sloper buiten de kooi.

    Ik weet dat dit vooral met opvoeding te maken heeft, dat heb ik met mijn grijsje zelf ondervonden. En die energie steek ik er ook graag in. Ik hoop dat jullie met me mee willen denken over welke soort het best past bij mijn wensen en gezin.



  • #2
    Het probleem zat niet bij je grijsje, maar het feit dat hij als vogel alleen gehouden werd. Dit probleem kan bij elke soort gebeuren. Een papegaai is een sociaal dieren/maar heeft ook een maatje nodig. Al zijn we nog zo goed voor de vogel, niemand kan voldoen aan de behoefte als een vogelmaatje.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de reactie. Ik zal het onthouden voor de toekomst. Heeft u of iemand anders tips of advies over welke soort mogelijk best past bij onze situatie en wensen?

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X