Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nutribird tropical pellets???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Nutribird tropical pellets???

    Hallo,

    wij hebben sinds een maandje een grijze roodstaart papegaai van 5maanden. Super lief gek beestje! Vorige week naar de dierenarts ermee geweest voor zijn nageltjes en zijn vleugels te laten knippen, die vertelde ons dat we 80% pellets moesten geven 20% zaden dat hebben we ook gedaan stilletjes aan beginnen minder met zaden en meer pellets wat geen probleem is want hij eet het. Maar wat mij wel opmerkte was zijn stoelgang.... zag er normaal uit maar er lag een geel plasje bij? Kan dit komen door de kleurstoffen in de pellets? (Kan niet bellen naar de dierenarts want hij is in congé) ik ben dan meteen pellets beginnen mindere en meer zaden om te zien of het aan de voeding lag.. en idd volgende dag weer normale stoelgang. Moet ik veranderen van pellets? Heeft nog iemand dit meegemaakt mijn zijn/haar papegaai?

    Groetjes Abby

  • #2
    Dat kan, zéker met gekleurde pellets zie je vaak wat roodachtige ontlasting ook.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de reactie! Heb hem vandaag terug op meer pellets gezet en minder zaden. Want zie ook idd dat hij graag de gele pellets eruit neemt.

      Groetjes Abby

      Comment


      • #4
        Haha, ze hebben soms een voorkeur voor bepaalde kleurtjes
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          Dierenartsen weten geen zo goed als niets van voeding. Het advies dat een papegaai 80% pellets zou moeten eten is nergens op gebaseerd. Er is zelfs geen onderzoek waar dat uit blijkt. en is de dierenarts verteld door een vertegenwoordiger van de pellets of op de faculteit door de sponsor daarvan. (Jawel de Utrechtse dierenarts opleiding wordt gesponsord door dierenvoedsel fabrikanten. En voor wat hoort wat. Ook krijgen de dierenartsen hooguit wel 1 uur les over voeding van/voor dieren.)
          Als je pellets voert geen je de meest eenzijdige voeding die je een vogels kan geven. Een goed zaadmengsel gekiemd zaad en groenten en vooral onrijp fruit is veel beter en veel gezonder. Dit alles met mate verstrekken zodat de bak voer leeg wordt gegeten. Als de bak leeg is dan pas vers voer geven.

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X