Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze eerste Congo even voorstellen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Onze eerste Congo even voorstellen.

    Hoi Hoi,
    [FONT='Calibri','sans-serif']Mijn man en ik (silvia) hebben sinds 4 weken onze eerste Congo – Grijze Roodstaart. Ik ben samen met mijn vriendin vanuit Almere naar Terborg gereden om een grijze roodstaart uit te zoeken, daar aan gekomen moest ik eigenlijk uit 11 koppies kiezen. Tja sorry maar dat kan ik niet echt. Mijn vriendin (moniek) kreeg een baby in haar handen en ik bleef kijken naar de andere 10 en daar achteraan in de bak zat er één die en hele pikzwarte snavel had/heeft en hele donker bruine ogen. Deze papegaai kwam van achter aan in de bak naar mij toe gewaggeld en deed meteen haar snavel open, ik denk even kijken wat deze doet met mijn vinger. Ze begon te sabbelen en liet me niet meer los. Ik vond het zo leuk dat ik deze maar heb genomen. Deze gaai heeft mij uit gekozen en ik niet de gaai. Van de kweker (Arthur) kreeg ik het goeie certificaat en de vogel en ben na een lang gesprek weer naar huis gereden. ( in totaal 3 uur in de auto gezeten.) Daarom kom ik even onze Congo – Grijze Roodstaart Sammie even voorstellen op het forum. Ik ben de volgende dag nog gebeld door Arthur, hij wou weten hoe het allemaal klikte tussen de vogel en de mensen. Dat vond ik echt heel erg super, een kweker met een goed hart voor zijn dieren. Sammie is nu inmiddels al 10 weken en doet het super goed. Ze heeft een hele eigen mening en dat vind ik helemaal bijzonder. Ze geeft heel goed aan waar ze bang voor is en wat ze juist erg leuk vind. Douchen vind ze interessant en gaat tegenwoordig liggen in mijn handen als ik haar onder de douche meeneem als ze niet meer wil gaat ze rillen en stoppen we ermee. Dan neem ik een handdoek en vertel dat ik haar ga afdrogen dus doe ik de hele handdoek om haar heen en aai haar met de handdoek.(Vind ze lekker) Toen ze drie dagen bij ons in huis was begon ze al met droog vliegen toen ze 9 weken was vloog ze als redelijk en nu ze 10 weken is vliegt ze al drie rondjes door het huis. Klimmen gaat goed, maar vallen doet ze nog wel eens. Eten gaat ook goed, maar ze word nog wel bij gevoerd door mij. Als ik ook thuis kom van mijn werk dan begint ze te roepen om eten zo merk ik snel dat ze mijn gezicht met eten vergelijkt. Spelen doet ze op een hele leuke manier en niet met dure speeltjes, maar met een groene pen die ik uit elkaar heb gehaald. Ze heeft die van mij gejat en ik kreeg hem niet meer terug nu heeft ze dus buiten de kooi een eigen speeltje. Ik ben blij dat Sammie mij heeft uit gekozen, ook omdat ze geen schreeuwer is(we horen haar echt nooit), maar ze krabt wel over de grond als ze het ergens niet mee eens is bv. als ze een uurtje in haar kooi moet zitten, niet voor straf maar voor het goed wennen en zelf spelen of eten in haar kooi. Dit gaat wel steeds beter alleen het krabben over de vloer niet, maar we reageren daar gewoon niet op en dat houd vanzelf wel op en als ze dan een uurtje stil is geweest mag ze er weer uit. Rondje vliegen, om bij me zitten of te spelen. Sammie heeft sinds vandaag ook twee nieuwe betonnen zit stokken (maat L) in haar kooi en die vindt ze veel lekkerder zitten als de houten stokken. (De houten stokken glijden te veel) Goed voor de nagels en snavel. (super aankoop) Ik heb me al meerdere keren ingelezen op het forum en al heel veel geleerd. Zo leer ik nog meer over de Grijze Roodstaart. [/font]
    [FONT='Calibri','sans-serif'][/font]
    [FONT='Calibri','sans-serif']Groetjes van Mij en Sammie [/font]

  • #2
    Hoi Silvia,

    Welkom met je Sammy hier, klinkt allemaal goed.
    Ook ik ben nieuw hier maar mijn grijze roodstaart is er al 2,5 jaar en heb er net een nieuwe blauwvoorhoofd amazone bij van 16 weken.

    Het is en blijft leuk met die gaaitjes, en dit forum is leuk voor mekaar te helpen, maar ook voor tips, of gewoon voor de lol die we toch al hebben en willen delen met de rest van de liefhebbers hier.

    groet, Moon

    Comment


    • #3
      Welkom Silvia en Sammie,

      Hier op dit forum kan je van alles vragen over je papegaai, ook informatie is erg welkom.

      Veel plezier hier gewenst,

      Het moderatorteam
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment


      • #4
        Hoi allemaal,

        Het is helemaal leuk dat er ik zo snel een reactie terug krijg.
        Dank je wel Moon en het moderatorteam.
        Het lijkt me een hele mooi vogel, een blauwhoofd amazone. Ik ken ze niet trouwens, maar ga wel even zoeken op internet.
        Het is inderdaad heel erg leuk om een papegaai in huis te hebben. Hele goeie keus gemaakt.
        Ik denk ook dat ik heel veel mazzel heb omdat Sammie heel erg makkelijk.
        Het enige wanneer ze zich laat horen is op het moment als ze het ergens niet mee eens is.
        Als ik een speeltje koop waar ze bang voor is dan loopt ze heel hard achteruit en weet ik dat ze het echt niet wil hebben, vind ze het leuk dan pakt ze het meteen van me af of als het iets groots is zoals haar twee nieuwe betonnen zitstokken dan gaat ze er meteen opzitten en alles erop uit proberen.
        Zijn trouwens hele goeie stokken en deze werken echt om de nagels iets botter te krijgen. Nu heb ik iets minder krassen op mijn lichaam. ( ha ha ha )

        Het is in ieder geval een heel leuk en gezellig forum en ga ook weer verder met lezen. Kan altijd meer leren.

        Groetjes van Silvia en Sammie.

        Comment


        • #5
          hallo silvia ,
          van herte welkom en gefeliciteerd met sammie , veel plezier er mee
          groetjes
          tel wat je hebt , niet wat je mist .

          Luna , Zazou Yara Charlie

          en Christel

          Comment


          • #6
            Hoi Wing Lady,

            Dank je wel.
            Is de vogel op de foto jouw vogel?
            Dat is echt een hele mooie papegaai, super hoor.
            Nu dat Sammie meer gaat ondernemen word het echt steeds leuker.
            Ze vliegt nu al super door het huis heen en weet gelukkig presies waar het raam zit. Van het raam hebben we gelukkig geen last meer.
            Ik heb al veel geleerd hier op het forum en dat pas ik toe en het werkt allemaal.
            Boos worden heeft geen zin blijvend NEE zeggen wel en AUW daar reageerd ze heel erg goed op.
            Gewoon een mooi forum waar iedereen iets aan heeft.

            Groetjes van Silvia en Sammie.

            Comment


            • #7
              van toen naar nu

              Hoi Allemaal,

              Ik denk ik zet Sammie er even op van hoe ze was en hoe ze nu is.

              1ste foto: Hier is Sammie 6 weken oud en 3 dagen bij ons in huis.

              2de foto: Hier is Sammie 10 weken oud en gaat eindelijk op onderzoek uit.

              3de foto: Dit is Sammie nu 13 weken en 5 dagen oud.

              4de foto: Dit is Sammie's kooi waar ze in eet en slaapt.

              Groetjes van Silvia en Sammie.
              Bijgevoegde Bestanden
              Last edited by Sammie; 27-09-07, 16:14.

              Comment

              Ads onder in topics

              Collapse
              Working...
              X