Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kopen van een kaketoe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kopen van een kaketoe

Hallo,
    Wil jullie zeggen dat dit een geweldig forum is en ook nog eens zeer actief. We zijn een gezin met 2 kinderen en 3 honden en zijn nu sterk aan het overwegen om een witkuif kaketoe te kopen. Dit word onze eerste papegaai wel hebben we al enkele kleine en grote parkieten gehad. veel mensen rade ons het af om met een kaketoe te beginnen. Wat zijn jullie reacties hierop.

Groetjes Patricia

Hallo,

Kaketoe is een zeer leuke en speelse papegaai-soort. Maar in deze papegaai kruipt zeer veel tijd. Dus tijd en geduld is hier zeker van toepassing als je hem tam / kunstjes wil aanleren. Natuurlijk hebben we ook uitzonderingen. Ook zijn ze buiten de andere papegaaien ook redelijk vernielzuchtig, en zijn ze ook wat luider. Ik lees net dat het geluid hoger kan komen dan 130 decibel! Volgens metingen is voetbal in een stadion slechts 120. Dus dit zal wenen zijn.

Ook is het jullie eerste papegaai, dus ik zou toch aanraden voor een gemakkelijkere papegaai om mee te beginnen. Maar als u er veel tijd in kan steken dan is het te proberen.

Veel mensen dat een papegaai kopen zeer eenvoudig is, naar de kweker, kooi kopen, in kooi plaatsen, WE HEBBEN EEN PAPEGAAI ! (:

Zo is het helaas niet. Aan u beschrijving zie ik dat u een grote dieren vriend bent.

Dus ik zou eerst een andere soort papegaai nemen om te beginnen. Zodat u en u gezin hieraan aan gewoon worden.

Gregory

Comment

Hoi, dank je voor de snelle reactie.

Ik ben full time huismoeder dus tijd in overvloed, ik wil dan ook een kaketoe van een week of 20 die ik helemaal zelf tam kan maken en die toch ook al zaadjes begint te eten. We gaan aankomend weekend naar Horn om daar eens rond te kijken.

Groetjes Patricia

Comment

Hallo Patricia,

Hoe oud zijn je kinderen? Een kaketoe kan nogal eens, in spel, pittig uithalen met zijn snavel. En geloof mij (en Gregory), een kaketoe is echt geen vogel voor een beginner.
        Je mag ook altijd hier eens komen kijken (ik woon een 60 km van je vandaan), dan zie je kaketoes in een gewende omgeving in plaats van in een dierenwinkel (die je meestal vertellen wat je wil horen).
        En ik wil je graag informeren mocht je er echt voor willen gaan uiteraard.
        Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
          Hallo Patricia,

Hoe oud zijn je kinderen? Een kaketoe kan nogal eens, in spel, pittig uithalen met zijn snavel. En geloof mij (en Gregory), een kaketoe is echt geen vogel voor een beginner.
          Je mag ook altijd hier eens komen kijken (ik woon een 60 km van je vandaan), dan zie je kaketoes in een gewende omgeving in plaats van in een dierenwinkel (die je meestal vertellen wat je wil horen).
          En ik wil je graag informeren mocht je er echt voor willen gaan uiteraard.

Hoi Astrid,

Eerst een bedankje voor jullie super snelle reacties.

Mijn kinderen zijn 5 en 8 jaar en het is dan ook de bedoeling om de vogel binnen te houden. Het laatste wat we willen is dan ook dat we na een tijd moeten beslissen om de vogel weg te moeten doen, of buiten in een voiliére te plaatsen om hem daar maar weg te laten kwijnen. En geloof mij jullie zijn niet de eerste die zo reageren. Een kennis van ons heeft een ducorps en een grijze roodstaart. De roodstaart is een schatje maar die andere haalt regelmatig het bloed onder de nagel.
          Door al deze adviezen vind ik het erg moeilijk om de juiste beslissing te geven.
          Maar toch blijf ik er bij dat ik dit een geweldige mooie vogel vind.

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 75 patricia Bekijk Berichten
            Hoi Astrid,

Eerst een bedankje voor jullie super snelle reacties.

Mijn kinderen zijn 5 en 8 jaar en het is dan ook de bedoeling om de vogel binnen te houden. Het laatste wat we willen is dan ook dat we na een tijd moeten beslissen om de vogel weg te moeten doen, of buiten in een voiliére te plaatsen om hem daar maar weg te laten kwijnen. En geloof mij jullie zijn niet de eerste die zo reageren. Een kennis van ons heeft een ducorps en een grijze roodstaart. De roodstaart is een schatje maar die andere haalt regelmatig het bloed onder de nagel.
            Door al deze adviezen vind ik het erg moeilijk om de juiste beslissing te geven.
            Maar toch blijf ik er bij dat ik dit een geweldige mooie vogel vind.

Groetjes
            Je kinderen zijn nog jong. Begin eerst met gemakkelijkere soorten, ik denk dan aan de agaporis / parkieten. Laat je kinderen ook wennen aan het idee van een papegaai. Een kaketoe is een veel eisende vogelsoort. Maar zoals u zegt het zijn geweldige mooie vogels (: Denk er nog eens goed over na. Ik zou het persoonlijk niet doen. Het is ook leuk om een kleine papegaai dingen aan te leren.

Veel succes met je keuze (:

Gregory

p.s. Astrid is zei toch dat het geen beginnersvogel was, maar ik zie dat mevrouw een enorme dieren vriend is in haar beschrijving. Dat vergemakkelijkt het tam maken / kunstjes aanleren van een dier dan bv. een persoon die nog nooit een dier heeft gehad (:

Comment

@Patricia: Zoals je zelf al zei; meerdere mensen hebben mij dit verteld. Dit vertellen ze niet zomaar, niet omdat ze jou geen witkuif gunnen, maar omdat het echt zo is. Neem dat advies aan en begin over een paar jaar aan een kaketoe. Maar begin eerst eens met een andere vogel. Er zijn zat prachtige, lieve en minder moeilijke vogels. Je moet een papegaai niet nemen om zijn schoonheid, het moet ook bij je karakter/levensstijl passen.
              En geloof me, als je in een dierenwinkel komt en er zit zo'n heerlijk witkuifbabytje ben je verkocht en is het moeilijk om de negatieve kanten van zo'n diertje te zien.
              Daarom heb ik je aangeboden hier eens langs te komen, zodat je ze volwassen ziet en hun geschreeuw kan horen

@Gregory: Het gaat er niet om of iemand wel of geen dierenvriend is om een witkuif te houden. Tuurlijk kun je kunstjes etc leren, maar dat kan je bij iedere gaai. Bij kaketoes gaat het erom dat ze enorm "demanding" en slimmer zijn dan de gemiddelde gaai. Het zijn meesters in manipuleren en daar moet je ook mee om kunnen gaan. Ze kunnen je gek maken met de 101 manieren die ze bedenken, om jouw aandacht te krijgen. Verder vind ik een kaketoe meer labiel dan bijvoorbeeld een ara. Het ene moment zitten ze heerlijk met je te kroelen en het andere moment zijn ze opstandig en moet je een snavel ontwijken.

Comment

Kakatoe in huis is volgens vele literatuur en ervaringen geen optie muv de rosé kakatoe en de valk parkiet. Deze vallen in meerdere opzichten Net buiten De kakatoe familie.

Alle advies die hè hier krijgt is oprecht en eerlijk en neem ze ten harte. Echter denk ik dat je op de vraag of een kakatoe geschikt is als huisdier het je vaak zal worden afgeraden.

Ik ken kwekers die pertinent weigeren een kakatoe als huisdier te verkopen. En dat is niet voor niets...

Maar ben benieuwd wat je zult gaan doen.

Welkom op het forum en compliment dat je info bezint eer Gé begint.
                Groet Sam,

Comment

ik kan me alleen maar aansluiten bij deze opmerkingen.

ik heb geen kaketoes, omdat ik mezelf er niet klaar voor acht. Ik heb nu 4 jaar 2 ara's en daar heb ik meer dan mn handen mee vol. Die zijn "makkelijker" dan kaketoes. en net een tikkeltje stiller.

een witkuif kaketoe buiten in een voliere laten wegkwijnen? ik denk dat je buren zullen lachen...

een rosé kaketoe is inderdaad anders, en ik geloof dat de naaktoogkaketoe een stuk stiller en beter geschikt is als huiskamervogel.
                  http://www.youtube.com/watch?v=GoTam...eature=related
                  Niet moeders mooiste, maar in mijn ogen een van de meest verrassende kaketoes.

ik hoop alleen dat je afziet van de beslissing om een witkuifkaketoe te nemen, dat lijkt me de enige juiste beslissing te zijn.
                  http://www.youtube.com/watch?v=bar3BVJKUiQ
                  Papegaaienpsychologie:
                  Als het van mij is, is het van mij. Als het van jou is, is het van mij. Als jij het vasthebt, is het van mij. Als jij er naar kijkt, of er aan denkt, van zodra ik weet wat het is, is het van mij...
                  http://sites.google.com/a/bottu-jans.com/www/ara-informatie/lectuur/artikels/knippen-of-niet

Comment

Een kaketoe is een moeilijke papegaai.
                    Dus ik begrijp alle opmerkingen om eerst met een gemakkelijkere soort papegaai te beginnen wel.
                    MAAR ik ben het er niet helemaal mee eens. Want wat is een "beginners-papegaai"?
                    Wat als je nu maar 1 papegaai wilt, wat doe je dan na een tijdje met je beginners-papegaai? Inruilen? Ik mag hopen van niet! (dat zijn D praktijken)
                    Wat voor een soort papegaai moet je aanschaffen omdat je graag een kaketoe wilt? Is dat wel eerlijk tov die papegaai die je eigenlijk niet echt wilt, maar uiteindelijk neemt omdat je zo kan oefenen voor je droomvogel?
                    Dat een kaketoe een moeilijke vogel is, dat is zo. Dat je daar voor waarschuwt vind ik helemaal prima. Dat iemand zich daar echt heel erg goed bewust van moet zijn, daar ben ik het helemaal mee eens.
                    Maar ik kan echt geen voorstander zijn van een "beginners-papegaai".

Ik zou het voorstel om een kaketoe bij andere mensen te mogen bezoeken en te komen bekijken aangrijpen.

Comment

Je kan een hobby ook uitbreiden Lejah Dus dan hoeft er geen vogel weg, ook nog beter voor de vogels zelf, meerdere soortgenoten

Comment

Helemaal met je eens, dat heb ik zelf ook. Maar je moet er wel de mogelijkheden voor hebben.

Comment

Lejah, ik snap volledig je reactie.

HUUHH ? een "beginners-papegaai". Wat doe je dan met die beginner als je de nu de andere aan kan ? Wanneer je er wel klaar voor bent ?

Bij papegaaien is dit een ander geval. Als men nooit papegaaien heeft gehad, is het niet slim om direct één van de moeilijkste te nemen.

Daarom hebben we de zogenaamde "beginners-papegaaien". Die gemakkelijker zijn in omgang. Je zal ook merken dat kaketoe's bijna enkel

voorkomen bij mensen die veel ervaringen hebben met papegaaien, meestal zijn dit ook kwekers.

Het is niet de bedoeling dat men zegt, ik kijk eerst hoe me die papegaai bevalt er daarna asiel binnen en degene die ik wou neemt nu zijn plaats in.

Dan is deze persoon totaal geen dierenvriend als hij tot dit toe in staat is

Misschien zal dit mijn citaat verduidelijken

Gregory

Comment

Beginnerspapegaaien klinkt zo raar, iedere vogel heeft een eigen karakter. Een grasparkietje is leuk en makkelijk in verzorging maar waarom zou je zo een soort vogel kopen om na 3 jaar een kaketoe aan te schaffen? Iedere vogel heeft z'n voor en nadelen, hou vooral rekening met de nadelen en ga die stap voor stap allemaal langs, net zolang totdat je ervan overtuigd bent klaar te zijn voor een kaketoe o.i.d.
                            http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Ook komen er kaketoes voor bij mensen die totaal geen ervaring met papegaaien hebben, vaak (=niet altijd!) gaat dit fout.
                              Zo heb ik momenteel, sinds 2-3 jaar, een witkuif man die voorheen was opgevoed en opgegroeid (7 jaar) als een klein mensje.
                              Deze kaketoe heeft nooit andere vogels gezien en is echt labiel. Ik heb deze getracht te koppelen aan een van mijn witkuif popjes, dit ging in het begin redelijk goed maar uiteindelijk probeerde hij haar te vermoorden. Gelukkig was mijn partner thuis en heeft ze onmiddellijk uit elkaar gehaald.
                              Deze kaketoe zal nooit met een andere vogel samen in 1 kooi kunnen, schreeuwt de boel vaak bij elkaar en is aanvallend naar mijn partner.
                              Ik hou deze kaketoe bij mij, anders gaat het beestje van hot naar her met alle gevolgen vandien.

Het probleem met het houden van kaketoes, en ook veel andere soorten gaaien, is dat mensen de papegaaien (dieren) vaak als kleine mensjes behandelen. Kaketoes zijn enorme kroelkonten en dit is dan ook een van hun valkuilen. Ik ben van mening dat als je een dier aanschaft, deze ook als dier moet behandelen en je moet je verdiepen in de psyche van zo'n dier. Wat je vaak ziet is dat als een dier nieuw in huis is, het alle aandacht krijgt. Maar als de nieuwigheid eraf is, wordt de aandacht vaak minder. Dit snapt een gaai niet, het blijft psychologisch altijd een kind van 3-5. En zo krijg je het probleemgedrag; schreeuwen, plukken, etc voor aandacht. En vooral kaketoes zijn hier meester in.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X