Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yacco en Nicky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Yacco en Nicky

    Bij het aanmelden op dit forum kwam ik er al snel achter dat onze vogels niet de allerorigineelste namen hebben want er waren al veel namen bezet

    Maargoed, ik ben Noor en mijn vriend en ik hebben twee papegaaien. Yacco is een Geelschouderblauwvoorhoofdamazone en Nicky is een Grijze Roodstaart. Van Yacco weten we de leeftijd en geslacht niet, hij heeft een knijpring aan zijn rechterpoot, weten jullie misschien iets over zijn geslacht aan de hand daarvan? Nicky is van 1998 dus 14 en zolang heeft mijn vriend hem ook al. Geslacht weten we ook niet van hem(of haar dus maar voor het gemak zeggen we hem bij allebei), hij is nooit gesekst. Ze zitten allebei heel mooi in hun veren en mankeren gelukkig nooit iets.

    Sinds gisteren hebben we een enorme grote kooi in de woonkamer, waarin ze nu samen zitten. Hier en daar proberen ze elkaar wat uit maar blijft bij wat dreigen, ze zitten ook al regelmatig naast elkaar op een stok, dus dat gaat heel goed. We hebben ze een aantal weken laten wennen aan elkaar in hun kooien die we tegen elkaar aan hadden gezet en dat ging ook al heel goed. Voorheen woonde Yacco bij mijn schoonmoeder en zat daar altijd op een standaard, hij is ook nog niet echt tam en was heel bang voor speeltjes en dergelijke. Uit angst valt hij dan wel eens uit naar je hand, bij mij niet maar mijn vriend komt denk ik iets bedreigender over, is een grote vent, en daar heeft ie al een paar keer naar gehapt. Maar ik ga lekker met hem bezig met de 5 stapjes en andere gedragscodes voor papegaaien en dan komt het vast goed. En mocht hij het leuker vinden om gewoon vogel te zijn en met Nicky samen te spelen vindt ik dat overigens ook prima hoor, als hij maar blij is. Opstappen doet hij dan trouwens weer wel, op je arm. Nicky is heel tam, knuffelt en kroelt, maar kan ook een ettertje zijn en ineens omslaan(zoals wel meer GR). Hij zat voorheen in een andere kooi die ongeveer 60 x 55 x 120 was en de nieuwe kooi is 90 x 100 x 190 dus echt veel groter. Ik hoop op dit forum veel ideetjes op te doen qua zelf speelgoed maken en andere tips en tricks en natuurlijk leuke foto's. Ik probeer even een foto bij te voegen. is overigens een foto waar ze op de oude kooi van Nicky zitten.

    https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...08698625_n.jpg
    Last edited by YaccoNicky; 07-01-12, 23:52.

  • #2
    Welkom op het forum

    En wat een leuk om zo`n stel bij elkaar te hebben.
    Gelukkig gaat het goed samen.
    En wij zijn het ook niet altiijd met elkaar eens toch
    Ik zou zeggen veel lees plezier hier op het forum
    Liefs Trixie en

    Comment


    • #3
      Ja ze doen het echt heel goed samen, net was ik met Nicky aan het knuffelen en dan durft Yacco heel dichtbij te komen ineens en probeert dan heel sneaky in Nicky's rug/staart te bijten, ettertje! Yacco is best nog bang voor alles, maar ik paai hem veel met zonnebloempitten en ik denk dat we nog wel wat stapjes zullen maken qua vertrouwen. Hij is hier nog maar een maand en pas sinds eergister is de grote kooi er en is het makkelijker om wat met Yacco te doen. Ze zitten nu lekker los op de kooi en vermaken zich prima, Nicky wil steeds maar knuffelen. Ik ben pas sinds kort me aan het verdiepen in de gaaien, Nicky beet me eerst altijd, maar dat kwam gewoon doordat ik alles fout deed wat je maar fout kon doen haha. Ben toen eens wat gaan lezen over de 5 stapjes etc en sinds een aantal weken kan ik nu alles met Nicky, waar ik eerst best bang voor hem was Vind ze nu zooo leuk, ben helemaal om en heel veel met de gaaien bezig.

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X