Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
Een van mijn vriendinnen belt mij net met het verhaal dat een koppeltje roseicollis een vraagprijs zou hebben van 175 euro, dit zou betrekking hebben op 2 vogeltjes die los worden verkocht maar wel onverwant zijn aan elkaar
Dit lijkt mij wel heeeeel erg duur.
Het betreft deze kleuren
df violet turquoise split pallid opaline (man)
pallid turquiose opaline (pop)
Zijn wij nu zo krenterig of is dit echt veel te duur?
hey Mieke,
Ik denk een beetje van beide! Tegenwoordig kost elk huisdier dat je aanschaft veel geld. Ik vind dit erg, mensen die niet (kunnen) werken of mensen met financiele moeilijkheden blijven zo nog maar eens in de kou staan. Er moet ergens een schifting zijn, we moeten zeker weten dat diertjes goed terecht komen, maar iemand die het niet breed heeft is zeker net (misschien zelfs nog meer) goed voor die dieren die hebben vaak niets anders. Als ik als middenburger naar mijn situatie kijk... kan ik veel tijd en liefde in mijn dieren steken, maar stel dat ik graag een dier heb dat ''echt veel'' kost dan kan ik dat niet doen.
Ach het leven kan hard zijn en mensen onder elkaar ook!!
leerde hier reeds veel, sta open voor elke reactie, wil blijven leren!
Een Turquoise pallid opaline pop mag wel wat duurder zijn.
Maar voor die man vragen ze te veel.
175 euro voor bijde vind ik zowiezo te veel, dan zijn ze 87,50 per stuk ppffff
En aan de kleuren en splitten te zien, zou ik er niet van uitgaan dat ze onverwant zijn, kunnen goed broer en zus zijn.
Ook al zegt iemand dat, ze kunnen liegen he, om de vogels kwijt te raken.
Als je er koopt koop er dan 1, en als je wilt kweken en een koppel wilt hebben, de ander ergens anders kopen, dan weet je zeker dat je een onverwant koppel hebt.
dank je voor je reactie, maar wat zou een redelijk bedrag zijn voor de pop?
Ik denk zo rond de 30 35 euro,maar meer ook niet.
Stonden er foto's bij, en zach de pop er zo uit.
Dit is een pallid turquoise opaline.

Er stonden wel foto's bij maar degene bood 11 koppels, een stuk of wat "losse" vogels en kweekkooien aan en niet alles stond op de foto.
Nu ben ik ook niet zo thuis in die kleurtjes dus zie ik ook niet welke vogels op de foto staan helaas.
Het is ook niet bij de achterdeur (kampen) en de bedoeling van mijn vriendin was dat zij daar 2 aga'tjes zou willen halen en dat ik daar misschien ook nog 1 of 2 kon kopen, een stukje rijden is uiteraard geen probleem, maar 175 euro voor 2 "losse vogels" die dus nog geen koppel hadden gevormd vonden wij beide veel te duur.
Makkelijk zat, gewoon niet kopen dan.
Verkoper bepaald de prijs en koper kan beslissen om het wel of niet te doen.
Om hierover verder te discuteren heeft geen zin gaat de prijs niet van omhoog of omlaag.
Mensen willen gewoon weten, wat zo'n aga kost.
Als niemand het weet, dan blijven kwekers er belachelijk veel voor vragen.
Als mensen het wel weten, kunnen kwekers er niet meer zo belachelijk veel voor vragen, want dan zal er niemand meer intrappen, en blijven ze met de vogels zitten, en zullen ze de prijs wel naar beneden moeten doen.
Het is inderdaad zo dat ik graag weet wat een "normale" prijs is.
Wat niet wil zeggen dat je nooit meer wilt betalen dan wat hier word gezegd, want uiteindelijk is het zo wanneer je je zinnen ergens op hebt gezet en je hebt het geld er voor liggen dan koop je het toch wel, je gaat onderhandelen en probeert de prijs naar beneden te krijgen en betaald waar je op uit komt.
Ik heb het geld er absoluut niet voor liggen maar wil wel graag een aga'tje waar ik met plezier naar kan kijken.
Nu staan er ook losse koppeltjes van dezelfde verkoper op MP en daar zit ook wel wat leuks tussen, ik denk dat ik daar maar eens op ga reageren, bij 1 koppeltje is 20 euro geboden en bij de andere 25 terwijl dat (zo te zien) erg mooie vogeltjes zijn, althans daar zit wel een koppeltje bij waar ik mijn oog op heb laten vallen.