Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Mijn Toekomstige Vogel (;

10 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
1,653 Bekeken
(@AnimalLover)
Berichten: 12
Actief lid
Topic starter
 

hallo,ik krijg binnenkort 1 van deze 2 vogels


 
Geplaatst : 24 augustus 2011 01:19
nickelbackCK
(@nickelbackCK)
Berichten: 21
Aanwezig lid
 

wat een leuke! ik heb er zelf vorige maand ook zo een gekocht.


 
Geplaatst : 25 augustus 2011 10:07
(@AnimalLover)
Berichten: 12
Actief lid
Topic starter
 

leuk leuk.:)
wil je misschien eens zeggen hoe die dag is verloopt?
(een lijstje met wat je moet klaarhebben ofzo)


 
Geplaatst : 25 augustus 2011 15:53
nickelbackCK
(@nickelbackCK)
Berichten: 21
Aanwezig lid
 

ik had toen al een andere vogel dus ik had het meeste al, maar dit moet je echt hebben:

een kooi
zand voor in de kooi
voer wat bij de leeftijd past dus voor zon kleintje geen voer voor volwassen vogels (maar dat lijkt me wel duidelijk:))
en het belangrijkste: geduld!

zorg dat de kooi klaarstaat en doe de vogel erin.
laat de vogel gewoon rustig wennen.

het is heel belangrijk om hem/haar de eerste dag(en) een beetje met rust te laten.
om hem/haar te laten wennen aan jou en aan de nieuwe omgeving.


 
Geplaatst : 25 augustus 2011 15:57
(@AnimalLover)
Berichten: 12
Actief lid
Topic starter
 

ja oke,
de verkoper zegt dat als ze 2 weken is we haar mogen halen.
(het word de 2de,de kleinste op de foto)


 
Geplaatst : 25 augustus 2011 23:59
chantald
(@chantald)
Berichten: 741
Eervol lid
 

Wat een dotjes. Lief hoor.

Krijg je dan een vogeltje die net 2 weken oud is? of moet je nog 2 weken wachten? Het verstandigst is om een vogeltje te nemen van 7 weken. Die heeft dan een goed opvoeding van de ouders gehad en kan al zelfstandig eten. Papvoeding hebben ze echt niet nodig om tam te worden. Er zitten ook nog wel wat risico's aan. Als je pap geeft terwijl de krop niet leeg is kan dit gaan gisten in de krop wat je vogeltje ziek maakt.

Je kunt beter geen zand onderin de kooi doen, maar beukensnippers of corbokorrels. Zand kan de oogjes en longen irriteren en stof ook erg.
Als voeding is pellets erg gezond (wel een goed merk die niet te heet is verhit). Daarbij het liefst 1 theelepel biologische zaadjes per vogel per dag. Biologisch omdat hier geen pesticide in zit (niet goed voor de vogels). Verder zijn mineralen ook aan te raden. Hier kun je echt hele goede voeding krijgen: http://www.parrotparadise.eu/ .


Groetjes,
Chantal, Peach & Duuk:agapornis:

 
Geplaatst : 26 augustus 2011 00:38
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
 

Ik zou het niet doen, als het kuikentje nog maar 2 weken oud is, zo jong haal ik ze niet eens uit het nest, en ik ben een ervaren pap voerder.
Als je zo'n jonge vogel met de hand groot gaat brengen, dan heb je ook zeker nog een warmtelamp nodig, en een tochtvrije ruimte, en een klein laag kooitje om de vogel in te doen, waar je dan op de juiste hoogte de lamp boven kan hangen, en een thermometer.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 26 augustus 2011 10:38
(@AnimalLover)
Berichten: 12
Actief lid
Topic starter
 

Nee hoor,we gaan wachten tot ze 7 weken oud zijn hoor.


 
Geplaatst : 26 augustus 2011 14:56
(@AnimalLover)
Berichten: 12
Actief lid
Topic starter
 

AnimalLover;307328 wrote: ja oke,
de verkoper zegt dat als ze 2 weken is we haar mogen halen.
(het word de 2de,de kleinste op de foto)

(deze was verkeerd)


 
Geplaatst : 26 augustus 2011 15:03
chantald
(@chantald)
Berichten: 741
Eervol lid
 

Fijn om te lezen dat je ze met 7 weken krijgt.


Groetjes,
Chantal, Peach & Duuk:agapornis:

 
Geplaatst : 27 augustus 2011 00:57
Deel:

Scroll naar boven