Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
grappig, mijn blauwe jongen zagen er toen ook zo uit, ik snapte er in het begin niks van
de moeder is gewoon oranje kopje met groen, maar dochters zijn alle 2 blauw.
mooie vogeltjes hoor!
shivas;311319 wrote: grappig, mijn blauwe jongen zagen er toen ook zo uit, ik snapte er in het begin niks van
de moeder is gewoon oranje kopje met groen, maar dochters zijn alle 2 blauw.mooie vogeltjes hoor!
Is papa dan blauw ? en de pop split blauw, want dan heb je 75 % blauw factor in de ouders, dat vererft al iets meer dan 2 x split voor blauw, 2 x split voor blauw is 50%, 2 x blauw 100%.
nee de ouders waren allebei gewoon fischeri met oranje kopje en groene vleugels enzo , lillinae staat er in het boekje,
daarom snapte ik het in het begin ook niet
staat nog een verbaasde posting van mij van die tijd op het forum
jongen zijn dus gewoon blauwe fischeri's met geen enkele oranje of groen veertje
Jullie rekenen wel erg ingewikkeld hoor!
Als je 2 wildkleur fischeries hebt en je krijgt er een blauw kuikentje uit, dan hebben beide ouders split blauw.
Dan heb je kans van 1 op 4 dat je een blauw kuikentje treft en kans van 3 op 4 dat het een wildkleurtje is.
Dus 25% blauw en 75% wildkleur.
Lief zijn ze he?
Het lijkt of de fischeri's een inhaalrace doen, wat betreft de blauwe jongen:)
Ze hebben 1 kleintje, weer met wit dons, dus dat is weer een blauwe.
Ik wou ze eigenlijk geen jongen meer groot laten brengen, want ze moesten op rust.
Maar er lagen al weer 2 eitjes nog voor de andere kuikens het nest hadden verlaten.
Ik had de eerste 2 eitjes vervangen voor neppers, maar nog wel effe bewaart.
Toen werd eitje 3 gelegt, en op die dag, ging helaas het groene kuiken zonder violet, die ik juist wou gebruiken om mee verder te kweken dood.
Dus toen heb ik me bedacht, en heb de eitjes weer terug gelegt, maar volgens mij was er al op gebroed geweest, dus die 2 zijn niks meer geworden.
Maar er is ook nog een vierde gelegt, die is ook bevrucht, maar ik denk dat die dood in de dop is.
En dan net het ene eitje dat overblijft is een blauw kuiken, eigenlijk wou ik een gewoon groene zonder violet, maar een blauw is ook mooi.
Ik heb nog geen foto.
Het is op het moment een kuiken en eitjes boem bij mij :duimpje-omhoog:
Eitje 4 is toch ook nog uitgekomen, hopelijk een gewoon groene.
Wat gaaf toch nog uitgekomen:klap:
Liefs Trixie en :grijze-roodstaart:
eentje uit blauwserie en eentje uit groenserie.
mvg
Met de fischeri kuikens gaat het goed.
Ring jij je jongen met een gesloten ring?
Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen:(
-Je suis Charlie-
arnevw;315308 wrote: Ring jij je jongen met een gesloten ring?
Ik ring de jongen (nog) niet.
Ik heb een bewindvoerder, en om lid te worden van een club is nog niet zo makkelijk, zeker niet de bva, maar als het goed is gaat dat binnenkort veranderen, en dan ga ik zo snel mogelijk ringen bestellen.
zeker bij fischeri's is het nodig om te ringen omdat zij op de oranje lijst staan bij CITES.
Dit wil zeggen dat je moet kunnen bewijzen dat de jongen hier geboren zij, kun je dat niet, dan moet je een fikse boete betalen.
Zo erg wat er in Parijs gebeurt is, en dat omdat een paar personen niet akkoord waren met de meningen van anderen:(
-Je suis Charlie-
arnevw;315314 wrote: zeker bij fischeri's is het nodig om te ringen omdat zij op de oranje lijst staan bij CITES.
Dit wil zeggen dat je moet kunnen bewijzen dat de jongen hier geboren zij, kun je dat niet, dan moet je een fikse boete betalen.
Niemand weet waar mijn vogels staan, ik heb ze niet thuis, en die krijgt niemand te zien hahahaha
En mijn fischeri's zijn mutanten, en die zijn er niet in het wild.
daar vergis je je in, de eerste mutanten werden niet gekweekt, maar gezien in het wild.
om nog even terug te komen op die ringen:
Stel: ik koop een fischeri jong van jou en ik ken er niets van. Later bij mij thuis komt er iemand die iets van die vogels kent. Deze man zegt mij dat deze vogels geringd moeten worden, dus dan denk ik dat jij misschien illigaal fischeri's van Afrika importeerd. Ik stuur controleurs op jou af omdat ik het zaak je niet vertrouw, dan moet je een boete betalen.
Ik zou zo snel mogelijk beginnen ringen als ik jou was.
-Je suis Charlie-
arnevw;315316 wrote: daar vergis je je in, de eerste mutanten werden niet gekweekt, maar gezien in het wild.
om nog even terug te komen op die ringen:
Stel: ik koop een fischeri jong van jou en ik ken er niets van. Later bij mij thuis komt er iemand die iets van die vogels kent. Deze man zegt mij dat deze vogels geringd moeten worden, dus dan denk ik dat jij misschien illigaal fischeri's van Afrika importeerd. Ik stuur controleurs op jou af omdat ik het zaak je niet vertrouw, dan moet je een boete betalen.Ik zou zo snel mogelijk beginnen ringen als ik jou was.
Maar blauw komt zeker niet in het wild voor, want die hebben ze er ingekweekt met de personata, en mijn koppel ficheri's zijn bijde split blauw en de pop is ook nog ef violet, en de jongen zijn ook vaak ef violet of blauw.
Mijn man is visueel wildkleur, maar die is geringt, de pop is niet geringt, maar die is ef violet.
En jij kunt controleurs op mij afsturen, maar dan is het mijn woord tegen het jouwe.
Ik zeg gewoon tegen die controleurs, "zie jij ergens hier fischeri's in huis" nee, einde oefening.
Ik ga tegen niemand zeggen waar ik mijn vogels heb, dan worden ze ook niet gejat.
Alleen de mensen die ik vertrouw weten waar ze staan.