Rare kokhalsbewegin...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Rare kokhalsbewegingen

12 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
1,777 Bekeken
Juggie
(@Juggie)
Berichten: 67
Waardevol lid
Topic starter
 

Vorige week had ik het erover dat ik werd opgescheept met de verantwoordelijkheid om voor een gevonden vogel te zorgen.
Nog steeds geen reactie gehad van amivedi, dus is deze vogel nog steeds bij mij.

Wat me echter opvalt is dat deze vogel heel vaak aparte kokhalsbewegingen maakt. Wat ik me dan afvraag is of dit iets ernstigs is en/of dit gedrag misschien te verklaren is?

[video=youtube;wV5IbbJV98g] http://www.youtube.com/watch?v=wV5IbbJV98g

Let a.u.b. niet op de titel van de video, ik heb de vogel voorlopig vernoemd naar mijn broertje moron)


R.I.P. Luna:roseicoll-Oranje:

 
Geplaatst : 29 september 2013 22:50
(@milaja)
Berichten: 1445
Beroemd lid
 

het vogeltje doet neigingen om je duim te voeren
hij vindt je lief


 
Geplaatst : 29 september 2013 23:09
(@Carina)
Berichten: 72
Vertrouwd lid
 

Klopt hij vindt je lief! Jij hem ook? Of nog niet over uit of hij kan blijven aangezien niemand zich meld?


 
Geplaatst : 29 september 2013 23:25
(@milaja)
Berichten: 1445
Beroemd lid
 

als niemand zich meldt en hij moet echt weg zou hij altijd ook hier mogen komen wonen hoor


 
Geplaatst : 29 september 2013 23:37
Kimvdheuvel
(@Kimvdheuvel)
Berichten: 162
Waardevol lid
 

Hihi het is inderdaad voer ophalen om jou te voeren.


 
Geplaatst : 30 september 2013 10:17
Marianvanunen
(@Marianvanunen)
Berichten: 416
Prominent lid
 

Joris

Moron is super blij met je !! Jij bent zijn/haar reddende engel.
Super nood baasje. Gr. Joris :hallo:


 
Geplaatst : 30 september 2013 13:04
mlfb73
(@mlfb73)
Berichten: 529
Prominent lid
 

Zo schattig....liefde is dit...misschien het lot dat jullie samen heeft gebracht :p

Marie-Louise en Kippie


Groetjes Marie-Louise en Kippie.:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 30 september 2013 13:30
riab
 riab
(@riab)
Berichten: 1574
Beroemd lid
 

je hebt een verliefde vondeling een huis gegeven?? Lekker hoor, die kots over je duim. Maar het vogeltje heeft jou wel uitgekozen om z'n liefde te delen.

Dit kun je toch niet weer weg doen? Je broertje zal zich ook helemaal teleurgesteld voelen.
Ik probeer een beetje op je in te praten en hoop dat de liefde wederkerig is of gaat worden, en vergelijk moron niet met Luna, er is geen vogel hetzelfde.

Groetjes Ria


 
Geplaatst : 30 september 2013 18:25
Juggie
(@Juggie)
Berichten: 67
Waardevol lid
Topic starter
 

En stiekem hoop ik nog dat het echte baasje zich deze week nog meldt


R.I.P. Luna:roseicoll-Oranje:

 
Geplaatst : 1 oktober 2013 09:20
mlfb73
(@mlfb73)
Berichten: 529
Prominent lid
 

Vraag me af of moron nog steeds bij je is???

Groetjes Marie-Louise en Kippie


Groetjes Marie-Louise en Kippie.:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 10 november 2013 13:11
Juggie
(@Juggie)
Berichten: 67
Waardevol lid
Topic starter
 

mlfb73;357364 wrote: Vraag me af of moron nog steeds bij je is???

Groetjes Marie-Louise en Kippie

Hi Marie-Louise (en Kippie),

Moron is nu een tijdje bij een vriendin, die ook een agapornis heeft. Het gaat goed met hem/haar, van wat ik heb begrepen was haar vogel in het begin nogal fel/dominant tegenover Moron, maar ze leven nu gezellig met elkaar samen, en kunnen nu ook "rustig" met elkaar de kooi in.(Daarvan heb ik helaas geen foto) 15194.jpg

Ikzelf ben helaas nog steeds vogelloos. Tenzij de urn in mijn vitrinekast meetelt als vogel :/

Ik zat erover na te denken om eventueel in december een nieuwe papegaai te halen, rond mijn verjaardag.
Maar, dat is nog maar een idee...

mvg. Rudy


R.I.P. Luna:roseicoll-Oranje:

 
Geplaatst : 10 november 2013 21:48
mlfb73
(@mlfb73)
Berichten: 529
Prominent lid
 

Ben blij dat hij een goed plekje heeft gekregen...snap wel dat je een gevoel had dat hij door je strot werd geduwd...lekker een nieuw beessie nemen wanneer jij daar helemaal aan toe bent hoor.
Laat je dan je nieuwe liefde hier wel zien?

Marie-Louise en Kippie


Groetjes Marie-Louise en Kippie.:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 12 november 2013 13:52
Deel:

Scroll naar boven