Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De handel is rot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De handel is rot

    Zonder in details te treden. Zelfs de hier zo geroemden handelaren schromen niet om je appels voor peren te verkopen. Ze zijn echt niet te beroerd om problemen op te lossen hoor maar gaan bij de verkoop al de fout in en gokken op een, voor hun zelf, goeie afloop. Mijn advies, als je een gaai zoekt is: Ga in zee met iemand, groot of klein, die je vertrouwen geeft. Laat het dier testen. Zijn de test resultaten goed dan neem je die kosten voor eigen rekening en reken je het dier af. Zijn de testresultaten niet goed dan zijn de kosten voor de verkoper. Ziet de verkoper dit allemaal niet zitten dan net zo lang zoeken tot je er een vindt die het wel doet. Het draait bij die gasten om maar 1 ding en dat is omzet. Welzijn en een schoon geweten komen op een tweede plaats. Niet gek dat er altijd meer dan 700 advertenties, alleen al, op marktplaats staan!

  • #2
    dit is niks nieuws
    Denzo Chica

    Comment


    • #3
      Lowa De handel is rot


      [QUOTEXcodd
      dit is niks nieuws
      ][/QUOTE]




      en zo is het helaas al jaren.
      Handelaren die geen liefhebber zijn en alleen maar om de handel gaat.
      Zogenaamde kopende liefhebbers die voor dubbeltje de hoofdprijs willen.
      En op deze manier houden ze elkaar in stand.

      Zonder in details te treden.
      Niet in details willen treden is geheel uw keus.

      Zelfs de hier zo geroemden handelaren schromen niet om je appels voor peren te verkopen.
      Alleen op deze manier zet je ook de echt goede te kijk want nu blijft het voor iedereen gokken wie het is of zou zijn, en daar zou ik als geroemde (en terecht geroemde) handelaar niet blij mee zijn.
      ik weet niet alles maar doe mijn best

      Comment


      • #4
        Alleen op deze manier zet je ook de echt goede te kijk want nu blijft het voor iedereen gokken wie het is of zou zijn, en daar zou ik als geroemde (en terecht geroemde) handelaar niet blij mee zijn.[/QUOTE]


        Laten we even reeel blijven, ook mensen met liefde voor hun vogels willen een (goed) huisje voor hun geliefde beessies en zijn ook handelaren dus..
        Ze verkopen ze niet voor de klant maar voor zichtzelf, hoe dan ook ;-)
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment


        • #5
          @antonia... Ik vind wel dat er verschil is tussen handelaar en handelaar. Er zijn er
          genoeg bij die even snel geld willen verdienen en ik denk ook dat dat overal voorkomt en niet alleen in de dierenhandel. Maar ik denk toch ook dat.er mensen zijn die vanuit hun liefde/ hobby voor hun dieren er hun beroep van hebben gemaakt en dit ook ter goeder trouw doen.

          Marie-Louise en Kippie
          Groetjes Marie-Louise en Kippie.

          Comment


          • #6
            Natuurlijk is er verschil, maar dat neemt niet weg dat iedereen zijn jongen wil verkopen,
            en soms gaat dat met iets wat aangedikte mooie verhalen..
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten


              [QUOTEXcodd
              dit is niks nieuws

              ]



              en zo is het helaas al jaren.
              Handelaren die geen liefhebber zijn en alleen maar om de handel gaat.
              Zogenaamde kopende liefhebbers die voor dubbeltje de hoofdprijs willen.
              En op deze manier houden ze elkaar in stand.



              Niet in details willen treden is geheel uw keus.



              Alleen op deze manier zet je ook de echt goede te kijk want nu blijft het voor iedereen gokken wie het is of zou zijn, en daar zou ik als geroemde (en terecht geroemde) handelaar niet blij mee zijn.[/QUOTE]


              Ik treed idd niet in details. Zou ik dit doen dan is het erg moeilijk voor betreffende personen om zich te verweren. Internet is een gek iets waar we met z'n allen maar weinig vat op hebben. De "goede handelaar" voelt zich niet aangesproken en zal weinig hinder hebben van mijn ongenuanceerde uitspraken. Heeft hij er wel hinder van dan is het misschien eens goed om zichzelf objectief te bekijken.
              Mocht u, iemand anders of meelezende handelaren perse de details willen weten dan wil ik die met alle liefde middel PB uitleggen.

              Comment


              • #8
                Ik heb je een PB gestuurd.

                Comment


                • #9
                  Ook ik zal graag wn. pb van jou ontvangen met de info die blijkbaar niet openbaar gemaakt kan worden.

                  Comment


                  • #10
                    In de spelregels van dit forum staat uitdrukkelijk dat het NIET toegestaan is om namen te noemen in dit mopperhoekje. Ik houd me hier dan ook maar aan. Per PB mag het wel, als mensen een normale reden hebben om namen te vragen dan zal ik zeker beantwoorden.
                    Het was in ieder geval niet mijn bedoeling hier een relletje te schoppen of om mensen persoonlijk aan een schandpaal te hangen.

                    Comment


                    • #11
                      Ik wacht nog op de pb

                      Comment


                      • #12
                        Ik ga al jaren naar dezelfde handelaar. handelaar geworden na kweker te zijn geweest.
                        Als ik vogels heb, waarvan het geslacht niet overeen komt, of broer en zus zitten heb, dan mag ik ongestoord en ongegeneerd naar daar gaan en krijg ik een passende vogel in RUIL, zonder opleg.
                        Ook geeft hij de verkregen informatie door: b.v." Ik heb wel een passende vogel zitten, maar.. hij voedert niet, plukt zijn jongen.. Je mag hem meenemen, maar op eigen verantwoordelijkheid." Zo'n vogels gaan dan meestal naar het buitenland (spanje) en worden niet aan klanten-kwekers doorverkocht. Hij is van mening: je kan iemand maar 1 keer in het ootje nemen, hij blijft dan toch weg en houdt andere klanten ook buiten.
                        Dat is een man naar mijn hart! Hij kan dan ook steeds op mij rekenen als hij bepaalde soorten zoekt!

                        Comment


                        • #13
                          [QUOTE=gerrit;358206]
                          Ook geeft hij de verkregen informatie door: b.v." Ik heb wel een passende vogel zitten, maar.. hij voedert niet, plukt zijn jongen.. Je mag hem meenemen, maar op eigen verantwoordelijkheid." Zo'n vogels gaan dan meestal naar het buitenland (spanje) en worden niet aan klanten-kwekers doorverkocht. QUOTE]

                          Naar wie gaan ze wel dan ??
                          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                          Ken je papegaai

                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            export... maar ja.. het zijn de kwekers die die vogel daar achtergelaten hebben he...(dan niet klagen dat je een miskoop doet bij een handelaar. wij kwekers zijn daar verantwoordelijk voor voor wat er bij hem te koop is..)

                            Comment


                            • #15
                              Lekker makkelijk...
                              Pleur ze naar het buitenland en je bent van het gezeur af.
                              Hoezo de handel is rot...
                              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                              Ken je papegaai

                              sigpic

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X