Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Al twee kuikentjes!!

30 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
3,431 Bekeken
(@buket)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

6301.jpg6302.jpg

Nog drie te gaan.. Ben benieuwd !


 
Geplaatst : 30 december 2011 22:10
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Hallo,

Leuk je eerste jongen bij je vogels.

Nog drie te gaan.. Ben benieuwd !

Als ik de eieren zo zie op de foto dan denk ik dat je nog op 1 jong mag rekenen.

En dan wel uit het eitjes wat meest rechts ligt op foto 2.

Maar blijft lastig zien op een foto vooral omdat geflitst is.

De eitjes die niet uitkomen lekker laten liggen als steun voor de jongen.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 30 december 2011 22:34
(@buket)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

dijkkamp;314196 wrote: Hallo,

Leuk je eerste jongen bij je vogels.

Als ik de eieren zo zie op de foto dan denk ik dat je nog op 1 jong mag rekenen.

En dan wel uit het eitjes wat meest rechts ligt op foto 2.

Maar blijft lastig zien op een foto vooral omdat geflitst is.

De eitjes die niet uitkomen lekker laten liggen als steun voor de jongen.

Bedankt voor je reactie! Welk eitje bedoel je aan de rechterkant? De bovenste of onderste eitje?
Moet ik eigenlijk nog iets doen of doen de ouders alles? Ze zijn superschattig en ik hoop dat ze overleven 🙂

hier is nog een foto met de ouders erbij


 
Geplaatst : 30 december 2011 22:45
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Hallo,

Ik bedoelde het eitje rechtsboven van deze foto,

Bijlage 6302

Nee in principe hoef jij niets te doen ouders brengen ze wel groot.

Jij moet alleen zorgen voor eivoer en zaad/pellets de ouder vogels geven dan wel aan de jongen.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 30 december 2011 22:52
(@buket)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

Oke, dat hebben ze genoeg geloof ik dus dan kunnen ze hun goed voeden :).
Mercikes voor de informatie!

Groetjes


 
Geplaatst : 30 december 2011 22:59
(@joselito)
Berichten: 1339
Beroemd lid
 

Van de 3 eitjes zou ik zelf durven zeggen nog 2 mss 3 maar denk toch 2. Over welke soort gaat het het lijken me pastel personata's maar ben niet zeker.

mvg


 
Geplaatst : 31 december 2011 18:28
(@buket)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

Eigenlijk een goede vraag want ben er zelf niet zeker van... Weet niet zo veel over de soorten, in de winkel waar ik ze gekocht heb zeiden ze dat het fischeri's zijn?? Het derde kuikentje is net uitgekomen 🙂
(zoals je ziet slepen ze alles mee naar hun nest wat ze vinden)

en een foto van het koppeltje :


 
Geplaatst : 2 januari 2012 00:13
(@joselito)
Berichten: 1339
Beroemd lid
 

Ik twijfel serieus maar fischeri (zuiver) zijn het niet. Kunnen pastel personata's zijn of bastaarden fischeri x personata.

mvg


 
Geplaatst : 3 januari 2012 11:44
(@buket)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

Als het bastaardjes waren zouden ze toch geen jongen kunnen krijgen? Of vergis ik me nu?

Groetjes


 
Geplaatst : 3 januari 2012 15:05
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Hallo,

Als het bastaarden waren tussen een roseicollis en een andere aga dan waren het bastaarden die niet vruchtbaar waren.

Bastaarden tussen de andere aga soorten zijn helaas wel vruchtbaar.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 3 januari 2012 16:17
(@joselito)
Berichten: 1339
Beroemd lid
 

Enkel combi met colli geeft onvruchtbare jongen. Tss lil, fischeri, pers en nigrigenis kan dit wel vruchtbare jongen geven.

mvg


 
Geplaatst : 3 januari 2012 16:53
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
 

Het lijkt als je kijkt naar het masker van de rechter vogel, op de laatse foto, dat het een kruising fischeri met nigrigenus is of misschien een zuivere nigrigenus, maar ik weet niet of die bestaat in deze kleur ?, en de linker lijkt een kruising fischeri met personata, boven op de kop is die te donker, maar hij heeft geen zwart in het gezicht, het is moeilijk om het zeker te weten.

Ik vind ze persoonlijk wel mooi, maar dat komt omdt ik blauw pastel geweldig mooi vind, die g ik zelf ook kweken;)
Veel succes met de kleintjes:chick:


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 3 januari 2012 17:11
(@joselito)
Berichten: 1339
Beroemd lid
 

Wil je met een soort beginnen verdiep je het best eerst erin.

En koop een kleur bij een kweker die bvb enkel maar fischeri kweekt. De kans op bastaarden is dan al veel kleiner.

mvg


 
Geplaatst : 3 januari 2012 17:22
(@buket)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

Amai dat is een hele boterham, het gaat nog even duren eerdat ik het snap ma bon, bastaardjes of niet, I still love them :love: :love:


 
Geplaatst : 3 januari 2012 21:01
(@buket)
Berichten: 18
Aanwezig lid
Topic starter
 

6493.jpg hier nog een foto van het oudste kuikentje 16 daagjes oud :love:


 
Geplaatst : 14 januari 2012 22:46
Pagina 1 / 2
Deel:

Scroll naar boven