Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
hallo allen,
onze pyrrhura's sjef en dolly zitten bovenop 5 bevruchte eitjes.
nu had ik iemand gevonden die mij een 5 tal ringen van dit jaar kon schenken, alleen de portsorteermachine van TNT gooide roet in het eten door de envelope open te scheuren met als resultaat dat de ringen spoorloos zijn en ergens in een postsorteercentrum rondrollen.
wellicht heeft een van de lezers op papegaaienforum nog een 5tal ringen van 6mm met bouwjaar 2012 (rode) liggen die geen jongen meer verwacht?
ik zou ze graag over willen nemen, uiteraard tegen vergoeding!
groet,
stefan
Hallo,
Even lid worden van plaatselijke vereniging en een spoedbestelling bij de bond ben je ook klaar.
ik weet niet alles maar doe mijn best
Ze zaten bijelkaar gebonden aan een touwtje dus dat rondrollen zal meevallen 😉
Betty Ze zaten bijelkaar gebonden aan een touwtje dus dat rondrollen zal meevallen 😉
Waren het jou ringen Betty, zo ja dan hoop ik dat je over de eventuele risico's die dit kunnen inhouden hebt nagedacht.
dijkkamp;337715 wrote: Hallo,
Even lid worden van plaatselijke vereniging en een spoedbestelling bij de bond ben je ook klaar.
Je kunt ze ook bestellen zonder lid te worden. Daarbij wel een spoedbestelling doen heb je binnen een week de ringen 2013 binnen. Pas meer bij de leeftijd dan 2012 he. 🙂
dijkkamp;337729 wrote: Waren het jou ringen Betty, zo ja dan hoop ik dat je over de eventuele risico's die dit kunnen inhouden hebt nagedacht.
Ja dat waren mijn ringen.
Risico?
Ja dat waren mijn ringen.
Risico?
Ja die zijn er wel degelijk.
Let wel op ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat stefan77 dit ook zou doen, wil alleen maar waarschuwen voor wat er kan gebeuren met ringen die je aan een andere schenkt of verkoopt tenzij je de persoon zeer goed kent.
Jou ring met jou gegevens er op ongeacht de maat van de ring die kan dus om elke willekeurig vogel geplaatst worden, is dit erg, dat ligt aan het vogeltje als het een soort is waar ringen verplicht is omdat anders de vogel illegaal is meestal dus wildvang die kan dan op deze manier redelijk legaal worden of lijken, maar mocht er dan narigheid ontstaan komen ze bij jou zijn jou ringen en jij mag dan bewijzen hoe of wat.
nou,
ik had begrepen dat de ringen die betty over waren ook gewon jaarringen waren zonder bondnummer en niet op naam.
als ik dit verkeerd heb begrepen... hoe dan ook de ringen zijn helaas pleite.
wat betreft het lid worden van een vereniging.
ik betaal liever 1 euro per ring extra door geen lid te zijn, dan dat ik ergens lid van wordt waar ik geen energie in steek, boekjes ontvang die ik hoogstwaarschijnlijk niet zal lezen en buiten dit alles heb ik maar eens in de 2 jaar een nestje wat niet in verhouding staat met de contributie van vogelvernigingen/bonden.
je hebt gelijk door te zeggen dat je dan gemakkelijker aan ringen kunt komen, dat zal ik zeker niet weerspreken,
maar ook bij verenigingen kun je maar een 3 a 4 tal per jaar je bestelling plaatsen waarop je op vaste verzenddata ringen ontvangt.
daarnaast kun je inderdaad spoedbestellingplaatsen, maar ook hiervoor dient eerst een formulier te worden uitgeprint, ingevuld en toegezonden voor men de ringen kan leveren.
ik heb 2 jaar terug zonder problemen ringen online kunnen bestellen en had ze binnen 3 dagen in huis.
helaas loopt het dit jaar iets anders.
buiten dit alles zit het er dik in dat ik alsnog heel snel aan ringen kan komen, en daarvoor ga ik NU een e-mailtje schrijven 🙂
bedankt voor de input en meedenken.
dijkkamp;337733 wrote: Ja die zijn er wel degelijk.
Let wel op ik wil hier absoluut niet mee zeggen dat stefan77 dit ook zou doen, wil alleen maar waarschuwen voor wat er kan gebeuren met ringen die je aan een andere schenkt of verkoopt tenzij je de persoon zeer goed kent.
Jou ring met jou gegevens er op ongeacht de maat van de ring die kan dus om elke willekeurig vogel geplaatst worden, is dit erg, dat ligt aan het vogeltje als het een soort is waar ringen verplicht is omdat anders de vogel illegaal is meestal dus wildvang die kan dan op deze manier redelijk legaal worden of lijken, maar mocht er dan narigheid ontstaan komen ze bij jou zijn jou ringen en jij mag dan bewijzen hoe of wat.
Ik zou mijn ringen ook niet zomaar aan iemand geven, deze waren voor een forumlid die een pyrrhura koppel met eitjes heeft na het seizoen.
En Stefan ja mijn ringen staat dus wel mijn kweeknummer op, ik wist heel niet dat dat ook zonder kon?
ja hoor betty, dit zijn ringen met de correcte kleur van het jaar of volledig RVS met hierin gegraveerd:
jaar
opvolgnummer
ringmaat
deze zijn vrij te koop in alle maten en ideaal voor mensen die "wel eens" een nestje hebben.
zoals gezegd kon ik hier 2 jaar geleden via marktplaats aan komen, maar in dit geval waren de 6mm ringen al op. waarschijnlijk ook omdat ik nu zo laat in het jaar zit met dit nest.
in ieder geval zijn de ringen vandaag letterlijk rond gekomen en vallen hier op mort termijn ringetjes op de deurmat :):):):)
Dat wist ik dus niet 😉
En nu maar hopen dat het goed gaat bij de post!
Daarbij er was een tijd dat bepaalde kwekers de ring van een jaar geleden gebruikten omdat bepaalde soorten overjarige meer opbrachten ( Stefan natuurlijk niet)
haha henk.
natuurlijk niet!
en tja, ook dat is makkelijk gezegd.
maar goed, als ik nu rijk zou moeten worden van één nestje in de 2 jaar dan zou ik eigenlijk wel €10.000 per vogeltje moeten vragen heh? duss ?
gegadigden??? iemand??? Henk??? maar €10.000 p/s
het zijn hele speciale hoor ..
Doe me er twee
nou henk, je hebt mazzel.
de eerste 2 zijn er hoor.

inpakken of eet je ze zo op ?