Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dilemma

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

antonia 1968, Hope316 Dank voor jullie advies en bemoediging. 3 Maanden geleden heb ik "World of Birds Foundation" benaderd via e-mail maar tot op heden geen reactie ontvangen. Mijn plan was om een tweede roodstaart aan te schaffen/adopteren als maatje voor Joep maar dan ben ik verplicht een cursus te volgen (prima regeling) maar daar zijn ook weer de nodige kosten aan verbonden dus wacht ik daar even mee want de aanschaf van de tweede papegaai en huisvesting komen daar ook nog eens bovenop. Uitgaven voor Joep komen nu even op de eerste plaats.

Tijdens de open dagen is het mogelijk "World of Birds Foundation" te bezoeken. 6 oktober is er weer een open dag en hoop ik er naartoe te kunnen gaan. Het plaatsje Erica is niet zo ver bij mij uit de buurt.

Gisteren heeft mijn zoon geholpen het balkon op te meten. De bedoeling is om er een grote buiten voliere van te maken. Als Joep nu buiten staat, durf ik hem niet uit de kooi te laten. Ik woon 3 hoog en als Joep ergens van zou schrikken, fladdert hij misschien naar beneden, zo de beek in die hieronder stroomt. Ik zou niet snel genoeg beneden zijn om hem uit het water te halen. Hopelijk gaat hij genieten van zijn vrije buitenverblijf.

Dr.T. Oranje heb ik een aangetekende brief gestuurd met een vraag om uitleg over zijn medicijn "Halotraxx" en het buitensporig hoge bedrag dat hij daarvoor rekent.

Comment

Daar zal hij zeer zeker van genieten
      Heel veel succes met de grote klus, we zien de foto's van Joep op het balkon tegemoet
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Kijk hier een naar hier komt een grijze in voor die ook plukt. https://vshare.eu/xlc8nxpz0wpj.html

Comment

aadje Bedankt voor de link. De roodstaart in deze video lijkt wel een vachtje op de borst te hebben i.p.v. veren. de arts in dit filmpje dr.Kelleher, schrijft ook als medicatie Haloperidol voor 30:23 net als dr.Jeffrey Jenkins uit Canada https://www.youtube.com/watch?v=Tk6duURoXEc ook niet de eerste de beste.
          Als jullie Engels kunnen verstaan, dit is een zeer interessante video geplubiceerd eind 2015.

Ik ben nog geen negatieve berichten tegengekomen over dit middel voor wat betreft papegaaiachtigen, wel heel veel negatiefs v.w.b. gebruik bij mensen. De dosering moet heel precies afgestemd worden, 0.01 ml teveel kan al veel uitmaken voor een vogel.

Ik ben het medicijn aan het afbouwen bij Joep, ook al laat hij zijn veren nu met rust. Dit met gemengde gevoelens want hij is ook minder angstig voor speeltjes, klimt van zijn speelboom naar de grond en verkent zo de hele kamer. Dit heeft hij nooit eerder gedaan. Hij zit er niet meer bij als een Zombie maar slaapt tussendoor wel vaker.
          Zijn eetlust is ook minder geworden dus moet ik er voor waken dat hij niet te veel gewicht verliest. Misschien moet ik weer even overgaan op een zaadmengsel want hij heeft geen lust om zijn pellets te eten. Dit komt misschien mede omdat hij bij de dierenarts altijd een zaadmengsel kreeg en hij daar nu weer de voorkeur aan geeft. Groente moet hij nog steeds niets van hebben maar ik blijf het hem wel aanbieden.

Comment

De clou heb je dus gemist in de aflevering van Dr K. Dat is namelijk dat het plukken endorfines vrijmaakt waardoor het dus een soort van lekker wordt voor de papegaai om zijn veren eruit te trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
              De clou heb je dus gemist in de aflevering van Dr K. Dat is namelijk dat het plukken endorfines vrijmaakt waardoor het dus een soort van lekker wordt voor de papegaai om zijn veren eruit te trekken.
              Daarom laat ik mijn gaaies dus al nooit met uitgevallen veren spelen.
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

aadje Dat van die endorfinen had ik al uitgebreid horen uitleggen door dr Jenkins hoor. Maar toch bedankt dat je mijn aandacht daarop wilde vestigen

Comment

Tsja, Papegaaien zijn routine dieren, plukken word heel vaak veroorzaakt door het veranderen van die routine! Kan voor jou iets kleins zijn maar voor je papegaai...

een maatje is denk ik altijd goed! Je kan nog zoveel aandacht aan je papegaai besteden, als je in je eentje tussen de chinezen zit voel je je ook maar moederziel alleen, ik stel me zo voor een papegaai dus ook

ik heb zelf een getraumatiseerde Amazone, vorige week een Grijze Roodstaart mee naar huis genomen en ze is er zienderogen van opgeknapt! Terwijl ik de Amazone eerst naar een vogel opvang wilde doen heb ik nu besloten ze beide te houden! Nou moet ik wel zeggen dat ik heel veel geluk heb, ze zochten elkaar vrij snel op en delen nu al een kooi

moraal van het verhaal:
                  probeer eens te achterhalen of er iets veranderd is aan je leefomgeving? En een tweede papegaai is altijd goed!

Comment

Dank je voor je reactie Lincee. Er is niets veranderd aan de leefomgeving en een tweede papegaai zit in de planning maar niet op korte termijn. Als het zover is, hoop ik net zoveel geluk te hebben als jij!

Comment

Hallo allemaal,

De voliere is nu een paar weken in gebruik. Joep durft niets te ondernemen en blijft op de kooi zitten als ik deze in de voliere plaatst. Soms zet ik hem handmatig op zijn spiraal en daar blijft hij dan zitten tot ik hem weer op de kooi plaatst maar hij zit in elk geval toch vrij, buiten.

Twee weken terug werd er een roodstaart aangeboden, in mijn woonplaats, vlak bij mij in de buurt. Deze heb ik gekocht, het is een popje van 12/13 jaar en dag en nacht verschil met Joep.
                      Zij durft wél te ondernemen en toen ik haar twee dagen had, wilde zij Joep al opzoeken op in zijn kooi die openstond. Maar Joep is panisch voor haar dus ik heb Joep in zijn kooi opgesloten zodat zij niet bij hem kon komen. Coco, zo is zij genoemd door de vorige eigenaar wilde heel graag kennismaken met Joep en klom steeds naar het gedeelte van zijn kooi waar hij zich het dichtst bevond. Joep klom steeds naar de tegengestelde richting, zover mogelijk bij haar vandaan en hij was erg bang.

Nu mag Coco elke dag even op de kooi van Joep, in de hoop dat hij minder bang wordt voor haar. 's nachts staan de 2 kooien dicht naast elkaar in hun slaapkamer. Op de dag wissel ik af, één kooi buiten in de voliere en één kooi binnen. Ze zitten beiden op de kooi en kunnen elkaar zien en horen. Coco kan goed vliegen en maakt daar ook gebruik van. Joep is gekortwiekt. Nu wil ik wachten met een openlijke kennismaking tot Joep ook weer kan vliegen, zodat hij zich uit de voeten kan maken als dat nodig is, óf ik moet Coco laten kortwieken.

Het hilarische is dat Joep de naam van Coco al heeft overgenomen en af en toe roept,"Coco, kom dan Coco!"

You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 5 photos.

Comment

neem rustig de tijd voor het wennen en doe niets geforceerd.
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                        Working...
                        X