Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grijze roodstaart bijt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Grijze roodstaart bijt

    ik heb nu sinds een maand een grijze roodstaart (pop) van anderhalf jaar, 1e wek met rust gelaten en toen begonnen tam te maken. ben er al 3 weken mee bezig maar het wil niet lukken
    ze eet wel uit je hand maar als je niks lekkers vast hebt kan je haar niet aanraken, ze bijt meteen en bijt aardig door tot bloedens toe.

    in huis en de kooi heb ik alles goed voor elkaar maar zie helaas na 3 weken veel aandacht geen vooruitgang.

    met een handdoek kan ik dr naar de douche tillen, dat vind ze heerlijk en dan kan ik af en toe een klein beetje aaien zonder te bijten.

    heeft iemand voor mij tips hoe dit op te lossen is?

    bedankt

  • #2
    Een niet tamme papegaai van anderhalf is niet met een aantal weken tam. En het is nog maar afwachten of ze helemaal handtam wordt. Heel veel geduld en tijd is hiervoor nodig.
    Aaien moet je zwz beperken tot de kop, iig nooit over de rug of onder de vleugels.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Hallo Antonia,

      ik snap dat dat langer nodig heeft en dat dat niet snel gaat, alleen waar ik mee zit is dat ik al 3 weken elke dag een paar uur bezig ben en ik geen vooruitgang kan merken...

      Comment


      • #4
        Ik begrijp dat dat geen fijn gevoel geeft.
        Probeer het eens om.in de ene hand wat lekkers vast te houden op een afstand dat ze op de andere hand moet stappen om het te pakken...
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

        Ken je papegaai

        sigpic

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X