Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf van een Edelpapegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door 043stefan Bekijk Berichten
    Ik ben zelf ook hartstikke eweg van de edelpapegaai.. alleen mijn vriendin vind ze iets te groot. Haar voorkeur gaat uit naar een bonteboer. Maar eerst maar eens samen gaan wonen.. dan kunnen we pas iets aanschaffen. Bij mij thuis zit een koppel valkparkietjes en een manke zoon.. deze hebben we gehouden omdat er een klein ongelukje was gebeurt en deze niet meer kan vliegen. En bij mijn vriendin zit ook een valk (van 1e nestje) deze is wel veel tammer dan die van mij.. koppel heb ik via via gekocht toen ze 2 waren en zijn nu 6jaar.. ik hang er ook geen nestblok meer in de kooi ofzo en je merkt ook dat er helemaal geen behoefte meer is bij het koppel..
    Groetjes.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    Maar ik zie je met zoveel gaaien staan. Van iemand anders dan ? Edels zijn inderdaad een stuk groter dan een bonte. En inderdaad eerst samenwonen, maar mijn gevoel zegt dat er ooit wel eeen grotere komt dan een bonte ha ha

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Prutske Bekijk Berichten
      deze is van sjakie
      [ATTACH=CONFIG]17584[/ATTACH]
      Ziet er mooi uit!

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

      Comment


      • #18
        Hallo allemaal,

        Heb nog veel gelezen, ook over kaketoes. Het schijnt dat ze in de huiskamer beter niet te houden zijn i.v.m. met hard schreeuwen.

        Hoe zit het met de Edelpapegaaien? Zijn deze vogels rustiger?? Wie weet het?

        Alvast bedankt voor het antwoorden

        Comment


        • #19
          Onze edelpop hoor je zelden tot nooit schreeuwen. Ze kan wel aardig praten en flink haar deuntjes fluiten. Dit kan als ze er zin in heeft best hard gaan maar is meestal heel erg gezellig. Soms zit er geen stop op uren achter elkaar hetzelfde maar wij hebben geen klagen.

          Ik vind daarom een edel ook een zeer geschikte papegaai voor in huis als je wat rekening dient te houden met je omgeving. Maar zoals altijd elke vogel is anders en opvoeding is cruciaal.

          Comment


          • #20
            Dencar,
            bedankt voor je snelle antwoord.

            Ik krijg ondertussen een kunstkop van al dat lezen en lezen. Ik denk toch dat het een Edel.. wordt als ik een papegaai zal kopen.

            Comment


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door AdelaarRobin Bekijk Berichten
              Dencar,
              bedankt voor je snelle antwoord.

              Ik krijg ondertussen een kunstkop van al dat lezen en lezen. Ik denk toch dat het een Edel.. wordt als ik een papegaai zal kopen.
              Onze Edelman kan best af en toe wel eens schreeuwen hoor. Maar welke papegaai niet ? Doen ze in de natuur ook. Zeker als de zon ondergaat dan heeft ie even zijn momentje. En dat kan wel eens hard zijn. Maar verder babbelt ie gewoon de hele dag. Hij schreeuwt niet iedere dag maar het is geen vogel die nooit schreeuwt. Maar veel minder dan kaketoes inderdaad. En als je een papegaai neemt zal je daar altijd rekening mee moeten houden. Op geen enkele papegaai zit de garantie dat ze niet schreeuwen.

              Comment


              • #22
                Antwoorden op alle vragen staan:
                De edelpapegaai een prachtige papegaai met vele speciale kenmerken. Lees alle informatie die jij nodig hebt voor het aanschaffen van de edelpapegaai

                Comment


                • #23
                  Er staat best een partij onzin in het hele verhaal over de edel.

                  Comment


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
                    Er staat best een partij onzin in het hele verhaal over de edel.
                    ik heb site niet gelezen maar wat is een partij onzin 10%,20,30,40,50% hoeveel denk je of weet je zeker?
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

                    Comment


                    • #25
                      Dag iedereen,

                      ik ben nieuw hier en weet niet of ik deze post op de juiste plaats zet of niet maar ik ben niet zo bekend met forums
                      Wij hebben nu ruim een week een nieuw gezinslid bij waar we heel blij mee zijn! Het is een edelpapegaai pop van 10 maand oud. Ze zat bij de vorige eigenaar buiten in een volière samen met haar zus en ouders. Ze was dus (nog) niet tam.
                      Bij ons zit ze dus in de woonkamer in een grote kooi en in het begin dat ze hier was lieten we ze in haar kooi en konden we haar wel aanraken, kwam ze soms ook op onze vinger zitten en konden we haar met de hand nootjes of andere dingen geven om te eten. Maar omdat wij willen dat ze zich vrij kan bewegen in huis hebben we haar kooi sinds deze week opengelaten overdag en mag ze vrij in huis bewegen. Wij zijn ook altijd thuis bij haar.
                      Maar sinds ze nu vrij mag rondvliegen kunnen we haar niet meer dicht benaderen. Ze vliegt telkens weg als we te dichtbij komen. Ook “snoepjes “ neemt ze niet aan uit de hand. Ze gaat wel bij onze poezen zitten en maakt allerlei geluidjes enzo dus ik denk wel dat ze blij is .
                      Ze gaat wel savonds zelf in haar kooi zitten voor haar fruit en pellets. En om te slapen. Dan gaat de kooi ook dicht.
                      Hebben wij haar te vroeg vrij laten vliegen of hoe kunnen we dit aanpakken? Wij willen enkel dat Wizzy gelukkig wordt bij ons maar dat we toch ook een band kunnen opbouwen met haar.

                      sorry voor mijn lange bericht
                      Maar ik hoop dat iemand ons kan helpen hierbij..

                      grtjs
                      Valerie zz0.76oerq32md4zz

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X