Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe het met Mylo gaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe het met Mylo gaat

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie en jullie papegaaien ?
    Hier gaat alles eigenlijk geweldig
    Mylo is heel erg lief , maakt een hoop geluidjes maar wil nog steeds niet echt praten , maar hij eet als een dijker.
    Mylo zegt wel hallo , koppie krauw en hoorde hem gisteren mama brabbelen en dat zijn de woordjes zo een beetje wel.
    Vinden wij ook helemaal niet erg hoor dat komt vanzelf wel , en zo niet jammer dan.
    Hij maakt wel veel vogel geluidjes en piept regelmatig een hele hooge toon als hij met zijn speelgoed aan het spelen is.
    Mylo is echt lief voor iedereen , me moeder heeft zelf een grijze roodstaart Rikkie genaamd (ge-erfd van me opa) maar die durfd ze echt niet te aaien hoor want Rikkie bijt naar iedereen behalve naar mijn neef , en met Mylo staat ze altijd te kroelen en te zoenen
    Mylo heeft wel 1 keer me zoontje gebeten , maar dat was zijn eigen schuld.
    Mylo heeft niet hard gebeten hoor , maar even af gehapt zo gezegd.
    Mylo zat in zijn kooi op zijn onderste stok gewoon lekker te zitten en mijn zoontje zat via de buitenkant aan Mylo zijn snoepstok te trekken en te doen.
    Mama had al een paar keer gezegd dat hij dat niet mag doen omdat Mylo dat niet leuk vind en hij dan kan bijten , en mijn zoontje is eigenwijs dus heeft het nu een keertje ondervonden
    Me zoontje heeft er alleen helaas niets van geleerd
    Ik had wel een vraag aan jullie

Mylo doet regelmatig een hoge toon maken als hij met zijn belletjes speelt en doet dan net zoals een baby vogel bij zijn mama doet , proberen een worm of zo naar binnen te happen.
    Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen
    Maar als ik Mylo dan ga aaien dan wilt hij dat ook bij me vinger doen en dan blijft hij de hele tijd die hoge piep maken en proberen me vinger naar binnen te happen / slikken ???

Van mij mag hij dit niet want me vinger is geen worm natuurlijk en ik ben zijn mama niet.
    Heeft hij nog behoeften aan zijn moeder dan of zo , of doen jullie papegaaien dit ook.
    Mylo eet geen pap meer , heb nog genoeg staan hoor maar hij wilt het zelf niet meer dus dat kan het ook niet zijn.
    Ik hoop dat jullie weten wat Mylo hier mee bedoeld want ik weet het dus niet.
    Voor de rest worden zijn veren steeds mooier en steeds veller kwa kleuren
    We zijn echt super blij met Mylo , en heb tot nu toe echt geen spijt dat we Mylo genomen hebben hij is een poepie.

Even tussen door , zoals sommige wisten is mijn man een tijdje terug ontslagen inverband de krisis maar hij heeft nu gelukkig alweer een nieuwe baan waar hij hoger-op kan groeien en meer verdiend.
    Dus die stress zijn we ook weer kwijt gelukkig

Hallo Silvia en Werner

Eerst veel geluk in je nieuwe baan Werner, soms moet het zo wezen he, een nieuwe baan en beter

Met onze edels gaat het goed, joepie is nu 9 maanden en praat al lekker, Tica is nu bijna 6 maanden en schat van een pop die nog lekker bij je komt kroelen, en slapen, en is op haar manier aan het brabbelen, maar echt woorden maken lukt nog niet.
    De gaaien zijn samen, en hier door kan het praten iets minder zijn
    Die hoge piep toon hoor ik hier zelden, eigenlijk allen s,morgens als ik de kooi niet snel genoeg open doe, voor ik naar mijn werk ga, mogen ze er even uit en dan krijgen ze hun ontbijt in hun kooi dan laten ze zich even horen, maar dat is u woon het edel geluidje, schreeuwen dus.
    Het gedrag van het wormpje ken ik niet, allen wil Tica soms graag op je vingers sabelen, maar dat staan we niet toe.
    Joepie zit nu midden in de rui, en verliest zijn baby veren, en krijgt er hele mooie veren voor terug.
    Nu het zo mooi weer is, zijn ze ook vaak buiten, in het begin vond Tica het eerst vreemd en ging steeds dicht bij Joepie zitten, maar nu hebben ze het naar hun zin, en gaan steeds meer op onderzoek uit in de tuin dus moet goed op letten op onze gevederde kinderen, Tica heeft al kennis gemaakt met de vijver ze liep er zo in, dus net kleine kinderen, toch er maar iets om heen gemaakt.
    Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
    Gerrit Visser

Comment

Hallo Sivia en Werner
      Leuk weer wat van jullie te horen,fijn dat Werner weer werk heeft en fijn dat het zo goed gaat met Mylo.Hier gaat ook alles goed, Roebie groeit goed en Sparkie en Roebie kunnen gelukkig goed met elkaar overweg,geen vechtpartijen.
      We hebben een grote kooi met een tussen wand gekocht,ze hebben heerlijk de ruimte, en overdag spelen ze buiten de kooi en op de kooi ,daar hangt een schommel boven.
      Silvia wat jij vroeg over Mylo van die vinger en worm,ik kan je daar ook geen antwoord op geven.
      Ik geniet met volle teugen van mij gaaitjes,ik zou ze ook voor geen geld meer willen missen. Silvia dit was mijn nieuws over de gaaien,tot de volgende keer maar weer .
      groetjes van Ziyal.

Comment

leuk laten we dit vaker doen, we zijn maar met een klein groepje, dus laten we elkaar op de hoogte houden
        Gevleugelde groeten van Joepie Tica tweety en Coco
        Gerrit Visser

Comment

Hallo Gerrit
          dat vind ik een leuk idee.
          Gerrit mag ik vragen wat geef jij je edels Joepie en Tica
          zoal te eten? bvd gr van Ziyal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meidoorn24 Bekijk Berichten
            leuk laten we dit vaker doen, we zijn maar met een klein groepje, dus laten we elkaar op de hoogte houden
            Ja dat is indd een leuk idee en dan kunnen we er ook foto's van onze papegaaien bij zetten of leuke filmpjes of zo.
            Dan leren we ook gelijk de gaaien kennen waar we het over hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door meidoorn24 Bekijk Berichten
              Tica heeft al kennis gemaakt met de vijver ze liep er zo in, dus net kleine kinderen, toch er maar iets om heen gemaakt.
              Ja dat is indd minder prettig , en je kan wel stellen dat het net kinderen zin hoor dat merken we ook met onze Mylo
              Gelukkig is het goed afgelopen met Tica en heeft het baasje het netjes afgezet en veiliger gemaakt voor Tica.
              Maar het zal er uiterraad grappig uit hebben gezien toen ze zo door liep in de vijver hahaha rare vogel is die Tica toch hihihihi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ziyal Bekijk Berichten
                Hier gaat ook alles goed, Roebie groeit goed en Sparkie en Roebie kunnen gelukkig goed met elkaar overweg,geen vechtpartijen.
                We hebben een grote kooi met een tussen wand gekocht,ze hebben heerlijk de ruimte, en overdag spelen ze buiten de kooi en op de kooi ,daar hangt een schommel boven.
                Ben blij om te horen dat het zo goed gaat tussen Roebie en Sparkie en dat er gelukkig geen vechtpartijen zijn tussen die twee.
                Dus Sparkie en Roebie zijn nu maatjes voor het leven

Comment

he ik zit onder een andere naam nu , wat raar.

Comment

Hallo allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen en dat ik op het forum ben geweest sorry daarvoor.
                    Maar heb het druk gehad en het is een tijdje niet zo goed gegaan met mij zelf.
                    Ik heb zoveel pijn gehad de laatste weken dat ik onder zwaare pijnstillers heb gezeten , maar die tijd is gelukkig voorbij.
                    Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd want ik had namelijk galstenen , en eerlijk waar dat wens je je ergste vijand noggeneens toe.
                    Maar ze hebben me gal verwijderd dus als het goed is ben ik van de pijn af vanaf nu
                    Hoe is het met jullie allemaal en met jullie papegaai(en) ?
                    Met Mylo gaat het hartstikke goed
                    Er is een tijdje geweest dat het niet zo goed ging met Mylo , maar hij zit nu weer helemaal lekker in zijn vel.
                    Mylo heeft een tijdje helemaal niet meer naar ons omgekeken en bij alles wat we deden dee hij ons bijten.
                    En echt hard bijten , tot bloedens toe soms
                    We hebben heel veel geduld met hem moeten hebben , en hebben hem op den duur even gestrafd met zijn speelgoed af te pakken.
                    Het heeft wel effect op hem gehad in goede zin , alleen daar door ging hij zijn nek kaal krabben/plukken.
                    We hebben hem met mate zijn speelgoed terug gegeven en hebben zijn vertrouwen met heel veel geduld terug gewonnen door hem te belonen met snoepjes of fruit als hij ons gewoon weer in zijn buurt toe liet.
                    Volgens mij zit hij ook in zijn pubertid of zo , want zo konden wij Mylo echt niet.
                    Moet wel eerlijk zeggen dat hij nu op zijn stok/kooi een soort van gaat rijden/vrijen als hij de stofzuiger hoort
                    Echt heel vaag en hij zet dan zijn veren wijd open en gaat soort van dansen en onderste boven hangen.
                    Dus volgens mij is Mylo verliefd op onze stofzuiger rare vogel hebben wij hahahaha.
                    Ik ben echt super blij dat hij ons toch weer heeft toegelaten in zijn leventje , want ik vond het ook echt zielig voor hem.
                    Ik weet dat ze indd in een periode kunnen komen dat ze niet geaaid willen worden enz , en we hebben hem ook zoveel mogelijk met rust gelaten.
                    Maar we hebben wel zo 1 a 2 keer per dag geprobeerd even hallo te zeggen en tegen hem staan praten , want anders wilt hij mischien helemaal niks meer van je weten als e hem helemaal met rust laat.
                    Ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan en als jullie nog andere tips hebben zijn ze van harte welkom.
                    Maar gelukkig gaat alles weer goed met Mylo en speelt , praat en kroelt hij weer met ons.
                    En hij zit weer goed in zijn veren en krabbelt/plukt hij zich niet meer kaal in zijn nek

Ben zooooo benieuwd hoe het met jullie allemaal is en met de papegaaien , hoop snel wat van jullie te vernemen.
                    Groetjes van Silvia

Comment

Hallo Silvia
                      Wat fijn weer wat van jullie te horen,niet zo leuk dat je geopereerd moest worden, maar ja om zo te blijven lopen dat was ook niks.
                      Ik ben er zelf ook aan geholpen, dus ik weet wat voor pijn je hebt gehad.
                      Maar gelukkig heb je dat ook weer achter de rug.
                      Ja en dan Mylo,ja je weet dat er een keer zo n tijd komt dat ze helemaal tegen de draad in zijn.
                      En niks meer van je willen weten, ja en dan volhouden he!
                      Hoelang heeft dat allemaal geduurd, voordat hij jullie weer in zijn leventje toelied?
                      Verders gaat het met Sparkie en Roebie heel goed.
                      We hebben sinds een week weer een rose kakatoe erbij.
                      Hij is niet tam,wel heeft hij papieren dat hij gezond is.Hij is 13 weekjes.
                      Maar na een week gaat het wel redelijk met hem hij zit al met de andere gaaien buiten in de voliere.
                      Met Roebie de edel klikt het heel goed met Wallie de kakatoe.
                      Met het opstappen heeft hij nog problemen mee.
                      Maar hij zit al samen met Roebie in een grote kooi,en dat gaat prima.
                      S avonds gaat hij wel in zijn eigen kooi slapen.
                      Ja en met me zelf gaat het ook weer de goede kant op.
                      Ik heb in 5 maanden tijd 2 nieuwe kunstknieen gekregen.
                      Dat was ook afzien, veel pijn gehad,2x per week fysio een jaar lang ben er nu klaar mee,maar heb nog veel pijn in me knieschijven,maar ja je moet geduld hebben.
                      Nou dat heb ik intussen wel geleerd, dit was me 20ste operatie.
                      Silvia ik wens je sterkte met het aansterkken van je operatie,en weer de groetjes van Ziyal.

Comment

Ja galstenen is indd vreeselijk , maar jij kan het weten.
                        Maar zoooooooooooooo je 20ste operatie al daar word je ook niet gelukkig van.
                        Ik heb er 1 ondergaan en was al helemaal op van de zenuwen enz
                        Ik hoop wel voor je dat het nu goed gaat met je kunstknieen en dat je snel van de pijn af bent die je er nu van hebt

Wat leuk om te lezen dat je er een bij hebt.
                        Wij wouden toen ook graag een of een kopen , maar we kwamen toen toch op een uit.
                        En een leuke naam Wallie , ik zou denk ik als we er ooit nog een papegaai bij zouden nemen hem ook Wallie noemen

Dat gebeuren van Mylo heeft zekers 2 a 3 weken geduurd , en moet zeggen dat hij deze week weer zijn nukken had.
                        Zo kon je hem aaien en wat lekker geven en zo dee hij je weer bijten uit het niets.
                        Dus we zijn die fase nog niet helemaal voorbij helaas.
                        Maar geduld is een schoone zaak en met veel geduld komen we er wel.

Vind het leuk om je weer even gesproken te hebben groetjes van Silvia

Comment

Hier wat nieuwe foto's van Mylo
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie en jullie papegaaien?
                            Hier gaat alles goed hoor met ons en met Mylo.
                            Mylo heeft echt een pubbertijd fase gehad, dat je dacht van aaaaaaaaaah ik word gek.
                            Maar die is tie nu al aardig voorbij aan het gaan.
                            Hij begint weer een beetje de oude te worden en ik mag hem weer aaien en doen en hij komt nu weer regelmatig uit zijn eigen naar ons toe om te spelen of om te kroelen.
                            Hij praat als brugman, echt super om te horen.
                            En als je hem kroelt en hij pakt je vinger dan vast met zijn snavel maar net iets te hard, dan zeggen wij tegen hem.....

Mylo wel zachtjes doen he!!!!
                            En dan zegt Mylo .......
                            Okee kusje dan

Dat is echt zoooooo grappig om te horen.
                            Mylo heeft wel een tijdje geleden een periode gehad dat hij kleine stukjes van zijn staartveren dee verliezen, (plukken?) maar ik heb toen zijn speelgoed veranderd in zijn kooi en heb hem nieuwe speelkauw dingen gegeven en extra speel voedsel (mais kolven, hele appels enz) en hem vaker in bad gedaan met biobird en moet zeggen dat dat heel erg goed geholpen heeft.
                            Denk dat hij uitgekeken was op zijn speelgoed of zo, want aan aandacht komt hij niks te kort hier thuis.
                            Hij zit nu weer goed in zijn veren en ben daar ontzettend blij mee.
                            Wel kan ik zien dat hij nu ook nieuwe veren heeft gekregen want zijn vleugels zijn weer lang aan het worden op het moment.
                            Dus al met al gaat het uitstekend met Mylo

Wel hebben we weer brand in ons flat gehad afgelopen 20 december
                            (2e keer in 1 jaar tijd) en moesten we dus al onze beesten bij elkaar zoeken en in vervoersmanden doen om zo snel mogelijk weg te komen.
                            Gelukkig woont mijn moeder aan de overkant en sliepen me kinderen bij haar op dat moment want het was echt chaos.
                            Dus met al me beesten naar buiten in de vrieskou en zo snel mogelijk naar me ouders toe gegaan om ze daar lekker warm en veilig neer te zetten.
                            En mijn ouders hebben een grijze roordstaart, en moet zeggen dat Mylo en Rikkie wel naar elkaar deden roepen.
                            Was best wel grappig om te zien en te horen.
                            Gelukkig mochten we de volgende dag weer terug naar huis en hebben wij deze keer gelukkig geen schade gehad van de brand.
                            Helaas is alleen wel onze buurman overleden bij deze brand
                            Hij is maar 38 jaar geworden.

Oh ja en wij hebben de afgelopen zomer een nieuwe pup gekocht omdat onze Jack Russel helaas is overleden in mei 2009.
                            En moet zeggen dat onze (pup) Roxy en Mylo gekke dingen uithalen hoor hahaha.
                            Mylo zit iedere keer in de bench van de hond en de hond zit iedere keer in de papegaaienkooi.
                            Echt een heel dom gezicht
                            Zal er wel eens een foto van maken als ze weer zo zitten.

Nou het was weer een heel verhaal, maar ben ook een tijdje niet meer op het forum geweest helaas.
                            Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat en met de papegaaien.
                            Ik hoor het wel weer xxxx van Silvia
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

mylo

Hallo Sivia en Werner
                              Wat leuk weer wat van jullie te horen,ik had gisteren een hele brief naar jullie geschreven en toen ik hem wilen weg sturen was me computer vast gelopen,alles voor niks gedaan.
                              Maar leuk dat jullie Roxi erbij hebben en dat het weer goed gaat met Mylo.
                              Wat naar van die brand al 2 x en dan je buurman dood erg hoor,maar hoe kwam die brand?
                              Hier gaat ook alles goed,we hebben er een blauw gele ara erbij nu 6 maanden.
                              Met Roebie gaat het heel goed nog geen problemen
                              hij is stapel gek op de rose kaketoe,en anders om.
                              Alle 4 de gaaien kunnen vrij goed met elkaar opschieten.
                              Met me zelf gaat het nog niet goed ,me knieen zitten er wel goed in, maar ik blijf zo n pijn houden ik kan maar korte stukjes lopen van de pijn kan niet zelf uit een bank opstaan trap lopen gaat heel moeilijk ik heb gelukkig een traplift.
                              Maar de dokter zij al dat het niet meer over zal gaan wand me spieren zijn niet goed en willen niet vast groeien rondom me knieen. maar verders gaat alles wel goed de gaaie n houden me op de been.
                              Even wat anders onze jongste zoon is officier van justiti geworden we zijn apen trots op hem.
                              Maar Sivia ik ga stoppen wand als ik het te lang maakt gaat hij weer vast zitten. ik doe jullie weer de groetjes en tot hoors maar weer doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii adrie.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                              Working...
                              X