Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

caique met andere papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • caique met andere papegaai

    We hebben sinds een paar dagen een caique en in de toekomst willen we hier een vriendje voor. Nu ben ik alvast aan het oriƫnteren maar ik vraag me af of je een ander soort erbij kan doen zoals een bonte boer of een Meijer.. of werkt een caique meestal beter?

  • #2
    Een caique met een andere soort is meestal geen aanrader.

    Comment


    • #3
      erik

      hallo Lindabella,

      doe het alstublieft niet.............het gaat als je geluk hebt een poosje goed en dan wordt de caique dominant.
      en de caique is de baas(sterkste).
      want die gebruikt zijn pootjes en dan zet die zijn snavel er bij. Wat voor de caique normaal speelgedrag is.........is voor de andere bedreigend.

      want er zit zoveel energie in een caique, heb je zelf misschien al ervaren, dat is voor de andere overweldigend.


      caique met caique gaat wel(normaal goed, uitzonderingen daar gelaten) want die snappen elkaars speel en stoei gedrag.
      zwartkopjes en roestkopjes samen maakt niet uit.

      succes met je keuze.
      erik.

      Comment


      • #4
        Oke ik snap het. Op het moment speelt ie eigenlijk nog niet heel veel en ook niet ruw. Dit heeft natuurlijk ook nooit mogen en kunnen doen dus misschien komt dat nog. Maar het is niet de bedoeling dat er problemen komen

        Comment


        • #5
          Maakt het geslacht nog veel uit?

          Comment


          • #6
            erik

            hallo Lindabella,

            als je man pop hebt kun je eieren krijgen en als je weet dat je dat niet wilt, kun je dit voor komen met dezelfde geslachten.
            En je hebt ook geen vrijerij en bescherming van de partner ten opzichte van jouw.
            volgens mij is het geen probleem van dezelfde geslachten bij elkaar te steken.
            erik.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door erikverhage Bekijk Berichten
              hallo Lindabella,

              als je man pop hebt kun je eieren krijgen en als je weet dat je dat niet wilt, kun je dit voor komen met dezelfde geslachten.
              En je hebt ook geen vrijerij en bescherming van de partner ten opzichte van jouw.
              volgens mij is het geen probleem van dezelfde geslachten bij elkaar te steken.
              erik.

              Dat laatste is niet helemaal maar...
              Ik heb een muller amazone en een goffini kaketoe samen zitten.
              De ene keer kroelen ze elkaar en de andere keer zien ze elkaar niet.
              Het zijn beide mannetjes, en de muller toont het gedrag van beschermen
              wel, als ik de kaketoe wil aaien wil hij ertussen komen en soms probeert
              ie me zelfs te bijten.
              Misschien is dat met 2 popjes minder maar mannetjes doen het wel.
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

              Ken je papegaai

              sigpic

              Comment


              • #8
                Hallo,
                Oke.. We weten niet wat het geslacht is van onze caique. Ik had in een ander bericht al wat over hem of haar uitgelegd. Maar bij de vorige eigenaar heeft ie zn borst kaal geplukt. Volgens de meneer heeft ie dit gedaan omdat ze een tijdje een amazone pop in huis hadden en de caique dit uit (seksuele) frustratie had gedaan. Hij wilde nl een nest voor haar bouwen oid.. Of het waar is weet ik niet. (Wel dat het van frustratie kan zijn maar hij zat ook in een heel klein kooitje de hele dag zonder iets te om mee te spelen.)
                Maar zou het dus allicht een man kunnen zijn? Laten sexen kan dus nog niet
                Last edited by LindaBella; 12-01-15, 10:35.

                Comment


                • #9
                  denk eerder dat hij is gaan plukken uit frustratie door verveling dan,eenzame opsluiting
                  je kan ook veertjes uit de nek/rug gebruiken om te laten seksen

                  Comment

                  Ads onder in topics

                  Collapse

                  Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

                  Working...
                  X