Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help! Jendaya vliegt naar mensen en bijt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Help! Jendaya vliegt naar mensen en bijt

Ik heb een lieve Jendaya Parkiet, genaamd Mango, die altijd graag bij me wilt zitten en wilt kroelen. Hij is iets ouder dan een jaar ( en geslacht onbekend).

Sinds een paar maanden vliegt Mango naar mensen toe en probeert ze dan te bijten. Dit gebeurt meestal bij mijn zusje (9), en meestal wanneer ik nét niet kijk.

Het valt me op dat hij meestal kinderen wilt 'aanvallen'. Als er kinderen in huis zijn, gaat hij opgewonden piepen en schreeuwen, maar niet angstig of boos... Laatst beet hij behoorlijk hard in mijn zusje's oor en we zijn er nu wel een beetje klaar mee. Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Wanneer Mango naar iemand toe vliegt, zet ik hem altijd in zijn kooi voor 5-10 minuutjes, maar dat lijkt hem niet veel te schelen. Ik snap er niets meer van, normaal is Mango echt een schatje, ik kan alles met hem, mijn moeder trouwens ook.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen en waarom dit gebeurt? Alvast heel erg bedankt!

Zelf denk ik dat Mango alleen jou toestaat om bevriend mee te zijn. Iedereen in jouw omgeving zal dus geweerd worden. Het zijn nogal felle vogeltjes en mogelijk dat de hormonen ook een rol spelen. Een soort genoot erbij?Zou het verder ook niet weten, heb grijze roodstaarten en die hebben een heel ander karakter.

Comment

Zuid amerikaantjes kunnen een pittig karakter hebben. Ws heeft hij het echt niet op (jonge) kinderen, dat gebeurt soms, wat de rede ook is.
      Ik zou hem idd ook even een time out in de kooi geven en hem met een strenge "nee" erbij duidelijk maken dat dat gedrag niet wordt geaccepteerd.
      Ik neem aan dat ie niet gekortwiekt is, omdat je zegt hij vliegt naar iemand toe...
      Kortwieken wil vaak ook helpen, dus het proberen waard.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
      Working...
      X