Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodem materiaal nest blok

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bodem materiaal nest blok

Welk bodem materiaal kan ik het beste in het nestblok doen voor mijn zon parkiet?

Heb 3 keer eieren gehad en alle 3 keren zaten er barsten/deukjes in de eieren omdat ze alles uit het blok gooien en de eieren dan op de bodem komen te liggen.

Heb er nu zaagsel, van die gedroogde mais kolf en takjes die ze versnipperen in liggen.

Hallo,

Wat je zou kunnen proberen is de truc toe te passen die ze ook bij de grasparkieten wel doen, in de bodem een kommetje maken zodat de eieren niet weg rollen en dan geen nestmateriaal er in doen of wat tuinturf.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

je kan een plaatje hout met de maat van de bodem en daar een rond gat in op de bodem leggen,dan heb je hetzelfde effect als het holletje

Comment

Ik han het proberen maar het probleem is denk ik dat ze op de bodem van de nestkast liggen en daardoor breken.

Comment

als het plankje wat hoger ligt dan de bodem liggen de eitjes wat dieper zodat de ouders er minder op drukken
          als het komt doordat ze in het blok springen,wat wel eens voorkomt,dan moet je een wat dikkere tak overdwars in het blok zetten zodat ze niet direct op de eitjes landen
          ik zou zeggen probeer wat uit en kijk hoe het gaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
            als het plankje wat hoger ligt dan de bodem liggen de eitjes wat dieper zodat de ouders er minder op drukken
            als het komt doordat ze in het blok springen,wat wel eens voorkomt,dan moet je een wat dikkere tak overdwars in het blok zetten zodat ze niet direct op de eitjes landen
            ik zou zeggen probeer wat uit en kijk hoe het gaat
            Hoe dik zou je het plankje maken en dan het gat er helemaal doorheen?

De tak overwars zou ook wel eens kunnen helpen omdat ze er altijd wel erg ruw ingaan/uitgaan

Comment

het plankje hoeft niet zo dik te zijn,je kan hem met wat rest materiaal wat je van het gat zagen overhoudt er onder ook wat hoger leggen
              het gat er doorheen ja,dan liggen de eitjes op de gewone bodem beschermt door het plankje,dan blijven ze wel warm maar worden niet geplet,als dat het probleem zou zijn
              de tak overdwars heeft bij mijn pyrrhuras ook geholpen,die gingen er ook te ruw in,ook weer ooit geleerd van een kweker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hansie Bekijk Berichten
                Hoe dik zou je het plankje maken en dan het gat er helemaal doorheen?

De tak overwars zou ook wel eens kunnen helpen omdat ze er altijd wel erg ruw ingaan/uitgaan
                En welke diameter raadt je aan dat ik voor het gat in het plankje gebruik?

Comment

weet zo niet meer precies hoe groot ik het had,ter grootte van een nestje,gok een diameter van een cm of 10,alle eitjes moeten er in passen
                  die stok zou ik ook zeker doen,en hebben ze hem kapot oid zet je een nieuwe,ze zijn echt voorzichtiger in het nest dan

Comment

weet zo niet meer precies hoe groot ik het had,ter grootte van een nestje,gok een diameter van een cm of 10,alle eitjes moeten er in passen
                    die stok zou ik ook zeker doen,en hebben ze hem kapot oid zet je een nieuwe,ze zijn echt voorzichtiger in het nest dan
                    Dank je.

Ik heb er net al een stok ingezet, zal volgende week even een plankje met een gat erin laten maken door de timmerman bij mij op het werk

Comment

Plankje zit er ook in sinds 2 weken.

Ondertussen 3 eitjes, die allemaal nog heel zijn dus het schijnt te werken.
                      Eitjes zijn helaas niet bevrucht.

Comment

jammer dat ze niet bevrucht zijn
                        wel een goede test om te kijken of het werkt
                        hopen op het volgende legsel dan maar

Comment

2 eitjes hebben het uiteindelijk overleefd, derde is na een paar weken gebroken, dus het werkt wel,.

Had ondertussen DNA laten doen en het bleken 2 poppen te zijn, geen wonder dat de eitjes niet bevrucht werden, lol.

Heb er vandaag een man bij gekregen die nu bij 1 van de poppen zit, voor de zekerheid ook maar even wat veertjes geplukt voor DNA, heb afgesproken dat ik de vogel kan ruilen als het uiteindelijk toch een pop blijkt te zijn en dan betaald de kweker ook voor het DNA. Hij is er zeker van da het een man is, wil er zelf ook grag zeker van zijn.

Comment

nou dat gebeurt niet vaak,je krijgt eerder 2 mannen dan 2 popen
                            hoop voor je dat er nu wel een goed koppel gevormd gaat worden
                            fijn dat de aanpassingen werken

Comment

nou dat gebeurt niet vaak,je krijgt eerder 2 mannen dan 2 popen
                              hoop voor je dat er nu wel een goed koppel gevormd gaat worden
                              fijn dat de aanpassingen werken
                              Schijnt hier toch andersom te zijn, de kweker vertelde mij dat er een tekort aan mannen is..

Wist dat er 1 een pop was omdat die eieren legde, omdat ze maar onbevrucht bleven een DNA laten doen.

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                              X