Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lelijke gerafelde staartveren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• lelijke gerafelde staartveren

Ik heb een Pyrrhura van 9 maanden oud/jong met lelijke staartveren. Ik denk dat hij er aan knaagt maar ik heb het nog nooit gezien. Wat te doen?
    Bijgevoegde Bestanden

zit de vogel veel op de bodem van de kooi of loopt deze misschien veel rond...
    de juiste vitaminen en het beste krachtvoer doen ook vaak wonderen voor veren..
    bij mijn edelpapegaai iig wel

Comment

oja en regelmatig douchen!! en niet nat spuiten met een plantenspuit door een bepaalde stof op de veren loopt dat dr heel snel weer vanaf gezien de fijne nevel...

Comment

Dank je wel voor je reactie! Toevallig ben ik vorige week begonnen met hem elke dag mee te nemen onder de douche (en hij vindt het geweldig) dus dat is al een goed begin...
        Qua eten geef ik hem pellets, elke dag er een stukje fruit en om de 2 dagen een bakje papegaaienvoer. Wat voor krachtvoer moet ik dan geven, eivoer ofzo? En wat voor suplementen zou je aanraden?

Comment

Oke dat is zeker een goed begin, Pellets ben ik geen grote fan van maar daarblijven de meningen toch over verdeeld de een zegt wel doen de ander zegt niet doen ik doe t iig niet en zorg dat ik goed voer in huis heb en veel fruit geef met daarbij Orlux Goldpatee deze is prijzig maar de mijne vind het lekker en reageert er erg goed op. mocht je zaden gaan voeren zijn maagkiezels minstens zo belangrijk deze mogen ze bij mij altijd hebben en hebben dr ook altijd een schaaltje vol van ze weten zelf immers het best wanneer ze die nodig hebben. een keer in de week geef ik ze vitamine in het water waar ik heel ff t merk niet van weet ik krijg deze van mijn vader altijd omdat hij ze altijd voorradig heeft ivm met kweken van vogels dus daar moet ik op terug komen welk merk dit is.

Comment

Bedankt voor je advies. Ga morgen gelijk op zoek bij de dierenspeciaalzaken en op zoek naar de vitamines en mineralen suplementen!
            Alles om de kleine man mooi te krijgen en gezond

Comment

ik heb zelf zo het idee dat de pyrrhura het niet zo nauw neemt met zijn staart, voor het vliegen handig, maar verder is het een geval van "het is dat ie er aan zit".
              als ze spelen, klimmen en klauteren zit dat "ding" vaker in de weg dan dat ze er plezier van hebben.
              in ieder geval ziet het er bij ons wel zo uit als je ze bezig ziet.
              ook onze pyrrhura's hebben niet de mooiste staart, maar dat is zoals gezegd puur omdat hij bij het baldadig doen in de weg zit.

Comment

Het is een bekend verschijnsel bij actieve aratinga's en pyrrhura's,
                Zelfs bij één van m'n ara's ziet de staart er niet uit.
                Maar joh ..... als ze maar happy zijn
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hier zijn de staarten ook regelmatig gehavend hoor, ze zijn gewoon speels en onbenullig

Comment

De staart van mijn ara nobilis zag er ook niet uit, kwam voornamelijk door het spelen en klimmen tegen het gaas van de voliere, hij is nu net uit de rui, incl. een mooie nieuwe staart, maar voor hoe lang...
                    http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

Comment

Ads onder in topics

Collapse

Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

Working...
                    X