Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onze blauwgele Ara blijft maar eieren leggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Onze blauwgele Ara blijft maar eieren leggen

    Onze Ara blijft eieren leggen.
    We hebben mogelijk een man en pop.
    Het probleem is dat de pop eieren blijft leggen en wij in hun kooi geen rust en een goede nest gelegenheid kunnen bieden.
    De kooi staat bij ons in de kamer.
    En op het moment dat er eieren zijn veranderen ze ik leeuwen.
    Als we maar in de buurt van de kooi komen.
    Als de pop op de eieren zit vliegt ze soms van het (nest)waarbij soms de eieren sneuvelen.
    En ze weer nieuwe eieren legt.
    Soms wel 12 per jaar.meestal 3 achter elkaar per keer.
    De pop is altijd erg aanhankelijk geweest en erg lief.
    Daar is niets meer van over.
    Tot zo ver begrijp ik het hoe en waarom.

    Nu mijn vraag kan ik de man zo maar weghalen.
    En is het eieren leggen dan over.
    Ik ben bang dat de pop er erg onder lijd.
    Het is nu zo dat de man haar komt voeren op het nest.
    Haal ik de man weg en ze legt nog eieren eet ze niet
    Haal ik de eieren weg komen er dan weer bij?
    Er is geen lol meer aan zo ik bezit de pop al 26 jaar en heb er vreselijk veel spijt van ooit een tweede Ara bij genomen te hebben.

  • #2
    Je hebt hiervoor gekozen en het is natuurlijk gedrag.
    Misschien jammer voor jou, maar een vogel alleen is nog erger, en wil niet zeggen dat de pop dan geen eieren legt. De man weghalen zou idd ernstige problemen kunnen geven bij de pop, waar je ook niet op zit te wachten.
    Je zou voor wat meer rust voor hun, de kooi voor een deel kunnen beschutten met baddoeken of houten platen, daar waar ze het nestje hebben.

    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      Ja was ik al bang voor.

      Comment


      • #4
        altijd grappig tussen aanhalings-tekens om te lezen dat de 1 er alles al wil doen om nu eens eindelijk de vogels aan het eieren leggen te krijgen en dat dan een ander juist het tegen tegenovergestelde wenst.

        U schrijft dat u geen goede nestgelegenheid kan geven in de kooi, kan dit dan wel aan buitenzijde van de kooi?
        Geeft u eens wat meer info over de huisvesting van de vogels en dergelijke en de omgang van mens en dier van nu en in het verleden.

        Dat het gedrag van de vogels anders wordt als er eieren liggen is op zich niet vreemd en dat ze erg agressief worden ook niet, geeft alleen aan dat de vogels minder tam zijn als u ooit dacht en ze u toch niet 100% vertrouwen. Ik heb ooit wel eens foto's en filmpje gezien van koppel BL GL in de huiskamer met jongen waar verzorgers redelijk bij konden.( ik weet niet zeker meer maar er staat mij zelfs iets bij van dat het op een boot was)

        Ook is het zo, niet te snel opgeven , maar zoek naar mogelijkheden om toch tot goed einde te brengen ook al zou dit inhouden dat het niet helemaal meer is/gaat zoals u voor ogen had. 2 tamme lieve vogels waar je veel me kon doen als mens , maar dat je 2 lieve vogels over houd waar je op sommige moment minder mee kan als gewenst.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

        Comment


        • #5
          Ik ben verhuisd de B G dus ook.
          Van buiten vlucht met nachthok in de schuur naar nachthok in de huiskamer.
          Zeker niet ideaal ik weet het maar afscheid nemen doet pijn.
          Ik had er nog graag een kuikentje van gehad.
          En i.v.m ruimte gebrek te gaan trainen free fight.
          We hebben ook een Ara Maracana vrij rond vliegen van mijn zoon en twee Pyrrura een van mijn vrouw en een van mijn dochter.
          Ik schaam me nu voor de huisvesting.
          Had nooit verwacht dat er nog eieren zouden komen .
          Zoals het nu gaat kan niet ga nog hun oude blok ophangen.
          Indien dit niet lukt.
          Toch een ander adres op zoeken.
          Maar ik ben echt geen eendagsvlieg heb ze al 25 jaar in bezit.
          Nooit problemen gehad.
          Foto staat straks onder deze post.

          Comment


          • #6
            Komen ze nu in huis wel nog uit de kooi ?
            Hoe groot is de de kooi waarin ze zitten/slapen ?
            Misschien met wat meer aandacht dat het weer beter gaat. Doe ze (tijdelijk) kortwieken en ga opbouwen om wat naar buiten te gaan.
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Oude nachthok 2000x2000x90 kan iets hoger zijn

              Comment


              • #8
                90 cm hoog ??
                Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                Ken je papegaai

                sigpic

                Comment


                • #9
                  2 meter diep 2.25 hoog 95 breed

                  Comment


                  • #10
                    Als ze er geregeld uit zijn is dat redelijk, ze moeten wel voldoende afleiding hebben, anders zullen ze alleen maar bezig zijn met nestelen.
                    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

                    Ken je papegaai

                    sigpic

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X