Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amazone speelt niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Amazone speelt niet

Goedenavond, ik zag op Google jullie site en vind het erg interessant.

Mijn vriend heeft 9 jaar geleden een Amazone gered. Ze werd niet goed behandeld en ook geslagen. Na 1 dag wist ze mijn vriend zijn naam, dus neem aan dat ze erg blij met hem was.

Onze Lora is sinds 4 jaar bij mij (ons) in huis en ik kan me geen dag meer zonder haar voorstellen. Waar ik mee zit is dat ze haast nooit haar kooi uit wil en als ze eruit is dan vind ze het leuk en wil ook niet weer naar binnen. We hebben zoveel geprobeerd om haar gewoon leuk uit haar kooi te halen of dat ze uit zichzelf naar buiten gaat maar het is regelmatig weer een strijd om haar uit haar kooi te krijgen. Haar grote kooi staat aan de voor en bovenkant gewoon open en ze kan elk moment naar buiten maar ze blijft gewoon binnen.

Zoals de meeste Amazones is ze niet zo gek op vrouwen maar dat kan in dit geval ook komen omdat ze slecht behandeld is door een vrouw. Het gaat met haar en mij steeds beter en als ze bijvoorbeeld weer in haar kooi wil dan komt ze altijd naar mij toe. Ik kan haar gewoon aaien en ze geeft me nu ook kusjes en ik merk dat ze mij nu ook vertrouwd.
    Wat ik niet begrijp is dat ze nergens mee speelt (ja met de trui van mijn vriend die ze helemaal kapot bijt) als ze op zijn schouder zit haha Maar van speeltjes in haar kooi moet ze niets hebben. Ze houd ook niet van veranderingen in haar kooi. Dus een stok anders zetten of iets aan haar kooi hangen dan raakt ze helemaal in paniek. Als ik een nieuwe slijtblok aan haar kooi hang dan duurt het soms maanden voordat ze haar snavel gaat slijpen. Elk nieuwtje is stressen voor haar en lijkt dat ze er bang voor is.

Voor de rest gaat het heel erg goed met haar. Ze fluit en zingt er op los en is dagelijks aan het brabbelen/oefenen, ben helemaal gek op haar. Ze heeft al vanaf we haar kregen een scheve snavel maar ze schijnt er geen last van te hebben want ze eet goed. Gelukkig eet ze nu ook pallets, buiten ander voer van de dierenwinkel. Helaas eet ze verder niet veel fruit. Af en toe eet ze een stukje appel maar dat zijn een paar hapjes maar ze is helemaal verzot op walnoten wat haar koekjes zijn. 1x per week krijgt ze een heel klein stukje kaas of een klein stukje gekookte of een gebakken aardappel.

Doordat ze overdag regelmatig alleen is ben ik vaak zo bang dat ze zich verveeld. Als we weg zijn eet ze niks en pas als we terug zijn gaat ze weer eten. Ivm omstandigheden moesten we haar laatst een dag en nacht alleen laten en toen we terug kwamen zag ik dat ze niks had gegeten. Geen idee of dat normaal is?

Sorry voor al mijn vragen maar ik wil zo graag dat het goed met haar gaat.

Ads onder in topics

Collapse
Working...
X