Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn mijn eitjes bevrucht zo ja, hoelang duurt het nog voordat ze uit komen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Kimberly Bekijk Berichten
    Ik heb de 4 eitjes opengemaakt waarvan idd 3 onbevrucht en de laatste was wel bevrucht alleen het vogeltje was gestorven, ik heb geen idee wanneer het is gebeurt alleen toen ik het ei openmaakte leefde het vogeltje dus niet meer... Allemaal bedankt voor jullie hulp! Hopelijk meer geluk bij ronde 2
    Op welke manier was het nest gemaakt ??
    Met verse wilgentakken is de kans luchtvochtigheid in het nest te laag niet zo groot

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door PyrrhuraFriesland Bekijk Berichten
      Op welke manier was het nest gemaakt ??
      Met verse wilgentakken is de kans luchtvochtigheid in het nest te laag niet zo groot
      Het nest heeft een bodem van zaagsel met verse wilgentakken die ze zelf het nest mee innemen. Ik had er te laat een bad met water bijgezet. Het bad staat er nu wel van af het begin in!

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Kimberly Bekijk Berichten
        Het nest heeft een bodem van zaagsel met verse wilgentakken die ze zelf het nest mee innemen. Ik had er te laat een bad met water bijgezet. Het bad staat er nu wel van af het begin in!
        Zaagsel kan veel vocht opnemen. Doe je zaagsel in een leeg nestkast maak het dan eerst nat in een pot knijp het vocht met je handen er weer uit en stop het dan pas, een klein laagje in de nestkast. Je vogels kunnen als ze zelf snippers wilgentakken het nest inbrengen normaal heel goed zelf voor een goede nestbodem en nest zorgen bij voldoende aanbod verse wilgen is het eigenlijk ook niet nodig om zaagsel te gebruiken.
        Heb je jonge vogels en het nest wordt door de ontlasting van de jonge vogels (ze zijn dan vast al enkele weken oud) smerig dan zou je eventueel de jongen uit het nest kunnen halen er droog zaagsel in het nest kunnen leggen en dan de jongen weer terugleggen.

        Of het jong door te lage vochtigheid gestorven is is zo niet te zeggen.
        meer info http://vogelproblemen.nl/Broedst.%20...%20in%20ei.htm

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse

        Papegaaienforum wordt mede mogelijk gemaakt door:

        Working...
        X