Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aga vrouwtje plukt haarzelf en man kaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Aga vrouwtje plukt haarzelf en man kaal

Hallo,

Weet iemand wat ik het beste kan doen? Heb een aga man van 5 jaar en een vrouw van 2 jaar. Nu vertoont ze broeds gedrag. Man snapt het niet zo goed en vrouw is erg bazig. Vrouwtje heeft haar pootjes kaal gevreten en bij de man is nu de borst kaal tot bloedend toe. Man probeert ook weg te komen, vrouwtje blijft hem achterna gaan. Wat is slim om te doen. Ga ze in ieder geval apart zetten, maar kunnen ze ooit nog bij elkaar?

Hopelijk snel een reactie....

Over welke soort hebben we het?
    Weet je 100% zeker dat man en pop is?
    Tijdelijk apart zetten is zeker niet verkeerd.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Een aga man Fischeri en een aga vrouw personatus...
      We hebben dna getest dus we weten het zeker. Ze zitten vanaf gisteravond apart en man lijkt meer rust te hebben, maar vrouw is aan het kijken of ze eruit kan....

Comment

Als de man kaal is op de borst heeft de pop dat niet gedaan maar hij zelf.
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ja ik vermoed omdat hij gestrest van haar raakt... Omdat hij niet wil paren en zij wel. Hij geeft haar wel kusjes en zo maar mag geen aandacht aan ons schenken of ze wordt jaloers en bijt hem... Gister had hij ogen dicht op de stok en viel zij hem uit het niet aan, zo een hap veren in de bek.... Dus daarna meteen apart gezet en hij lijkt nu rustiger te zijn..

Comment

Ik heb deze kooi, hier zaten ze samen in.

https://tims.nl/_1-voltrega-voliere-...aAhQSEALw_wcB#

Wat is nu slim om te doen, heb de pop nu in een kleinere kooi ernaast staan, maar deze staat een stuk lager terwijl ze allebei altijd veel bovenin zitten. Kan ik de grote kooi opsplitsen? En wanneer is de broedtijd voorbij zodat ze eventueel weer samen kunnen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VenTAAA Bekijk Berichten
              Een aga man Fischeri en een aga vrouw personatus...
              We hebben dna getest dus we weten het zeker. Ze zitten vanaf gisteravond apart en man lijkt meer rust te hebben, maar vrouw is aan het kijken of ze eruit kan....
              Dat beide tijdelijk even apart zitten is prima, zou wel de kooien naast elkaar zetten zodat ze elkaar kunnen zien/contact maken zonder problemen.

dna getest via veer?
              Waar getest?
              Door wie getest?
              Hoelang zitten/zaten ze al bij elkaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VenTAAA Bekijk Berichten
                Ik heb deze kooi, hier zaten ze samen in.

https://tims.nl/_1-voltrega-voliere-...aAhQSEALw_wcB#

Wat is nu slim om te doen, heb de pop nu in een kleinere kooi ernaast staan, maar deze staat een stuk lager terwijl ze allebei altijd veel bovenin zitten. Kan ik de grote kooi opsplitsen? En wanneer is de broedtijd voorbij zodat ze eventueel weer samen kunnen?
                Kooi is een prima klauterkooi met weinig vliegruimte, vogels vliegen zelden op en neer . Zou niet mijn voorkeur hebben deze kooi.
                Kooi opsplitsen is een optie maar dan in de midden een bodem plaatsen, dus horizontaal splitsen en niet verticaal.
                Broedtijd is in huidige tijd het hele jaar wel door.
                Of ze ooit weer bij elkaar kunnen blijft even afwachten en is afhankelijk van diverse factoren en antwoorden. Je mag je zelf ook afvragen waarom zou je met 2 verschillende soorten willen gaan kweken en daardoor ras onzuivere jongen verkrijgen.

Comment

Ze zijn getest met veren bij gendika. Ze zijn allebei met de pap grootgebracht en zitten dus ook al bijna 2 jaar samen en nooit geen problemen.
                  Kweken wil ik ook niet met ze. Hiervoor hadden we een andere man erbij, maar die is uit het niets 2,5 jaar terug overleden, was 1 jaar jonger als mijn man. We vonden het toen zielig dat hij alleen was en iemand aan de overkant bij ons had toen net deze vogel en was het elke keer aan het voeren met de pap, hij had er geen zin meer in en vroeg toen of ik haar wilde hebben. Ik zei als het klikt met mijn vogel geen probleem. Paar weken later test gedaan en toen bleek het een vrouwtje te zijn. Maar omdat het zo goed klikte leek me dat geen probleem. Had 2 kokosnoten en een slaapnestje erin hangen. En de laaste paar maanden begon ze spullen mee naar dat slaap nestje te Slepen. Slapen doen ze samen in een kokosnoot. Maar zodra ik langsloopt en ze aandacht geef, vrouw blijft wat schuwer, wordt ze boos op man dat hij niet naar mij mag. Heb nestje eruit en allebei hebben ze nu een kokosnoot waar ze in slapen. Omdat ze daarin slapen wil ik die er niet ook nog uithalen, zodat ze eventueel geen nest plekje meer hebben, of moet dat wel.?

Wat zou een goede, niet te grote kooi zijn waar ik ze samen in kan houden, eventueel voor altijd apart. Heb geen super grote huiskamer dus kan geen reuze kooi kwijt....

Comment

Als je een man en een pop bij elkaar hebt willen ze voor nageslacht zorgen. Het is niet erg diervriendelijk om ze dat te ontzeggen.

Comment

Ik zeg niet dat het niet mag, maar het hoeft niet per se, ik wilde er alleen een maatje bij. Helaas wil het mannetje het dus niet dus vraag ik wat het beste is om te doen... Zodra ze samen los zijn zoeken ze elkaar op en gaan ze samen in de kooi op de stok of in de kokosnoot zitten. Maar op bepaalde momenten vliegt zij hem weer aan en vlucht hij weer weg. Ik wil alleen weten of het dus beter is om ze in de kooi apart te houden en ze alleen nog samen los te laten...

Comment

Als ze toch ook close zijn met elkaar zou ik ze niet uit elkaar houden. Het feit dat de één wat sneller is in ontwikkeling, wil niet zeggen dat het niet klikt. Blijkbaar snap het mannetje nog niet goed wat de bedoeling is.
                        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                        Working...
                        X