Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ze blijft maar eitjes leggen! wat te doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Ook prima.
    Dan laat je ze liggen tot er nepeitjes zijn en verplaats je ze daarna, ook een goede oplossing.
    Maar een eitje schudden waarin zich nog een kuikentje moet ontwikkelen, vind ik persoonlijk minder zielig dan een agapopje zich laten uitputten door haar te stimuleren veel te veel eitjes te leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EJM Bekijk Berichten
      Ik weet wel waar ze nepeitjes hebben, maar dat is voor jou erg ver, dat is in mijel limburg.
      Als je er echt niet aan kan komen, dan stuur me maar een pb, dan haal ik er wat voor je, en stuur ze naar je op.

Deze vraag is trouwens al zo vaak gesteld, en ik heb er al tig keer op geantwoord, dus als je het niet erg vind, zoekfunctie
      ja dat is wel erg ver voor mij! ik heb vogelkelders gebeld dierenwinkels etc.
      niemand die heeft ze en kunnen ze niet meer bestellen, wat ik wel vreemd vind want eerst hadden ze schijnbaar wel bij pet's place.

ik stuur je wel even een pb, want wil ze wel graag hebben, om nou een levengeen kans te geven kan ik niet overheen komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
        Vorige maand had De Vogelkelder nog 2 soorten nepeitjes in haar assortiment. Het lijkt me sterk dat dat er ineens uit is! Vraag het toch maar eens na voor de zekerheid!
        Bijna alle dierenwinkels die ik ken hebben ze wel. Maar meestal niet in de schappen, maar achter de toonbank, als je dan vraagt hebben ze ze wel. Je kan ook parkieten-nepeitjes gebruiken, is dezelfde maat.

Het feit dat je agaatje nog steeds eitjes legt en ook al haar 7e eitje legt, dat ben je nu zelf aan het veroorzaken. Ik zie dat hier al een paar x beschreven, maar ik zie je daar niet op reageren.
        Het slechtste wat je voor je agaatje kan doen is direct het eitje weghalen! Daarmee stimuleer je haar tot nog meer eitjes leggen en daarmee put je haar uit! Dat kan desastreuze gevolgen hebben. Pas een eitje weghalen als je er een nepeitje voor in de plaats kan leggen. Heb je nog geen nepeitjes, dan niet weghalen, probeer dan maar het eitje te schudden, 2x per dag een week lang.

Ik ben het met Joselito eens dat weghalen en grapjes maken over legkipjes en omeletjes eigenlijk niet kan omdat het best wel gevaarlijk is.
        ik heb de vogelkelders afgebeld en niemand heeft ze.

en ik reageer overal op zoals je ook gezien moet hebben.

ik heb het beste met der voor en geef haar nog steeds de voeding en dergelijke wat ze nodig heeft ervoor.

en die geintje over de 'legkip' begon die zelf over en daar reageer ik ook op, en geintjes moeten kunnen. ik bedoelde er niet mee dat mijn aga een legkip is.

en het schudden doe ik al helemaal niet want ik hou daar niet van, ik kan ze zelf al niet weggooien laat staan dat ik ze ga schudden.

en heb de 2 eitjes die er nu liggen ook gewoon laten liggen, die vervang ik later zodra ik weet waar ik die nepeitjes kan halen. leuk die tip enzo, maar vertel dan ook waar ik ze kan halen.

Comment

Ook prima.
          Dan laat je ze liggen tot er nepeitjes zijn en verplaats je ze daarna, ook een goede oplossing.
          Maar een eitje schudden waarin zich nog een kuikentje moet ontwikkelen, vind ik persoonlijk minder zielig dan een agapopje zich laten uitputten door haar te stimuleren veel te veel eitjes te leggen.
          ik vind het schudden een beetje gelijk als abortus plegen, daar ben ik al zwaar op tegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Klaskeherma Bekijk Berichten
            ik heb de vogelkelders afgebeld en niemand heeft ze.

en ik reageer overal op zoals je ook gezien moet hebben.

ik heb het beste met der voor en geef haar nog steeds de voeding en dergelijke wat ze nodig heeft ervoor.

en die geintje over de 'legkip' begon die zelf over en daar reageer ik ook op, en geintjes moeten kunnen. ik bedoelde er niet mee dat mijn aga een legkip is.

en het schudden doe ik al helemaal niet want ik hou daar niet van, ik kan ze zelf al niet weggooien laat staan dat ik ze ga schudden.

en heb de 2 eitjes die er nu liggen ook gewoon laten liggen, die vervang ik later zodra ik weet waar ik die nepeitjes kan halen. leuk die tip enzo, maar vertel dan ook waar ik ze kan halen.
            Als je mij bedoelt, dat was geen geintje maar zo worden die gene genoemd die veel eitjes leggen en maar niet stoppen.
            Kiwi & Pip Nappie & Loki
            ~ Rip Pluk ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiwivogeltje Bekijk Berichten
              Als je mij bedoelt, dat was geen geintje maar zo worden die gene genoemd die veel eitjes leggen en maar niet stoppen.
              oooh, op die manier. ja die term kende ik nog niet.
              ik bedoelde met legkip een echt grote kip die tok tok zegt.

mijn excusses dat ik het fout begreep.

Comment

Maakt niet uit Dan weet je het tenminste nu.
                Kiwi & Pip Nappie & Loki
                ~ Rip Pluk ~

Comment

hallo

Ook prima.
                  ik heb een vraag over die nepeitjes, want mijn aga`s hebben nu zonder te rusten 2 nesten na elkaar gelegd en ik kan niet voorkomen dat ze geen sex meer hebben, maar ze moet echt nu een goede pauze hebben voor haar gezondheid, maar die eitjes die ik over hou en weg moet gooien, kan ik die dan niet gebruiken als nepeitjes, ja misschien een stomme vraag ,maar wat kan daar mis mee zijn eigenlijk?

heeft iemand daar een antwoord op?

groetjes hetje
                  dieren maken een mens gelukkig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hetje Bekijk Berichten
                    ik heb een vraag over die nepeitjes, want mijn aga`s hebben nu zonder te rusten 2 nesten na elkaar gelegd en ik kan niet voorkomen dat ze geen sex meer hebben, maar ze moet echt nu een goede pauze hebben voor haar gezondheid, maar die eitjes die ik over hou en weg moet gooien, kan ik die dan niet gebruiken als nepeitjes, ja misschien een stomme vraag ,maar wat kan daar mis mee zijn eigenlijk?

heeft iemand daar een antwoord op?

groetjes hetje
                    Hey hetje,
                    Ik weet niet zeker of dat kan, ik en klaske zaten daar ook aan te denken,
                    Ik heb zelf een aga stelletje waarvan de eitjes onbevrucht zijn geweest,
                    Dus ik adopteer haar eitjes, ik heb mijn eitjes weggehaald omdat ik dacht dat het ging rotten,
                    Het is inderdaad een goede vraag, maar het lijkt mij niet gezond, misschien heb ik het wel fout!
                    Ik blijf even je bericht volgen
                    Groetjes Cassandra
                    Blue, Paco, Lana, Lorre & Coco

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                    Working...
                    X