Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan me raad geven?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• wie kan me raad geven?

hallo vraagje...........ik heb een roseicollie van 30 weken en is tam ,we hadden een personata (ongeveer de zelfde leeftijd maar niet tam)Maar de personata is weggevlogen Toen begon de Roseicollie zich te plukken en was niet zichzelf.We hebben er vandaag een rosei bij gekocht van een 4 maanden...... ze zitten alle 2 in een aparte kooi naast elkaar en zoeken elkaar al heel leuk op via de tralies.Maar de nieuwe rosei *kiwi* is niet tam.Kan ik hem/haar nog tam krijgen ????
    Nu vliegt Puck de tamme rosei los door de kamer en schreeuwd steeds omdat ze weet dat er een andere vogel in de kamer is (maar die hebben we onder een doek gedaan zodat hij/zij even tot rust kan komen en kan wennen)
    Wat is de beste aanpak om de nieuwe rosei *kiwi* tam te kunnen krijgen?? en ze misschien samen ooit los te laten vliegen???

Liefs Mupke
    Groetjes van Mupke en Puck en kiwi

met veel tijd en geduld krijg je hem wel tam.
    Er zijn meerdere manier om een vogel tam te krijgen.
    Je kunt beginnen met kiwi steeds een zonnepitje uit je hand te laten eten (vanuit de kooi). Wanneer hij dit doet zonder angst kun je een stapje verder gaan door 1 hand zo te houden dat ie bijna moet opstappen en andere hand zonnepitje geven. Met kleine stapjes hou je het zonnepitje steeds verder weg dat hij op een gegeven moment wel op je hand moet stappen om het zonnepitje te krijgen.
    Ga pas verder met de volgende stap als hij de vorige zonder angst doet. hier gaat dus veel tijd en geduld in zitten maar ik denk als je hem zover hebt dat je erg trots mag zijn en dat de tijd en geduld het waard was!

Comment

Foto0045.jpgFoto0042.jpg Ze hebben elkaar gevonden en zitten nu bij elkaar in de kooi Puck en Kiwi zitten heel veel naast elkaar en echt tegen elkaar aan zo lief

Comment

aah wat schattig!

Comment

en nu ??? Puck en Kiwi zitten vanaf zaterdag naast elkaar in aparte kooien,ze zoeken elkaar steeds op via de tralies en zijn dan echt heel erg lief voor elkaar,samen los vliegen gaat ook echt helemaal en als ze los vliegen en de kooien staan open gaan ze samen in 1 kooi en eten samen en gaan dan samen op 1 stok zitten naast elkaar.Dus wij dachten vandaag oke ze kunnen wel samen in 1 kooi ? pff ze zitten wel veel naast elkaar maar af en toe bijten ze elkaar in de poten en gaan boven op elkaar zitten en dan hoor je alleen maar van die tjiep geluiden .....is dit normaal en hoort het erbij?Moet ik ze weer uit elkaar halen en apart zetten?
          Ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven,

Liefs Mupke

Comment

en bedankt voor de reacties 121 keer bekeken en niemand gaf antwoord of raad??Ik heb dus nu 1 vogel met 1 poot minder nee geen teentje maar gewoon 1 poot weg

Comment

en jullie noemen jullie dan dierenvrienden??? ben echt helemaal kapot

Comment

Ik vermoed dat je twee poppen hebt en dit gaat zelden goed bij colli's.

mvg

Comment

Ja dat had ik dus ook al vaker gelezen,maar vind het wel vreemd dat ze alle 2 apart in een hok zitten ze wel heel erg lief voor elkaar zijn,samen los vliegen ging ook heel goed,en samen in 1 kooi eten en naast elkaar zitten ook pffffff

Comment

Hallo,

Omdat niemand een antwoord of een oplossing had voor iets wat waarschijnlijk een probleem zou zijn,waarschijnlijk omdat je ook schreef,

Puck en Kiwi zitten heel veel naast elkaar en echt tegen elkaar aan zo lief

daarom dus,

mupke
                    en jullie noemen jullie dan dierenvrienden??? ben echt helemaal kapot
                    daarom zijn de mensen geen dierenvrienden hier, omdat niemand een oplossing wist,beetje vreemd.
                    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

inderdaad een beetje vreemde reactie maar denk dat het in paniek zo overkwam.Ik weet donders goed dat er echte dierenvrienden hier zijn maar wilde zo graag een antwoord of raad,ik was me echt ten einde raad.En weet gewoon dat er heel veel mensen zijn die het forum lezen...alleen jammer dat dan niemand reageerd.
                      Maar echt sorry voor de *rare* reactie vanaf mijn kant

Comment

Dat kan maar broedse poppen kunnen zeer vals zijn. En daar ze beiden een apart hok hebben zal je ook minder last hierdoor hebben ondervonden. Moesten ze constant samen hebben gezeten kun je mss wel eentje al in de vuilbak hebben gegooid omdat men vecht tot er maar 1 overblijft. Heb zo ooit een pop de nek omgedraaid omdat ze vier andere vogels had vermoord waaronder 2 van haar eigen jongen.

mvg

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                        Working...
                        X