Rustige kolonie vog...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Rustige kolonie vogels gezocht.

19 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
5,013 Bekeken
BockyWocky
(@BockyWocky)
Berichten: 99
Waardevol lid
Topic starter
 

Heeft er iemand een advies welke vogels rustig zijn, maar ook ook in aantal gehouden kunnen worden?
Ik dacht zelf aan Forpussen, maar het houden ervan in kolonie zijn de meningen over verdeeld.

Ben benieuwd..

Groet,
Arien


:agapornis-geel:Bocky Wocky in Papegaaienland
Gisteren is geschiedenis. Morgen is een mysterie. Vandaag is een cadeau 😉

 
Geplaatst : 28 april 2011 12:01
robinschaft
(@robinschaft)
Berichten: 1724
Beroemd lid
 

Valkparkieten, roodruggen ( weet ik niet zeker ) grasparkieten etc.. Je moet wel op overbebolking letten, ze kweken ontzettend makkelijk dus als je begint met een paar koppeltjes en je voliere zit vol dan is het niet verstandig om nog te gaan kweken, wil je kweken begin dan met 2 koppeltjes, let dan wel op inteelt.

Succes!


http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

 
Geplaatst : 28 april 2011 13:56
BockyWocky
(@BockyWocky)
Berichten: 99
Waardevol lid
Topic starter
 

Parkieten en Valkjes zijn in mijn ogen niet echt rustig.


:agapornis-geel:Bocky Wocky in Papegaaienland
Gisteren is geschiedenis. Morgen is een mysterie. Vandaag is een cadeau 😉

 
Geplaatst : 28 april 2011 17:22
robinschaft
(@robinschaft)
Berichten: 1724
Beroemd lid
 

Nee? 🙂 Ik heb nu een koppel met 3 jongen en die zijn vaak uren bezig met poetsen en spelen, nooit geen last van, ook geen geschreeuw ofzo, vind het zelf eerlijk gezegd ook wel leuker als ze met dingen bezig zijn, zo leer je de soort ook goed kennen.


http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

 
Geplaatst : 28 april 2011 18:41
 Ann
(@Ann)
Berichten: 359
Betrouwbaar lid
 

Swiftparkieten gaan ook prima in kolonie. Roodruggen zou ik niet doen, die zijn agressief tijdens de broedperiode. Forpusjes hou je ook beter apart.


 
Geplaatst : 28 april 2011 21:14
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Ik heb gelezen dat forpusjes de zwakkere uitschakelen dus dat je kans heb op vervelende vecht praktijken.

Vaak zijn het indd de grasjes en valkjes die in kolonie gehouden worden de valkjes vind ik toch wel erg geinig.


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 28 april 2011 21:25
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

Hoi Arien,

als eens gedacht aan de Kakariki?

wat wel van belang is,hoe groot is de vlucht die je hebt of krijgt.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 28 april 2011 21:53
BockyWocky
(@BockyWocky)
Berichten: 99
Waardevol lid
Topic starter
 

Ik zal even een beetje uitleg geven v.w.b. mijn vraagstelling.

Ik heb boven op mijn dakterras 2 kleinere volières van 2x1 mtr.
In 1 daarvan zitten nu een koppel grijzen. In de andere zaten bb's, maar deze staat nu leeg. Deze maakte te veel lawaai. We krijgen nu klachten uit de buurt van het fluiten van onze grijzen, smorgens om 6.30 uur. Ik hang er snachts al een donkere doek voor, maar ze blijven vroeg wakker. Ik overweeg de grijzen naar binnen te halen, maar wil de volieres wel gevuld hebben, ik heb tenslotte niet voor niets gezet.

De buren een paar huizen verderop hebben ook valkjes buiten en deze hoor ik ook.
Ik vind de Forpussen erg rustig hier, maar die kunnen dus niet in kolonie.

Henk, zijn Kakariki's en Swiftparkieten rustige vogels?


:agapornis-geel:Bocky Wocky in Papegaaienland
Gisteren is geschiedenis. Morgen is een mysterie. Vandaag is een cadeau 😉

 
Geplaatst : 29 april 2011 09:48
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Berichten: 2508
Edel lid
 

Arien

Forpussen zou ik inderdaad niet doen. Kakariki's zijn over het algemeen redelijk rustig en als ze al roepen dan is dat wel een aangenaam geluid. Ik heb ze vroeger ook gehad. Echter niet in kolonie . Mijn buurman aan de overkant heeft swiften, hoor ze eigenlijk nooit.

Henk


 
Geplaatst : 29 april 2011 10:00
arasevera
(@arasevera)
Berichten: 2383
Edel lid
 

en misschien catarina's ? volgens mij waren die ook wel rustig ?
of bourkes ? maar geen idee of dat in kolonie kan ?


:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

 
Geplaatst : 29 april 2011 10:42
robinschaft
(@robinschaft)
Berichten: 1724
Beroemd lid
 

Bergparkieten zijn trouwens ook nog een optie, zijn wel behoorlijk grote vogels, maar wel heel mooi. Een kinderboerderij bij ons in de buurt heeft ze in een voliere met valkjes en zebravinkjes zitten.


http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

 
Geplaatst : 29 april 2011 10:50
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Berichten: 2508
Edel lid
 

Catarina;s en Bergparkieten absoluut niet aan gaan beginnen. Wordt een ellende als ze brr zijn qua agressie

Henk


 
Geplaatst : 29 april 2011 11:10
 Ann
(@Ann)
Berichten: 359
Betrouwbaar lid
 

Volières van 1 x 2 m zijn wat aan de kleine kant om meerdere koppels in te huisvesten. Het is in ieder geval te klein voor swiften, die hebben een lange vlucht nodig. Kakarikis zijn niet agressief maar wel erg nieuwsgierig. Als je meerdere koppels samen steekt gaan ze kijken in elkaars nesten en zo de boel verstoren.
Ik ken iemand die 2 koppeltjes Aymaraparkieten heeft en met beide koppels succesvol kweekt. Ze zitten wel in een grotere volière; je zou eens wat opzoekwerk moeten doen daaromtrent. Maar het zijn zeker rustige vogels.

Voor koloniekweek is er niet zo veel keuze (of je moet kiezen voor rechtbekken); als je voor aparte koppels zou gaan is dat heel wat meer.


 
Geplaatst : 29 april 2011 13:03
BockyWocky
(@BockyWocky)
Berichten: 99
Waardevol lid
Topic starter
 

Bedankt voor de info allen.
Ik zal mij eens gaan verdiepen in kakariki's


:agapornis-geel:Bocky Wocky in Papegaaienland
Gisteren is geschiedenis. Morgen is een mysterie. Vandaag is een cadeau 😉

 
Geplaatst : 1 mei 2011 11:20
EJM
 EJM
(@EJM)
Berichten: 2096
Beroemd lid
 

Splendid, zijn ook erg rustige vogels, en volgens mij kun je die ook met meerdere tegelijk houden.


Groetjes Els.
http://aga-rosei-kweker.webnode.nl/
http://agaporniden.forum2go.nl/

 
Geplaatst : 1 mei 2011 15:51
Pagina 1 / 2
Deel:

Scroll naar boven