Hareco in Sliedrech...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Hareco in Sliedrecht is vernieuwd

45 Berichten
16 Gebruikers
0 Reactions
10.6 K Bekeken
(@Mirthe)
Berichten: 25
Aanwezig lid
Topic starter
 

Als inwoonster van sliedrecht ben ik 10 jaar geleden helemaal verliefd geworden op een grijs roodstaartje die ik bij Hareco zag bij ons in het centrum. Mijn liefde voor dit ondeugende grijsje neemt nog dagelijks toe
Van de week even voer wezen halen en ik zag dat de winkel helemaal veranderd was. Tot mijn grote vreugde was ook Dirk-Jan er weer. Hij heeft mij Grijs, tien jaar geleden verkocht als klein baby grijze roodstaartje. We zijn echt super door hem voorgelicht en wat een liefde heeft hij voor papegaaien. Helaas had Dirk-Jan hareco verlaten. Dat was wel wat minder!! Gelukkig is hij er weer en is hij zelfs de nieuwe eigenaar geworden van hareco dier en vriend, zoals de winkel nu heet. De winkel ademt weer papegaaien, en er zaten weer volop kleine baby grijsjes in de zaak. Sliedrecht heeft zijn papegaaien speciaalzaak weer terug, hoera! Hareco dier en vriend.


 
Geplaatst : 9 januari 2011 13:24
arasevera
(@arasevera)
Berichten: 2383
Edel lid
 

Hoi hoi
Waar ik wel benieuwd naar ben is of de jonge papegaaien ook worden getest op ziekte voordat ze worden verkocht ???

Groetjes


:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

 
Geplaatst : 9 januari 2011 18:18
robinschaft
(@robinschaft)
Berichten: 1724
Beroemd lid
 

Hoiii,

Nog nooit van gehoord, ben benieuwd. Sliedrecht is hier vlakbij volgens mij dus zal er een keer gaan kijken.. Hebben ze ook nog andere gaaien dan grijsjes? 🙂


http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

 
Geplaatst : 9 januari 2011 18:40
robinschaft
(@robinschaft)
Berichten: 1724
Beroemd lid
 

arasevera;296975 wrote: Hoi hoi
Waar ik wel benieuwd naar ben is of de jonge papegaaien ook worden getest op ziekte voordat ze worden verkocht ???

Groetjes

Als we deze pagina moeten geloven zijn ze zelfs de eerste 🙂 http://www.harecodierenvriend.nl/papegaaien/papegaaien.php


http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

 
Geplaatst : 9 januari 2011 18:42
Showtime
(@Showtime)
Berichten: 1130
Beroemd lid
 

Mirthe;296967 wrote: Als inwoonster van sliedrecht ben ik 10 jaar geleden helemaal verliefd geworden op een grijs roodstaartje die ik bij Hareco zag bij ons in het centrum. Mijn liefde voor dit ondeugende grijsje neemt nog dagelijks toe
Van de week even voer wezen halen en ik zag dat de winkel helemaal veranderd was. Tot mijn grote vreugde was ook Dirk-Jan er weer. Hij heeft mij Grijs, tien jaar geleden verkocht als klein baby grijze roodstaartje. We zijn echt super door hem voorgelicht en wat een liefde heeft hij voor papegaaien. Helaas had Dirk-Jan hareco verlaten. Dat was wel wat minder!! Gelukkig is hij er weer en is hij zelfs de nieuwe eigenaar geworden van hareco dier en vriend, zoals de winkel nu heet. De winkel ademt weer papegaaien, en er zaten weer volop kleine baby grijsjes in de zaak. Sliedrecht heeft zijn papegaaien speciaalzaak weer terug, hoera! Hareco dier en vriend.

Ik zou bijna denken dat je er werkt! Lees al in 3 topic's over hoe geweldig Hareco is..:p0:
Als ik in de buurt ben zal ik er eens gaan kijken :), fijn dat je zo wijs bent met die winkel.


Groetjes Sharon, Sjors & Freddy.
[SIGPIC][/SIGPIC]

http://www.flickr.com/photos/thesolshow/

 
Geplaatst : 9 januari 2011 19:25
ellenparrots
(@ellenparrots)
Berichten: 1399
Beroemd lid
 

ik ben er niet meer voor om baby gaaien in een dierenwinkel te zien voor de verkoop... mijn eerste grijsje heb ik bij een dierenwinkel vandaan en die is met 13 weken jong gestorven aan snavel-en veerrot én polyoma. Testen of niet testen, ze zitten daar allemaal bij elkaar in zo'n winkel en Jan en Alleman komt daar binnen. Natuurlijk zeg ik hiermee niet gelijk dat Hareco niet deugt.. alleen jonge baby gaaien verkopen in een winkel is m.i. 'not done'.


Ellen & her Parrots

 
Geplaatst : 9 januari 2011 19:32
ellenparrots
(@ellenparrots)
Berichten: 1399
Beroemd lid
 

robinschaft;296977 wrote: Als we deze pagina moeten geloven zijn ze zelfs de eerste 🙂 http://www.harecodierenvriend.nl/papegaaien/papegaaien.php

allemaal mooi, maar... zetten ze alle babies APART na de bloedafname dan?? ik denk het niet... en wat heeft testen dan voor zin


Ellen & her Parrots

 
Geplaatst : 9 januari 2011 19:33
robinschaft
(@robinschaft)
Berichten: 1724
Beroemd lid
 

ellenparrots;296982 wrote: allemaal mooi, maar... zetten ze alle babies APART na de bloedafname dan?? ik denk het niet... en wat heeft testen dan voor zin

Geen idee, daar kan ik niks over zeggen, als ze verstandig zijn doen ze dat pas als ze de uitslagen hebben. Maargoed, bij lorreco komt ook iedereen binnen dus dan zou die winkel net zoveel recht hebben op niet betrouwbare testen. Dus daarom snap ik niet dat alleen die winkel geweldig is en de rest staat eronder...
Verder begrijp ik je heel goed over het verhaal van je grijsje, zou nadat je zoiets meemaakt ook niet meer bij een winkel maar bij een betrouwbare kweker komen.


http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

 
Geplaatst : 9 januari 2011 20:12
ellenparrots
(@ellenparrots)
Berichten: 1399
Beroemd lid
 

robinschaft;296984 wrote: Geen idee, daar kan ik niks over zeggen, als ze verstandig zijn doen ze dat pas als ze de uitslagen hebben. Maargoed, bij lorreco komt ook iedereen binnen dus dan zou die winkel net zoveel recht hebben op niet betrouwbare testen. Dus daarom snap ik niet dat alleen die winkel geweldig is en de rest staat eronder...
Verder begrijp ik je heel goed over het verhaal van je grijsje, zou nadat je zoiets meemaakt ook niet meer bij een winkel maar bij een betrouwbare kweker komen.

ik weet het ook niet ha ha. Als ze nét voor verkoop een jong laten testen en dan gelijk apart zetten, dan is er idd nix aan de hand. Ik weet niet hoe Bert (lorreco) het doet, eerlijk gezegd. Maar van hem weet ik 300% zeker dat hij alert is op ziektes.. anders zou hij ook niet in het PDD fonds plaatsgenomen hebben, lijkt me.


Ellen & her Parrots

 
Geplaatst : 9 januari 2011 20:53
robinschaft
(@robinschaft)
Berichten: 1724
Beroemd lid
 

Tja inderdaad, als ik er ooit eens kom zal ik vragen hoe ze dat doen met testen..
Ik ga er ook vanuit dat Lorreco daar alert mee is, ook vanwege wat er vroeger is gebeurd. Dat wil je geen 2e keer meemaken..


http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

 
Geplaatst : 9 januari 2011 21:24
(@Mirthe)
Berichten: 25
Aanwezig lid
Topic starter
 

Zo wat een reacties allemaal! Leuk hoor! Inderdaad zijn de vogels bij hareco dier en vriend getest op ziektes. Ik wist eigenlijk niet dat ze hier de eerste mee waren, maar ruim tien jaar geleden kocht ik mijn grijsje al compleet getest. Verschillende vrienden en kennisen hebben er ook al jaren geleden een papegaai aangeschaft en iedereen was altijd heel tevreden. Ik ben zeker enthousiast over deze winkel, met name omdat de eigenaar veranderd is. De eigenaar nu (Dirk-Jan van der Steen) is 7 jaar in afrika geweest en heeft daar het gedrag van papegaaien in het wild bestudeerd. Toen ik mijn grijsje kocht werkte hij bij Hareco en runde daar de papegaaien afdeling. Het is een echte papegaaien freak! Ik ben ook een keer bij zijn kwekerij geweest. Dat ziet er echt super goed uit. Ik vindt het gaaf dat hij nu de winkel heeft overgenomen, want er was bijna geen papegaai meer te vinden als ik mijn voer kwam halen. Nu was ik er van de week en zag een mooie grote java boom staan, met Kaketoes een Ara en aardig wat grijze roodstaarten. Die vent kan honderd uit over papegaaien vertellen en heeft me vroeger veel bij gebracht. Zeker een aanrader voor een betrouwbaar adres!


 
Geplaatst : 9 januari 2011 23:01
dijkkamp
(@dijkkamp)
Berichten: 3459
Lid Moderator
 

hallo robin,

aan je uitspraak,

. Maargoed, bij lorreco komt ook iedereen binnen dus dan zou die winkel net zoveel recht hebben op niet betrouwbare testen.

geeft aan dat je nog nooit daar geweest bent,want ja er komen veel mensen maar nooit bij de kweekvogels laat staan dat ze bij de jonge vogels zouden komen.

en ja hij heeft veeeeeeeeeeeeeel leergeld betaald.

@ sharon ja viel mij ook al op dat mirthe heel positief is over deze winkel en het wel lijkt of ze er werkt maar het hoeft niet ( weet je nog dat er iemand laaiend was over de vogelkelder) niks mis mee een ieder mag hier zeggen wat zij/hij vind van een kweker/winkel/handelaar en ja als men dat heel overdreven doet kunnen mensen wel eens andere gedachten krijgen.


ik weet niet alles maar doe mijn best

 
Geplaatst : 10 januari 2011 02:04
robinschaft
(@robinschaft)
Berichten: 1724
Beroemd lid
 

dijkkamp;297012 wrote: hallo robin,

aan je uitspraak,

geeft aan dat je nog nooit daar geweest bent,want ja er komen veel mensen maar nooit bij de kweekvogels laat staan dat ze bij de jonge vogels zouden komen.

en ja hij heeft veeeeeeeeeeeeeel leergeld betaald.

Klopt, ben er nog nooit geweest. Meer dan 100 km hiervandaan geloof ik, niet zomaar even heen en weer 😀
Ik weet niet ofdat daar vogels los in de winkel zitten, lijkt me niet dus.
Het is misschien wat overdreven dat er zo alsnog ziektes in een bedrijf zoals dat kunnen komen maar toch blijft de kans helaas bestaan. Ik denk nog steeds dat je het beste kunt testen na goede afspraken met de verkoper, tenminste dat zou ik liever hebben dan dat ik een bewijs van een maand oud in m'n handen krijg.


http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

 
Geplaatst : 10 januari 2011 02:14
(@wiechmann)
Berichten: 320
Betrouwbaar lid
 

wat wel klopt is dat deze winkel 10 jaar geleden de vogels al liet testen dus hij kan inderdaad zeggen dat hij de eerste winkel was.die de baby vogels liet testen .

voor de rest heb ik geen oordeel over deze winkel.


 
Geplaatst : 10 januari 2011 10:01
(@Mirthe)
Berichten: 25
Aanwezig lid
Topic starter
 

hoi luitjes,

Ik haalde dit van hun website op www.harecodierenvriend.nl

Wanneer je een vogel aanschaft is er niets zo belangrijk dan te beginnen met een gezonde vogel. Je geeft er tenslotte een hoop geld aan uit en dit is het jou zeker waard, maar je moet wel de garantie hebben dat de papegaai die je mee naar huis neemt helemaal gezond is.
Hareco Dier & Vriend heeft dit altijd gezien als onze verantwoordelijkheid om jou als klant die garantie te geven. Jou vogel moet honderd procent in orde zijn.
Wij waren in Nederland ver onze tijd vooruit met het testen van onze vogels op besmettelijke ziektes.
Gelukkig hebben anderen ons voorbeeld gevolgd, maar helaas horen we nog regelmatig van mensen die een schattige baby papegaai hebben aangeschaft, soms zelfs inclusief gezondheidsverklaring, maar dat het dier toch ziek blijkt. Een testcertificaat met het ringnummer van jou vogel blijkt erg makkelijk te versieren. Ga er dan ook nooit zomaar van uit dat een ‘geteste vogel’ ook echt getest is. Om de objectiviteit te waarborgen, blijven wij aandringen op een bezoek aan een papegaaien arts.
Deze zeer deskundige artsen hebben hun integriteit en deskundigheid hoog te houden. Zij zullen deze testen op de juiste manier uitvoeren en als nieuwe eigenaar weet je dat jou dier getest is en niet het bloed van een andere vogel naar het laboratorium is gestuurd, onder vermelding van jou vogel’s ringnummer. Daarnaast zijn het niet alleen besmettelijke ziektes die je wilt uitsluiten. Een gespecialiseerde papegaaien arts luistert naar het hart, de longen en kijkt het dier in zijn geheel na. Wij zorgen dat de vogel die je bij ons koopt vrij is van ziektes, maar hebben niets te verbergen en vragen je dus naar een papegaaien arts te gaan! Hoewel we de vogels laten testen op ziektes, hoef je hier bij ons geen meerprijs voor te betalen. Een gezonde papegaai koop je het goedkoopst bij Hareco Dier & Vriend.

Daarnaast blijft de gezondheid van je vogel ook prioriteit na aanschaf. De vogel moet lichamelijk en psychisch helemaal gezond blijven. Hier kan jij als eigenaar alles aan doen. Je gaat dan nog meer genieten van deze gezinsdieren. Bij Hareco Dier & Vriend hebben we alle gerenommeerde merken papegaaien voeding, maar ook alles om je vogel te vermaken, waardoor hij zich ontwikkeld in intelligentie en waardoor verveling niet zal optreden.


 
Geplaatst : 10 januari 2011 10:24
Pagina 1 / 3
Deel:

Scroll naar boven