Beestje een kans ge...
 
Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Beestje een kans geven

42 Berichten
10 Gebruikers
0 Reactions
3,100 Bekeken
(@gwien)
Berichten: 30
Aanwezig lid
Topic starter
 

Hee allemaal,

In het voorstel topic heb ik uitgebreid uitgelegd dat als ik op mezelf ga wonen met mijn vriendin graag een gaaitje wil en mijn droomvogel is een blauwgele ara.
Ik wilde eigenlijk dan 1 vogel maar omdat de beestjes het met ze 2e waarschijnlijk een stuk leuker zullen hebben zou ik er wel 2 willen(geen 2 ara's).
Nu zit ik de laatste dagen op marktplaats te kijken en ik krijg echt medelijden met zoveel grijsjes en edels die ik zie staan dat ik ze het liefst eigenlijk allemaal zou meenemen en een nieuw leven geef.
Zolang ik thuis woon moeten me ouders het natuurlijk wel goed vinden als ik een gaaitje zou nemen dus dat zou ik dan uitgebreid moeten overleggen.

Nu ga ik in augustus voor een aantal maanden met mijn vriendin reizen en ik denk het niet verstandig is om zo'n beestje van marktplaats te halen en hem hier een paar maanden te hebben en gewend aan mij te krijgen om hem vervolgens mee te nemen op reis.
Of zou zo'n beestje dat nou echt leuk kunnen vinden..???
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat als ik op reis een zielig gaaitje tegenkom deze gewoon meeneem haha.
Wat denken jullie?

Groetjes


 
Geplaatst : 11 mei 2014 14:29
althea61
(@althea61)
Berichten: 959
Eervol lid
 

Hallo Gwien,

Je vraagt wat denken jullie, ik kan niet voor "jullie" denken antwoorden, maar wel wat ik zelf denk en dat is dit parkeer je droom, wacht zolang tot dat je op jezelf woont en kijk hoe het e.e.a. loopt m.b.t. werk, ruimte, tijd, betrokkenheid en middelen anders heb je grote kans dat jouw droom ook op marktplaats eindigt. Medelijden is nooit een goede reden om een papegaai aan te schaffen, mijn advies mijdt marktplaats en dat soort sites.

Julia


Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal.

 
Geplaatst : 11 mei 2014 14:38
(@gwien)
Berichten: 30
Aanwezig lid
Topic starter
 

Ja het was gelukkig ook maar een gedachte haha maar vroeg me af of het mogelijk was om met zo'n beestje te gaan reizen.
Wat betreft mijn toekomst weet ik wel dat als ik volgend jaar op mezelf ga wonen er zeker de mogelijkheid is voor een gaaitje qua tijd etc.
Ik ben sowieso van mening dat je tot het einde bij elkaar blijft.
Bedankt voor je reactie.

Groetjes gunnar


 
Geplaatst : 11 mei 2014 14:45
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Berichten: 2508
Edel lid
 

Wat bedoel je met reizen, vliegen! , vergeet dat dan maar


 
Geplaatst : 11 mei 2014 14:59
(@gwien)
Berichten: 30
Aanwezig lid
Topic starter
 

Ooh haha vergeten te vermelden.
Met de auto


 
Geplaatst : 11 mei 2014 15:03
(@gwien)
Berichten: 30
Aanwezig lid
Topic starter
 

Even om misverstanden te voorkomen.
Ik ben niet bezig met overhaaste en ondoordachte dingen.
Ik ben heel erg bezig geweest met het verdiepen voor de toekomst en als ik op mezelf ga wonen komt er sowieso een gaaitje die er blijft en niet op MP terecht gaat komen door 'veranderde werktijden' etc wat je vaak ziet.
Het beestje gaat een volwaardig gezinslid worden.

Maar het word aangeraden 2 vogels te houden ipv 1 en daarom zou ik graag eerder een grijsje of edel nemen als dit thuis mogelijk is.
Maar ipv een jonkie te nemen dan wil ik liever eentje een 2e kans geven.
Maar het verstandigste is om dit te doen na mijn reis natuurlijk maar ik wil gewoon weten of het ook ervoor kan want het lijkt me een prachtige ervaring om met dat beestje te reizen als dit hem natuurlijk geen stress etc bezorgd.


 
Geplaatst : 11 mei 2014 15:07
(@milaja)
Berichten: 1445
Beroemd lid
 

dat ligt natuurlijk aan de vogel
sommige neem ik met gemak mee,maar heb er ook eentje die wagenziek wordt
is dus heel moeilijk te zeggen


 
Geplaatst : 11 mei 2014 15:21
(@gwien)
Berichten: 30
Aanwezig lid
Topic starter
 

Ja het is lastig dat elke vogel een individu is haha.
Het is overigens wel leuk natuurlijk.
Dan maar die kooi in een grote gelatine pudding zetten😜 haha


 
Geplaatst : 11 mei 2014 15:27
Xcodd
(@Xcodd)
Berichten: 810
Eervol lid
 

in jou geval zou ik een jonge vogel nemen...
verdiep je in de vogels welke jou interesseert en maak een beslissing als het zover is.


:senegal-papegaai:Denzo :senegal-papegaai: Chica

 
Geplaatst : 12 mei 2014 10:41
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Berichten: 2508
Edel lid
 

Ook met de auto heb je in diverse landen speciale papieren nodig .


 
Geplaatst : 12 mei 2014 11:24
(@gwien)
Berichten: 30
Aanwezig lid
Topic starter
 

Ja dat klopt inderdaad.
Ik zag dat het voor veel landen verschillend is wat je moet hebben.
Voor bepaalde landen een verklaring van de arts van max 10 dagen oud alleen als ik ga reizen ben ik niet in 10 dagen in alle landen geweest..


 
Geplaatst : 12 mei 2014 11:41
mlfb73
(@mlfb73)
Berichten: 529
Prominent lid
 

Tja lastig geval...
Als je eenmaal een grote trekreis door europa gaat maken, zou ik zeggen, haal daarna pas een vogel.
Gaat het om vakanties, tja mijn grijsje gaat ook gewoon mee en binnenkort onze meyer ook.
Wil je elk jaar een trektocht houden van 3 weken, dan hoop ik dat je een gaai hebt die reizen in de auto leuk vind.

Marie-Louise en Kippie


Groetjes Marie-Louise en Kippie.:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 12 mei 2014 19:09
(@gwien)
Berichten: 30
Aanwezig lid
Topic starter
 

Haha ik ben het ermee eens dat het lastig is.
Het verstandigste zou erna zijn natuurlijk dan heb je ook het minste risico dat het beestje het niet leuk vind etc.
Maar het leukste zou zijn met dat beestje rond te trekken.
Dat lijkt me gaaf zoals die van jou meegaat.
Zijn die gewiekt of gebruik je een tuigje of kunnen ze free flight?

Groetjes


 
Geplaatst : 12 mei 2014 19:18
mlfb73
(@mlfb73)
Berichten: 529
Prominent lid
 

Mijn grijsje is gewiekt, vindt ik zelf het prettigst.
Hoef niet op open deuren te letten en met goed weer lekker de tuin in.
We zijn pas naar münchen geweest en dan is het best een rit in de auto.
Nu gaat ze er steeds meer aan wennen en ze eet en drinkt nu ook onderweg.
Het is bij mij wel opbouwen geweest in de auto...de 1e keren hing ze gestrest in de tralies en scheet de hele auto onder....want je mikt gewoon door de tralies heen...hahaha nu liggen er overal handoeken op de bekleding.
Ik weet niet wat jullie verstaan onder rondreizen...houd er rekening mee dat je misschien ook niet helemaal welkom bent overal om te overnachten.
Dat is dan wel lastig als je op de bonnevooi gaat.

Verstuurd vanaf mijn Sony Tablet S met Tapatalk


Groetjes Marie-Louise en Kippie.:grijze-roodstaart:

 
Geplaatst : 12 mei 2014 21:06
(@gwien)
Berichten: 30
Aanwezig lid
Topic starter
 

Ja, ik snap dat wieken lekker is alleen zou ik zelf toch graag met veel training voor de free flight willen gaan.
Ik had inderdaad ook op internet gelezen dat je de ritjes met de auto moest gaan oefenen en opbouwen.
Dat heeft bij jullie dus effect gehad haha.
We willen een paar maanden door europa reizen en daar ook werken.
Dat is inderdaad mogelijk dat ze je weigeren.
Ik weet daar wel een oplossing voor haha alleen moet ik die wel zien te betalen.
Mijn oplossing is namelijk de daktent haha


 
Geplaatst : 12 mei 2014 21:29
Pagina 1 / 3
Deel:

Scroll naar boven