Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
help ik heb een papegaai gekocht deze blijft wilt
help ik heb een papagaai gekocht een amazonne zij doet niks (niet roepen of schreeuwen), ze is zaterdag avond gebracht. probeer haar te pakken. en ze bijt je open. na 24 uur begon ze te eten en te drinken. mijn pruimekop parkiet leert het haar. ik kocht haar van marktplaats. en nu blijkt dat de kweker haar had opgesloten in een kleine katte Bench ze kreeg katte brokken en duivenvoer. ze is hier nu 5 dagen neemt wel af en toe een pinda aan. maar mijn vraag is wordt ze ooit tam.
mijn jojo is overleden. en deze amazone kreeg ik van mijn vrouw. ik weet het niet meer. ze lijkt wel geslagen. de vogel is wel mooi en strak. ze verkend nu zo nu en dan de kooi. maar ik mag er niet bij.
ik hoop op en kenner die advies wil geven. gisteren wilde een kweker haar gratis hebben om dat ze broedrijp is. maar mijn vrouw heeft haar te duur gekocht.
grt marnix2006
Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin 🙂
hallo
Wij hebben dit ook gehad met onze halsband gewoon de pinda`s aanbieden en rustig aan je hand laten wennen.
Onze halsband ligt op zijn rus in je handen en dan moet je zijn buik kriebelen dus denk dat je met veel geduld hem wel tam krijg
Suc6 hij ziet er wel heel mooi uit groetjes MArion
Lijkt me wat vroeg om hem te proberen pakken... geef het tijd en geduld. Ik probeer nooit een papegaai te pakken maar laat 'm lange tijd wennen aan de omgeving. Meestal zoeken ze na een tijdje zelf toenadering... bij de ene duurt het wat langer dan bij de andere. Vooral niet forceren.
Succes ermee!
Uit liefde voor al de wonderen die de natuur ons biedt en in herinnering aan mijn Lovebird Sparrow...
http://birdcageisopen.blogspot.be/
vandaag Riep hij zacht lorre zij mijn Vrouw.
word wat minder Bang. ik heb een speeltje in de kooi die schuif ik naar haar toe. op een gegeven moment Schuift ze Het Terug.
ze leert veel van de pruimen kop. Ik ben bang Dat de pruimenkop nu dood gaat Is al 30. En roept niet meer net of hij zegt. nou baasje ik heb mijn Taak volbracht.
Maar deze papegaai Blijft hier gewoon. Men zegt. verkoop haar en koop een baby. ik heb een klik met haar. En een beestje blijft Hier voor hun leven. Is altijd zo geweest.
Engbert
Lief hebber Van Rico Mijn beste vriendin 🙂