Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Zelf boom of standaard maken

93 Berichten
19 Gebruikers
0 Reactions
16.2 K Bekeken
(@Annelien1987)
Berichten: 70
Waardevol lid
Topic starter
 

Is dat niet enkel voor Nederland? Ik woon tegen in West Vlaanderen tegen de grens van Frankrijk?
Ik heb wel al op bepaalde Belgische websites gemeld dat ze verdwenen zijn. Maar ik vrees er voor eerlijk gezegd , dat ze nog zullen gevonden worden.

Ja ik zou heel graag een foto maken maar ik ben mijn fototoestel verloren, vind het nergens meer en zit nu tijdelijk zonder.

Het was wel wat werk en ik ging het zeker niet alleen kunnen. Ik heb de takken niet ontdaan van hun schors, dat zal Jacko zelf wel doen (= extra stofzuigen!!)
Maar ik ben nu erg blij met het resultaat, moet nu nog wat "aangekleed" worden. Het 'kunstwerk' :p staat naast zijn kooitje, hij heeft momenteel
nog geen interesse :p

Het kunstwerk heeft me 20€ gekost, koop een standaard of een javaboom en het kost 200€. Ik ben blij dat ik het aangedurfd hebben.


 
Geplaatst : 19 september 2012 19:07
mariekex
(@mariekex)
Berichten: 354
Betrouwbaar lid
 

ja dat is wel, veel goedkoper en vind ze ook nog leuker dan een java boom 🙂
ik vraag me enkel af hoe je het touw aan de boomstammen vast maakt? 🙂


Paco & Sjaakie :senegal-papegaai:

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

 
Geplaatst : 19 september 2012 19:33
(@Annelien1987)
Berichten: 70
Waardevol lid
Topic starter
 

Ja ik heb daar ook moeten improviseren 🙂


 
Geplaatst : 19 september 2012 19:37
(@Guusvogel)
Berichten: 389
Betrouwbaar lid
 

Het kunstwerk heeft me 20€ gekost

Zooooo!!!! 🙂 Die gaai van jou zit daar niet mee hoor.


 
Geplaatst : 19 september 2012 22:17
lady
 lady
(@lady)
Berichten: 524
Prominent lid
 

hier ook een voorbeeld van een boom maarja de mijne is voor kleinere deugnieten:)
bij karwei hebben we alles gekocht .


 
Geplaatst : 20 september 2012 07:30
(@Annelien1987)
Berichten: 70
Waardevol lid
Topic starter
 

lady;333265 wrote: hier ook een voorbeeld van een boom maarja de mijne is voor kleinere deugnieten:)
bij karwei hebben we alles gekocht .

Ziet er heel gezellig uit met al jouw vogeltjes.
Hoeveel en welke heb je?


 
Geplaatst : 20 september 2012 12:51
mariekex
(@mariekex)
Berichten: 354
Betrouwbaar lid
 

Van het weekend vliegen we erin.
Nu heb ik een ander slachtoffer gevonden dan mijn vriend.
Mijn vader gaat me helpen, ik belde of hij die spullen allemaal nog had liggen en zei hij dat hij het best wilde maken.
best handig want dan moeten we niet al het gereedschap naar hier brengen en daar heb ik alles bij de hand! 🙂


Paco & Sjaakie :senegal-papegaai:

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

 
Geplaatst : 20 september 2012 22:01
Betty
(@Betty)
Berichten: 636
Prominent lid
 

Ik heb een soort klimrek voor aan de muur gemaakt van appelboom takken, dat kan dus ook met hazelaar takken, echt heel simpel met touw aan elkaar gebonden, ze zijn er uuuuuuuuuuren zoet in. Er hangen nu ook wat speeltjes in om het spannend te houden :p0:

Ik zal morgen wel even een foto maken.


 
Geplaatst : 20 september 2012 22:32
lady
 lady
(@lady)
Berichten: 524
Prominent lid
 

Annelien1987;333293 wrote: Ziet er heel gezellig uit met al jouw vogeltjes.
Hoeveel en welke heb je?

heb binnen 4 tamme valkparkieten, 1 tamme bergparkiet. 1 tamme dwergpapegaai, 1 tamme pyrrhura en nog twee tamme grasparkieten .
dan nog buiten een grote voliere met veel verschillende parkietsoorten .


 
Geplaatst : 20 september 2012 22:32
mariekex
(@mariekex)
Berichten: 354
Betrouwbaar lid
 

Betty, ik ben erg benieuwd naar jou klimrekje! 🙂

Nu vroeg ik me af waar ik dat dik touw kan kopen waar ze over kunnen klimmen?
Volgens mijn vader is het touw dat voor boten gebruikt word,
Klopt dit? want volgens hem is dit wel duur.
maar ja hij is ook best gierig xD
En uiteindelijk zal het nog altijd goedkoper zijn dan een javaboom xD


Paco & Sjaakie :senegal-papegaai:

The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

 
Geplaatst : 21 september 2012 12:02
Betty
(@Betty)
Berichten: 636
Prominent lid
 

Hier gebruik ik gewoon sisal touw en dat is in verschillende diktes te koop.

Ik heb dat ook gevlochten met meerdere draden en zo een loopbrug, schommel, gemaakt.

Ben mijn toestel vergeten ik zal eens kijken of ik fotos op de pc heb staan.


 
Geplaatst : 21 september 2012 15:21
Betty
(@Betty)
Berichten: 636
Prominent lid
 

Ha het klimrek van de winkel staat op een foto 🙂

Ik heb voor thuis een kleinere.

Dit zijn dus gewoon takken die aan elkaar geknoopt zijn met was sisal touw, later is er wat te spelen bijgekomen (en nu zitten er nog meer speeltjes in blijft het spannend)


 
Geplaatst : 21 september 2012 15:26
(@Annelien1987)
Berichten: 70
Waardevol lid
Topic starter
 

Mijn grijsje heeft het nog niet aangedurfd om op de klimboom te klimmen. Hij zit veel te graag op z'n kooitje.
Hoe kan ik hem het best introduceren?

Ja zo'n touw, ik heb sisaltouw maar ze hadden niet zo'n dikke in de doe het zelf. Ben ook nog op zoek.


 
Geplaatst : 21 september 2012 15:30
Betty
(@Betty)
Berichten: 636
Prominent lid
 

Ik had daar ook nog iets van een gordijnrailtje waar nu dus een leuke speelplek van gemaakt is met wat takken en touw 😉


 
Geplaatst : 21 september 2012 15:31
Betty
(@Betty)
Berichten: 636
Prominent lid
 

Dit hangt er nu allemaal aan :rolleyes:

10241.jpg

Deze heeft Bert gemaakt en die is wel wat professioneler;)

10242.jpg


 
Geplaatst : 21 september 2012 15:34
Pagina 2 / 7
Deel:

Scroll naar boven