Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Heeft het nut om een dubbele geelkop amazone geb. 1990.....

26 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
4,552 Bekeken
(@kreef)
Vertrouwd lid

als de vogel bij jullie thuis blijft kun je toch ook volgend jaar coco langzaamlaten wennen aan een buitenvoliere, als het vanaf april weer warmer wordt, kun je coco toch ook elke dag ,of elke week langer in de voliere laten zitten

Geplaatst : 10 september 2012 19:29
 Coko
(@Coko)
Aanwezig lid
Topic starter

kreef;332555 wrote: als de vogel bij jullie thuis blijft kun je toch ook volgend jaar coco langzaamlaten wennen aan een buitenvoliere, als het vanaf april weer warmer wordt, kun je coco toch ook elke dag ,of elke week langer in de voliere laten zitten

Het naar buiten zetten heeft ook geen haast, dat niet. Ik weet enkel niet of we haar houden. Kijk, Coko is weliswaar familie maar niet een diersoort waar ik of mijn man bewust voor zouden kiezen. Ik persoonlijk ben tegen het houden van papegaaien of andere exotische diersoorten. Mijn verantwoordelijk tegenover Coko gaat diep vandaar dat ze hier ook woont en net zoveel aandacht krijgt als alle andere dieren. Maar.......ja maar.....het is wellicht moeilijk te begrijpen.

Geplaatst : 10 september 2012 19:58
Joseetje
(@Joseetje)
Prominent lid

Coko;332561 wrote: Ik persoonlijk ben tegen het houden van papegaaien of andere exotische diersoorten. Mijn verantwoordelijk tegenover Coko gaat diep vandaar dat ze hier ook woont en net zoveel aandacht krijgt als alle andere dieren. Maar.......ja maar.....het is wellicht moeilijk te begrijpen.

Ik snap het wel. Niet dat je tegen papegaaien als huisdier bent maar wel dat een papegaai een bewuste keuze is die je moet maken en niet opgedrongen krijgen. Een keuze voor een hoop werk, aandacht, rommel... En dat je leven lang. Ik heb respect voor het feit dat je het beste zoekt voor Coko. Denk er goed over na!

Ik ben zelf van plan om in de toekomst nog een "oudje" te adopteren. Wij willen graag een vogel erbij en het leukste is een kuiken, maar er zijn zoveel gaaien die een tweede kans verdienen dat ik daarvoor ga. We zien wel wat er op ons pad komt!

:blauwgele-ara: Nikki
:dwergara-arasevera2 Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Geplaatst : 10 september 2012 20:39
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Edel lid

Je moet er idd heel goed over nadenken, ook ivm de papieren bijv.
Als je een verkeerde persoon treft hang je vwb de cites papieren, en die boete is hoog.
Een amazone kan je ook niet neerzetten bij iemand die weinig tot geen ervaring heeft.

Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

Geplaatst : 10 september 2012 21:08
(@kreef)
Vertrouwd lid

Antonia 1968;332568 wrote: Je moet er idd heel goed over nadenken, ook ivm de papieren bijv.
Als je een verkeerde persoon treft hang je vwb de cites papieren, en die boete is hoog.
Een amazone kan je ook niet neerzetten bij iemand die weinig tot geen ervaring heeft.

waarom kan dat niet ?iemand met weinig ervaring? ze zijn er zelf toch ook meebegonnen zonder dat ze er verstand van hadden.
en de gaai heeft de pubertijd toch al lang achter de rug?na zoveel jaar dan weet je zijn karakter toch

Geplaatst : 10 september 2012 22:40
 Coko
(@Coko)
Aanwezig lid
Topic starter

Ik was 12jaar toen mijn moeder Coko kreeg van mijn vader. Dus we, mijn broer en ik, hebben een hele hoop mee gekregen over het hoe of wat. Mijn moeder is in 2005 bij mijn man en mij in komen wonen met haar beesten bende, ruimte zat dus dat was super. Zou het ook weer doen. Nu moet ik wel zeggen dat Coko geen typische papegaai is. Hij lust bijvoorbeeld geen vers fruit op een druifje na, eet dolgraag kippebotjes, lange vingers, noten. Ik heb zijn dieet niet bijzonder aangepast na het overlijden van mijn moeder omdat Coko haar eigen mening heeft over wat zij wel of niet eet. Zelfs het voer gedurende dagen achter elkaar aan blijven bieden heeft geen nut want ze eet het niet. Dus waarom omgooien als ze het er goed op doet?

Je word er bijna bang van als je dat hoort met die Cites hoor. Wat kan ik eraan doen dat mijn moeder in een tijd dat er geen cites was een papegaai kocht. Maar ook dat er van die dubieuze personen zijn die een papegaai in beslag nemen om er vervolgens zelf mee te gaan fokken!.....brrrr........krijg er kippevel van!

Geplaatst : 10 september 2012 23:05
Joseetje
(@Joseetje)
Prominent lid

De cites lijsten bestonden toen helaas al wel...

:blauwgele-ara: Nikki
:dwergara-arasevera2 Fleur

Zazu & Zoë (forpusjes)

Geplaatst : 11 september 2012 12:13
 Coko
(@Coko)
Aanwezig lid
Topic starter

In mijn andere topic is die vraag behandeld! Hartelijk dank.......

Geplaatst : 11 september 2012 13:16
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Edel lid

kreef;332582 wrote: waarom kan dat niet ?iemand met weinig ervaring? ze zijn er zelf toch ook meebegonnen zonder dat ze er verstand van hadden.
en de gaai heeft de pubertijd toch al lang achter de rug?na zoveel jaar dan weet je zijn karakter toch

Een amazone kan erg fel zijn. Veel mensen zeggen dat een amazone onbetrouwbaar en onvoorspelbaar is.
Dat laatste ben ik het niet mee eens, je moet een amazone goed leren "lezen" en laten weten wie de baas is,
maar je moet 'm ook zéker met respect behandelen, dan heb je een super vogel 🙂

Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

Geplaatst : 12 september 2012 11:54
 Coko
(@Coko)
Aanwezig lid
Topic starter

Antonia 1968;332675 wrote: Een amazone kan erg fel zijn. Veel mensen zeggen dat een amazone onbetrouwbaar en onvoorspelbaar is.
Dat laatste ben ik het niet mee eens, je moet een amazone goed leren "lezen" en laten weten wie de baas is,
maar je moet 'm ook zéker met respect behandelen, dan heb je een super vogel 🙂

Ik vind altijd dat mensen die zeggen dat een DIER onbetrouwbaar is, geen dier moeten hebben of benaderen. Een dier is een dier. (PUNT) Vroeger had mijn moeder nog een geelkuif kaketoe en een roodstaart (deze 2 heeft mijn vader ooit eens verkocht). Die vond ik feller in hun gedrag als Coko is. Dieren kun je lezen als een boek maar net als met een boek moet je oppassen dat je juist leest om het verhaal te begrijpen 😉

Geplaatst : 12 september 2012 16:52
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Edel lid

Heel leuk gezegd 🙂

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

Geplaatst : 12 september 2012 20:28
Pagina 2 / 2
Deel:

Scroll naar boven