Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

(ideeen) forumdag 2013

18 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
271 Bekeken
arasevera
(@arasevera)
Edel lid
Topic starter

Hoi hoi

Via via kwam ik op de website van de stichting vrolijke papegaai.
Nu heb ik even geinformeerd en ze geven indd lezingen ook. Dit is de informatie die ik heb gekregen.

Ten aanzien van het geven van een lezing, dat vinden we heel leuk. We zullen het forum eens bekijken om te zien wat daar te beleven is en wat we ongeveer kunnen verwachten. Is er veel belangstelling voor dergelijke lezingen en wat voor soort publiek kunnen we verwachten. Wij kunnen een algemeen verhaal vertellen over HOE papegaaien vrij en vrolijk te maken, hoe om te gaan met gedragsproblemen en over het belang van goede voeding.

We horen graag of dat aansluit bij hetgeen jij verwacht. Uiteraard brengen we wel de gereden kilometers in rekening en rekenen we voor de lezing een bedrag van 50 euro. Dat is omdat onze Stichting ook moet draaien en met name onze opvangers ook het nodige kosten.

Niet zo heel veel info omdat ik het vroeg bij mijn vraag over mijn ara's :), maar het lijken me geschikte mensen die zeker wel veel kunnen vertellen.
Zie ook hun website http://www.vrolijkepapegaai.nl/

Ben ook benieuwd naar jullie mening hierover of andere ideeen !!!

Groetjes

:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

Geplaatst : 31 augustus 2012 18:40
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Edel lid

Denk niet dat je veel leden een plezier doet met de clan van Hoomeyer
Mij in ieder geval niet

Daar hebben ze hun opleidingen gevolgd.

http://www.vrolijkepapegaai.nl/de-stichting/wat-doen-wij/

Henk

Geplaatst : 31 augustus 2012 19:15
arasevera
(@arasevera)
Edel lid
Topic starter

Uit de mail wisseling die ik met ze heb gehad krijg ik zeker geen hooimijer idee, het is wel een onderdeel van wat ze hebben gevolgd, maar ook de tinley cursus en het seminar van barbara heidenreich

Geplaatst : 31 augustus 2012 20:32
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Edel lid

over HOE papegaaien vrij en vrolijk te maken

Daar wordt ik dus helemaal niet vrolijk van. je geeft overigens zelf aan weinig info?

Maar goed dat is mijn mening , anderen mogen nog

Geplaatst : 31 augustus 2012 20:50
arasevera
(@arasevera)
Edel lid
Topic starter

Ja echt veel info hebben ze niet gegeven indd. ik heb de site verder nog niet gelezen zal ik eens doen vanavond
maar opzich hebben ze wel goeie tips voor de ara's gegeven.

Geplaatst : 31 augustus 2012 20:54
(@Diana DJ)
Eervol lid

misschien leuk voor sommige ..... is nix voor mij. misschien dat andere een menig hebben wat ze er van vinden.....

Diana DJ [SIGPIC][/SIGPIC]

Geplaatst : 31 augustus 2012 20:57
arasevera
(@arasevera)
Edel lid
Topic starter

Ik krijg zelf niet echt een hooimeijer idee, alleen dat "vrolijke" hoeft van mij niet zo :p

Maar goed ik heb het er met henk dijkkamp even over gehad ook en vooral ook welk onderwerp we willen gaan doen.

Wij kwamen samen uit op verrijking. Dit zou interessant kunnen zijn voor zowel de huiskamerliefhebber als de kwekers. Alleen weet ik niet zo goed wie we daarvoor kunnen benaderen. Ik heb wel die "vrolijke" mensen een mailtje gedaan of hun daar wat mee kunnen, maar wat anders kan dus net zo goed.

Ik ben heel benieuwd wat jullie zelf vinden, welk onderwerp lijkt jullie geschikt of welke spreker ?

Geplaatst : 5 september 2012 08:04
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Edel lid

Ik zou denk ik dan eens met hen contact opnemen. Ik ken Michel nog we vanuit het verleden. Veel kennis. Ook bonny talsma is aan hen verbonden.

http://www.papegaaienhulp.nl/voeding.htm

En het is een wat realisicher stichting

Henk

Geplaatst : 5 september 2012 10:48
arasevera
(@arasevera)
Edel lid
Topic starter

weet niet of ik dit al eens gepost had maar die had ik eerder het jaar al eens naar info gevraagt

Dat klopt ik geef regelmatig lezingen bij vogelverenigingen. Dit zijn meestal lezingen over soorten en/of kweek. Misschien is dit voor jullie leden ook interessant om te zien hoe moeilijk het eigenlijk is om succesvol met papegaaien te kweken, we zien dan ook veel soorten in rap tempo uit Nederland verdwijnen. Ik weet niet precies wat jullie doelgroep is maar indien gewenst kan ik ook over andere onderwerpen een lezing maken. Kant-en-klare lezingen zijn (in volgorde van populariteit): -Succesvol kweken met papegaaien en parkieten -Amazones -Kaketoes -Ara's -Grijze roodstaarten en andere Afrikaanse papegaaien -Zuid-Amerikaanse parkieten -Lori's -Papegaaien houden in groepsverband Kaketoes en ara's zijn korte lezingen die vaak samen gedaan worden. Zoals gezegd kan ik op verzoek uit meer dan 10.000 eigen foto's ook iets op maat maken. De kosten zijn € 100,- voor de lezing en € 0,19 per km reiskosten. de opbrengst gaat geheel naar Stichting Papegaaienhulp. Ik hoor graag of dit wat voor jullie is. Met vriendelijke groeten, Michel

Geplaatst : 5 september 2012 16:37
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Edel lid

Wat we ook nog zouden kunnen doen is de leden vragen of ze ergens behoefte aan hebben

Geplaatst : 5 september 2012 17:05
arasevera
(@arasevera)
Edel lid
Topic starter

Die link die je stuurde is overigens een mooi duidelijk stuk en michel is wel iemand met veel verstand van vogels

Geplaatst : 5 september 2012 17:30
arasevera
(@arasevera)
Edel lid
Topic starter

onderstaand mailtje kreeg ik vd stichting vrolijke papegaai...Ik zal als het lukt vandaag michael van de plas ook even mailen

Hallo Erika, Met verrijking kunnen wij wel wat, zeker als belangrijk onderdeel van het Vrolijke leventje van een huiskamerpapegaai. We moeten de theorie weer even oppoetsen, maar dat zal wel lukken. En we hebben een jong meisje in onze SVP die met heel veel flair en natuurlijk gevoel haar vogels (van grasparkietje via pyrrhura tot congo- en timney-grijsje) van alles leert. Fascinerend om te zien! Dus zij zou waarschijnlijk ook een bijdrage kunnen leveren door een demonstratietje te geven samen met haar vogels. Wij zouden het in ieder geval erg leuk vinden om aanwezig te zijn bij en een steentje bij te dragen aan jullie forumdag. Heb je overigens al enig idee over dag, datum, locatie, aantal bezoekers, programmainvulling enz.? Daar zijn we wel benieuwd naar :-). We horen graag weer van je, groet, Hennie en Dorith Stichting Vrolijke Papegaai

Geplaatst : 11 september 2012 15:36
arasevera
(@arasevera)
Edel lid
Topic starter

Even weer een update.

In overleg ook met henk en Rijn contact gehad met Michel van der Plas van stichting papegaaienhulp.
Hij wil graag een lezing geven voor onze forumdag. Ik heb aangegeven dat wij graag een stuk over verrijking willen doen en daarnaast in het verlengde er van voeding.
Michel kon hier zeker wel wat mee en gaat hier mee aan de gang.

Wij hebben nu als datum in ons hoofd ergens op een zaterdag eind februari.

Nu moeten we dus nog een locatie zien te vinden.
Het mooiste zou zijn als het weer op de locatie kan waar we het afgelopen jaren ook hebben kunnen doen. In Apeldoorn. Henk Draaijer, toen was de verwachting dat het niet meer zou kunnen. Is dit definitief een nee?
Henk Dijkkamp heeft ik meen in Vaassen ook wat op het oog.

Dus we zijn weer een stapje dichterbij.

Geplaatst : 7 november 2012 10:04
Henk Draaijer
(@Henk Draaijer)
Edel lid

Henk Dijkkamp heeft ik meen in Vaassen ook wat op het oog.

Daar gaat mijn voorkeur dan naar uit.

henk

Geplaatst : 7 november 2012 15:51
dijkkamp
(@dijkkamp)
Lid Moderator

Hallo,

Nou het heeft allemaal even wat geduurd ivm de locatie, had er eerst 1 op oog die zeer lekker dicht bij snelweg zat maar dat ging niet door.

Nu wel geschikte locatie gevonden bij een sportvereniging en ook hier gaat dat weer over diverse schijven net als bij de eerste vandaar dat wat langer duurde als ik wilde, en helaas leest Michel wel de mail maar heeft om 1 of andere reden niet geantwoord( krijg zoveel mail zij die)

Heb Michel gebeld en over een datum gehad, dit is dus geworden

zaterdag 16 februari 2013

Locatie en spreker zijn dus vastgezet.

Voorlopige dagindeling.
Van 11 tot 12 uur aankomst leden kennismaking en gezellig samenzijn.
Van 12 tot 13 uur gezamenlijke lunch(broodjes en kop soep)
Van 13.30 tot 15 uur lezing.(gedragsverrijking)
Van 15 tot 15,30 uur rook pauze van 15,30 tot 16,30 lezing.(gedragsverrijking)
Van 16,30 tot 17 uur vragen ronde.

Locatie is.
kantine korfbal regio'72
Vaassen

aanpassingen zijn nog mogelijk(behalve in locatie en spreker )

ik weet niet alles maar doe mijn best

Geplaatst : 30 december 2012 14:22
Pagina 1 / 2
Deel:

Scroll naar boven