Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

malafide praktijken van vogelhandelaars

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• malafide praktijken van vogelhandelaars

De onderstaande tekst heb ik gekopieerd van een andere pagina. Zelf vind ik dit zo belangrijk om hier te plaatsen, daar het eeen behoorlijke doorbraak en resultaat is van een aantal mensen die net als wij hier van papegaaien houden.

4 NOVEMBER 2015
    – Er is door mevrouw mr. N. Karabulut, eigenaar van Legal Advies | Rechtspraktijk voor het Privaatrecht, een beroep gedaan op de Wet openbaarheid van bestuur. Er is informatie verzocht over het bestaan van ontheffingen tot papegaaiachtigen die op grond van artikel 1:20 van het Besluit houders van dieren zijn verleend.
    Het Meldpunt heeft diverse meldingen gekregen dat V.O.F. Dennis Papegaaien, www.papegaaien.nl, gevestigd en kantoorhoudende te Den Haag en Den Ilp, adverteert met de volgende tekst:
    ‘per 1 juli 2014 wegens besluit artikel 1.20 houders van dieren scheidings leeftijd van dieren: PAPEGAAI.NL heeft als enige in Nederland ontheffing en heeft dus voor u een groot assortiment baby papegaaien‘.

zie voor info:
    http://www.meldpuntpapegaaien.com/besluit-op-wob-verzoek/

Zouden de handelaren, die het niet zo nauw nemen met de liefde voor papegaaien nu dan eindelijk een andere toon moeten gaan zingen?

Groetjes Ria

Hallo Ria,

Hartelijk dank voor delen, dit schept toch veel duidelijkheid en dan heb ik het niet alleen over Dennis want er zijn meer verkopers die menen dat zij zich niet aan de wet hoeven te houden.

p.s.

zal het bericht ook even belangrijk maken zodat die boven aan blijft staan.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      Hallo Ria,

Hartelijk dank voor delen, dit schept toch veel duidelijkheid en dan heb ik het niet alleen over Dennis want er zijn meer verkopers die menen dat zij zich niet aan de wet hoeven te houden.

p.s.

zal het bericht ook even belangrijk maken zodat die boven aan blijft staan.
      Helemaal fijn Henk.

En ja er zijn er meerder die het niet zo nauw nemen.
      Dennis adverteerd er mee op markplaats en dit kun je dan ontkrachten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Comment

Naar aanleiding van de meldingen is er een Wob-verzoek ingediend bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Na maanden onderzoek is gebleken dat V.O.F. Dennis Papegaaien géén ontheffing heeft van artikel 1:20 van het Besluit houders van dieren. Sterker nog, er is zelfs géén mogelijkheid tot het verlenen van ontheffingen op grond van artikel 1:20 Besluit houders van dieren.

ambtenaren sjonge sjonge maanden onderzoek dat weet je toch in een uur.
        Maar goed hem tref je niet moet het niet hebben van die paar vogels hier. Exporteerde 80.000 vogels per jaar wereldwijd

henk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
          Naar aanleiding van de meldingen is er een Wob-verzoek ingediend bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Na maanden onderzoek is gebleken dat V.O.F. Dennis Papegaaien géén ontheffing heeft van artikel 1:20 van het Besluit houders van dieren. Sterker nog, er is zelfs géén mogelijkheid tot het verlenen van ontheffingen op grond van artikel 1:20 Besluit houders van dieren.

ambtenaren sjonge sjonge maanden onderzoek dat weet je toch in een uur.
          Maar goed hem tref je niet moet het niet hebben van die paar vogels hier. Exporteerde 80.000 vogels per jaar wereldwijd

henk
          Henk, hoe tref je hem dan wel?

Comment

dennis papegaai

Dag Ria en andere vogel liefhebbers over Dennis Papegaai gaan veel geruchten de meeste kloppen precies ik woon zelf in Den Haag en ik ken de zaak van hun in de torenstraat tegen over de grote kerk. Ik zeg altijd tegen een ieder koop geen vogels bij deze winkel ze zijn niet goed en de vogels zijn vaak ook ziek en te jong als zij weg gaan uit de winkel en ook de begeleiding die je krijgt is gewoon slecht. Ik heb zelf af en toe jonkies zoals valkjes en grasparkieten. Ik verkoop ze voor weinig maar alleen aan mensen die ik ken of via een kennis van me. Ik heb sinds kort ook 2 alaxenderparkieten een van ongeveer 4 jaar en een van een jaar. ik hoop dat zaken zoals dennissnel over de kop gaan en zo de betere zaken over blijven en er geen handel is in dit soort vogels van hun

Comment

Ik snap het ook gewoon niet, want dat van Dennispapegaaien is toch al jaren bekent?? Waarom kunnen ze dan blijven doorgaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                Henk, hoe tref je hem dan wel?
                Dat weet ik echt niet. Er zijn al zoveel aanklachten en zelfs rechtszaken geweest en hij betaald rustig de boetes.
                Hij is niet zo afhankelijk van de winkel hier. Wat ik begrepen heb exporteren ze 80.000 papegaaien per jaar. En deze komen van papegaaienkwekers.
                Ik ken ook een kweker die een van zijn vaste leveranciers was. (Alexander parkieten( Toen hij er mee ging stoppen omdat dit uitlekte werden ze zeer agressief

In ieder geval wat er gedaan zou kunnen hem geen vogels aanbieden en niets meer bij hem kopen en bestellen.

Het initiatief is goed want niet geschoten is altijd mis. dus hopelijk lukt het nu (deels)
                Alleen zal de ontheffing als die er echt is ontbonden worden. Daarbij worden er 90 procent van de baby's groot gebracht bij zogenaamde gastgezinnen?kwekers die bijverdienen door baby's te pappen.
                zoals Henk al memoreerde en hij is niet de enige papegaaien zaak / verkoper die dat doet.

gr

Henk

Comment

Afgelopen maand weer eens bij Dennis binnen geweest, in den Ilp. Ik krijg altijd de kriebels als ik daar binnen kom. Het stonk er, was er vies en veel kale vogels. Vogels in kooien en verder helemaal niks. Het is nog steeds niet verbeterd helaas.
                  Groetjes Wim en Lidy
                  www.buggy-quadforum.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wim en lidy Bekijk Berichten
                    Afgelopen maand weer eens bij Dennis binnen geweest, in den Ilp. Ik krijg altijd de kriebels als ik daar binnen kom. Het stonk er, was er vies en veel kale vogels. Vogels in kooien en verder helemaal niks. Het is nog steeds niet verbeterd helaas.
                    Wat een bullshit ben er ook geweest en alles was schoon en het stonk er niet en er zaten geen kale vogels. (Ik ben geen fan van Dennis maar je moet geen bullshit schrijven )
                    Je hebt natuurlijk geen foto's van de zogenaamde kale papegaaien en van de viezigheid.
                    Ik kom ook zo af en toe bij andere winkels die papegaaien verkopen en bij Dennis is het tot nu toe het schoonst.
                    En waar moet je vogels anders in doen dan in kooien.

Comment

Ik snap zwz niet dat mensen de zaken van hem nog bezoeken. Dat streelt alleen zijn ego maar, en de (zieke) vogels help je er ook niet mee.
                      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten

Wat een bullshit ben er ook geweest en alles was schoon en het stonk er niet en er zaten geen kale vogels. (Ik ben geen fan van Dennis maar je moet geen bullshit schrijven )
                        Je hebt natuurlijk geen foto's van de zogenaamde kale papegaaien en van de viezigheid.
                        Ik kom ook zo af en toe bij andere winkels die papegaaien verkopen en bij Dennis is het tot nu toe het schoonst.
                        En waar moet je vogels anders in doen dan in kooien.
                        En was u er op zelfde moment als Wim en Lidy ? zo nee dan is het raar dat u schrijft dat bulshit is daar komt bij wat voor de een vies is is voor de ander normaal. Wim en Lidy geven hun mening delen hun ervaring van wat zij gezien hebben. U aadje mag anders ervaren/vinden/menen en ook dat mag u schrijven en dan is het aan de lezers om er wat mee te doen.
                        ik ken nog een kweker die redelijk te spreken is over dennis en niks mis mee, maar Wim en LIdy geven aan dat ze het er smerig vonden en u vind van niet. Maar om dit als bulshit af te doen is beetje vreemd.
                        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Het was enkel mijn mening. Ik was echt geschrokken, ik had gedacht dat het inmiddels wel verbeterd zou zijn. Helaas was dit niet zo.
                          Tja, ik ben een poetsmiep, het kan altijd schoner. Ik vind dat het de vogels niet ten goede komt als het niet lekker fris is.
                          Natuurlijk snap ik dat je niet de hele dag loopt te poetsen daar, alleen had ik het gevoel dat het lang (zeker een week) geleden was dat er echt schoon gemaakt was. En dan bedoel ik niet een bezem onder de kooien door halen.
                          Groetjes Wim en Lidy
                          www.buggy-quadforum.nl

Comment

Het is jammer dat je geen mening mag hebben die andere mensen niet willen horen.

Ik ben dus van mening dat Wim en Lidy niet bij Dennis zijn geweest en alleen maar bezig zijn met beschadigen van in dit geval Dennis.

En ik blijf het koeienpoep vinden. En dit heeft er niets mee te maken of ik er op hetzelfde moment was . Als vogels langere tijd niet schoongemaakt zijn ziet het er anders uit dan bij Dennis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten

Ik ben dus van mening dat Wim en Lidy niet bij Dennis zijn geweest en alleen maar bezig zijn met beschadigen van in dit geval Dennis.
                              Zo zijn er ook mensen die hem ophemelen, terwijl mensen die al langere tijd in de papegaaien zitten wel beter weten, los van schoon of niet. Er zijn al frink wat mensen en vogels gedupeerd geweest en dat is nog altijd niet gestopt.

Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                              Working...
                              X