Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dit middel : Beaphar Vitamine druppels,blijkt dat schadelijk te zijn voor papegaaien?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dit middel : Beaphar Vitamine druppels,blijkt dat schadelijk te zijn voor papegaaien?

    ik lees net op facebook dit over dit middel (Beaphar Vitamine druppels voor vogels/papegaaien/parkieten) :

    De meeste mensen denken dat ze er goed aan doen, sommige supplementen worden ook vrij verkocht en aangeraden door oa winkelpersoneel. Het tegendeel is echter waar. Als het dier, in dit geval de vogel, geen tekorten heeft (vast te stellen door bloedonderzoek door vogelarts), kan er een overdosering plaatsvinden waardoor de vogel zijn gezondheid nadelig beïnvloed wordt. Nieren en lever kunnen bijvoorbeeld onherroepelijk beschadigd worden.
    en ik gebruik bijna precies hetzelfde middel zelfde merk, maar dan meestal voor grote papegaaien en parkieten. maar iedereen; de dierenwinkels raden het allemaal aan. mijn vogel een amazone xanthops krijgt elke dag 3 eetlepel zaadmengsel (50 gr) en daarnaast 5 x per week of appel of groente zoals wortel en erwtjes. ongeveer 3x per week een bakje met eivoer. ik geef die vitamine om de ander dag een - twee druppels bij het water in een drinkbakje zo n 50 - 100 ml ofzo schat ik in. dus ik moet hem dit nooit meer geven ???? heb net vorige week een nieuw pakje van dat vitaminemiddel gekocht voor 7 euro. lekker.

    de thread is hier https://www.facebook.com/groups/2130...94396094541373

    moet wel opmerken dat op die facebook groep de mensen veel verstand hebben van verzorging van vogels. en ja dit middel werd me aangeraden door de vroegere toenmalige dennis papegaaien jaren geleden, maar hij is niet de enige , de dierenwinkel Beukers in centrum Den Haag raadt dit middel ook aan.
    Bijgevoegde Bestanden
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    werkelijk ? niemand kan een comment geven hierop of reactie ? ik heb deze vraag nu al een maand geleden gesteld en tot nog toe geen enkele reactie of wat dan ook.
    en het lijkt mij toch wel een belangrijk topic want wie heeft niet vitamine druppels voor zijn vogel(s) in huis ?

    Comment


    • #3
      pffftttttt...

      Comment


      • #4
        ter informatie;
        het is nu een goed half jaar later na stellen vraag hier.
        en ik ben onlangs nog langs de dierenarts/vogelarts in de vogelkelder/avonturia den haag geweest, juni 2023,
        en ik heb dit nagevraagd, en ja. ja het is schadelijk om extra vitaminen toe te dienen wanneer de vogel nog
        voldoende fruit en/of groente eet. ze gaf inderdaad gelijk dat het niet hoeft en zelfs schadelijk kan zijn.

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X