Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.
Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl
😀 hihihihi, ik heb drie jonge agaatjes (roceicolli) echt zooooo leuk!
Ik heb alleen geen ervaring maar denk dat het het beste is ze lekker met rust te laten, wat denken jullie? De ouders zorgen er goed voor hoewel ik me wel afvraag of ze er wel gezond genoeg uitzien.. iemand nog algemene tips?
hallo,
ziet er leuk uit en denk wel dat ze goed verzorgt worden.
bij d foto staat 5 dagen bedoel je daar mee dat ze 5 dagen oud zijn de jongen
ik weet niet alles maar doe mijn best
Denk het niet hoor. De vogels zijn volgens mij al te groot om maar 5 dagen oud te zijn.
Zorg voor voldoende eivoer en eten.
mvg
eerlijk gezegd, ik schaam me echt kapot want ik heb helemaal niet in de gaten gehad dat er babies waren. Ik heb het vandaag voor het eerst ontdekt.
Pippie had voor de derde keer eitjes en omdat er de vorige keren steeds onvruchtbare eitjes waren, heb ik op deze eitjes niet zoveel gelet.
Ik laat ze het grootste gedeelte van de dag los rondvliegen en heb geen verandering in gedrag oid gemerkt. Hoe oud denken jullie dat ze zijn?
Ze maken helemaal geen geluid, is dat wel normaal?
Ik ga ze vanaf nu heel goed in de gaten houden en heb sinds de eitjes altijd wel eivoer bijgevoerd dus dat zit dan iig goed.
Ik zou ze er graag willen uithalen om ze eens goed te kijken maar heb het gevoel dat ik dat beter niet kan doen. Ik zal misschien nog 1 of 2 weken daarmee moeten wachten?
Ik vind het heel erg spannend allemaal en wil graag het allerbeste voor ze doen. Dank voor jullie reacties!
hallo,
:confused: 😡 :confused: 😡 :rolleyes: :rolleyes:
sorry hoor maar de kuiken zijn bijna 3 weken oud en 😮
ik weet niet alles maar doe mijn best
wat?????????:eek: dat meen je niet!!!! hoe is het in godsnaam mogelijk dat ik dat niet eerder ontdekt heb? ik snap er echt helemaal niets van! maar alleen eentje heeft zijn oogjes open, de andere twee nog niet...dat zou na drie weken toch ook al lang gebeurd moeten zijn?
ik vind het vreselijk omdat het lijkt alsof ik mijn vogeltjes niet goed verzorg en dat doe ik wel maar ik heb dus een tijd niet in het nestkastje gekeken. Gelukkig hebben koko en pippie heel goed voor ze gezorgd. Zie de foto's hieronder, ik ben er supertrots op en beloof dat dit noooooit meer zal gebeuren!!!
hallo,
het is nooit mijn intensie geweest om te zeggen dat je slecht voor je vogels bent he.
maar verbaasd was ik wel dat je niet gemerkt hebt.
en om te laten zien dat je vogels toch al wat ouder zijn als jij dacht,
http://www.agapornisforum.nl/agapornis-kweken/192142-2de-nest-johnny-sammy.html
de ouste is een week vergelijk dat maar even met je eigen jongen kom je toch ook tot conclusie dat ze ruim ouder zijn in ieder geval het ouste jong loopt toch al mooi richting de 3 weken.
hoe staat het er nu voor met ze.
ik weet niet alles maar doe mijn best
hoi! ben blij dat je reageert. Volgens mij heb je er veel verstand van zo te zien aan je forumreacties ook bij anderen. Ik voelde me er ook echt rot over. Weet wel dat het mij geen tweede keer zal overkomen.
Het gaat heel goed. Soms vraag ik me wel af of de jongste wel genoeg aan de beurt komt met voeden. Mijn vader zegt dat de ouders er wel voor zorgen dat ze allemaal voldoende krijgen. Weet jij hoe oud de jongste ongeveer is? Ik vind het zo vervelend dat ik het niet precies weet omdat ik nu niet goed weet hoe vaak ik ze uit het nestje mag halen. Ik laat wel de opvoeding (het voederen) door de ouders doen. Dat vind ik het natuurlijkst en ik heb ook gelezen dat dat het beste is, zeker bij het eerste nestje.
Hier komen nog wat foto's (gisteren gemaakt) ik ben er supertrots op (zeker op pippie en koko die het tenslotte allemaal hebben gedaan) Gisteren hoorde ik voor het eerst een paar kleine piepgeluidjes! 😀
Sillie;213534 wrote: hoi! ben blij dat je reageert. Volgens mij heb je er veel verstand van zo te zien aan je forumreacties ook bij anderen. Ik voelde me er ook echt rot over. Weet wel dat het mij geen tweede keer zal overkomen.
Het gaat heel goed. Soms vraag ik me wel af of de jongste wel genoeg aan de beurt komt met voeden. Mijn vader zegt dat de ouders er wel voor zorgen dat ze allemaal voldoende krijgen. Weet jij hoe oud de jongste ongeveer is? Ik vind het zo vervelend dat ik het niet precies weet omdat ik nu niet goed weet hoe vaak ik ze uit het nestje mag halen. Ik laat wel de opvoeding (het voederen) door de ouders doen. Dat vind ik het natuurlijkst en ik heb ook gelezen dat dat het beste is, zeker bij het eerste nestje.
Hier komen nog wat foto's (gisteren gemaakt) ik ben er supertrots op (zeker op pippie en koko die het tenslotte allemaal hebben gedaan) Gisteren hoorde ik voor het eerst een paar kleine piepgeluidjes! 😀
Gebaseert op hoe mijn kuikens uit het vorige nest deruit zaggen
zeg ik _de oudste 3 weken de jongste 2 weken
kuikens op de bijgevoegde fotos zijn krap 4 weken
Zou ze met de prille leeftijd niet te vaak uit het nest halen max 2 keer perdag kort
en inderdaad je kunt de verzorging het beste gewoon aan de ouders overlaten hun weten het beste
Succes en veel Plezier met Je eerste nest 🙂
thanx Johnny! Wat een mooie foto's. Inderdaad, ik denk dat je gelijk hebt qua leeftijd. De kleine is een stuk jonger want pas een paar dagen geleden voor het eerst oogjes open en nu nog zijn ze niet volledig geopend. Ik haal ze er om de dag 1x even kort uit dus dat lijkt dan goed te zijn. Volgens mij verloopt alles soepeltjes. Nog 1 vraagje. Moet ik het nestkastje nu wel of niet verschonen? Ik lees zoveel verschillende verhalen. En wat kan ik er dan het beste inleggen? (p.s. van wilgentakken willen mijn vogeltjes gekgenoeg niets weten)
Sillie;213747 wrote: thanx Johnny! Wat een mooie foto's. Inderdaad, ik denk dat je gelijk hebt qua leeftijd. De kleine is een stuk jonger want pas een paar dagen geleden voor het eerst oogjes open en nu nog zijn ze niet volledig geopend. Ik haal ze er om de dag 1x even kort uit dus dat lijkt dan goed te zijn. Volgens mij verloopt alles soepeltjes. Nog 1 vraagje. Moet ik het nestkastje nu wel of niet verschonen? Ik lees zoveel verschillende verhalen. En wat kan ik er dan het beste inleggen? (p.s. van wilgentakken willen mijn vogeltjes gekgenoeg niets weten)
Mss heb je al voldoende andere nest material en hebben ze daarom geen intersse ?
volgens mij verschilt het ook per pop met welk spul ze genoegen neemt
nestkastje verschonen tjah volgens ligt dit ook per pop in hoevere ze verstoring aan het nest apccepteert je kuikens zijn nu zo'n 2/3 weken oud en volgens mij kun je probleemloos in het nest kijken en zelfs de kuikens deruit halen ? ( zonder dat de ouders stresen of aggresief worden ) als dat dus probleemloos gaat lijkt me wel dat je gerust kan verschonen
als je verschoont zou ik wel percies hetzelfde materrial terug leggen dus niet plots van serveten op wilgetaken overschaken bijvoorbeeld
Sillie;213747 wrote: thanx Johnny! Wat een mooie foto's. Inderdaad, ik denk dat je gelijk hebt qua leeftijd. De kleine is een stuk jonger want pas een paar dagen geleden voor het eerst oogjes open en nu nog zijn ze niet volledig geopend. Ik haal ze er om de dag 1x even kort uit dus dat lijkt dan goed te zijn. Volgens mij verloopt alles soepeltjes. Nog 1 vraagje. Moet ik het nestkastje nu wel of niet verschonen? Ik lees zoveel verschillende verhalen. En wat kan ik er dan het beste inleggen? (p.s. van wilgentakken willen mijn vogeltjes gekgenoeg niets weten)
Mss heb je al voldoende andere nest material en hebben ze daarom geen intersse ?
volgens mij verschilt het ook per pop met welk spul ze genoegen neemt
nestkastje verschonen tjah volgens ligt dit ook per pop in hoevere ze verstoring aan het nest apccepteert je kuikens zijn nu zo'n 2/3 weken oud en volgens mij kun je probleemloos in het nest kijken en zelfs de kuikens deruit halen ? ( zonder dat de ouders stresen of aggresief worden ) als dat dus probleemloos gaat lijkt me wel dat je gerust kan verschonen
als je verschoont zou ik wel percies hetzelfde materrial terug leggen dus niet plots van serveten op wilgetaken overschakelen bijvoorbeeld
J0hnny;213750 wrote: Mss heb je al voldoende andere nest material en hebben ze daarom geen intersse ?
volgens mij verschilt het ook per pop met welk spul ze genoegen neemt
nestkastje verschonen tjah volgens ligt dit ook per pop in hoevere ze verstoring aan het nest apccepteert je kuikens zijn nu zo'n 2/3 weken oud en volgens mij kun je probleemloos in het nest kijken en zelfs de kuikens deruit halen ? ( zonder dat de ouders stresen of aggresief worden ) als dat dus probleemloos gaat lijkt me wel dat je gerust kan verschonen
als je verschoont zou ik wel percies hetzelfde materrial terug leggen dus niet plots van serveten op wilgetaken overschakelen bijvoorbeeld
ok, goed om te weten..en ooohh wat gaat het hard! ik kan de kleurtjes al zien bij de oudste twee! het worden denk ik 2 junior kokootjes! 😀
Je kan gerust heb nestblok verversen als het echt nodig blijkt te zijn. Hier worden de meeste nesten met wilgetakken gemaakt maar als ik heb blok ververs dan gooi ik alles eruit en leg ik gewoon houtkrullen in de plaats. Vaak zijn de jongen al wat aktief en maken ze zelfs een soort van nestkommetje.
mvg
