Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

In het buitenverblijf

26 Berichten
11 Gebruikers
0 Reactions
4,629 Bekeken
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
Topic starter
 

Nu ik een tuin heb heb ik mijn voliere in de tuin opgebouwd, zo kan het gaaies
veilig genieten van de buitenlucht 🙂

https://youtu.be/2anS7FzGO8Y


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 9 mei 2015 19:52
LinnekeOdin
(@LinnekeOdin)
Berichten: 181
Waardevol lid
 

Mooi! Daar gaan ze echt van genieten.


 
Geplaatst : 9 mei 2015 20:47
riab
 riab
(@riab)
Berichten: 1574
Beroemd lid
 

Wat een prachtige volière Antonia.
Ben even nieuwsgierig wat je op de bodem hebt liggen, tis in ieder geval interessant voor de gaaien.

Lekker hoor buiten te kunnen zijn voor ze.


 
Geplaatst : 9 mei 2015 21:05
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
Topic starter
 

Dank julie 🙂

Er is nog niet veel op de bodem, maar Pei is nog niet zo lang hier en komt uit een
buitenvoliere, dus is gewend op de grond te scharrelen.
Ik heb in een hoek in de voliere wel wat kruidenzaadjes gestrooid, dus binnenkort
kunnen ze ook op de grond eten..


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 9 mei 2015 21:36
Annemoon
(@Annemoon)
Berichten: 783
Eervol lid
 

Ziet er prachtig uit,dat wordt zeker genieten:)


Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

Annemoon
:grijze-roodstaart:en Magnum

 
Geplaatst : 10 mei 2015 20:06
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
Topic starter
 

Dankje, jaa ze vinden het heerlijk 🙂


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 10 mei 2015 20:28
Dencar
(@Dencar)
Berichten: 21
Aanwezig lid
 

Fantastisch. Echt super gaaf!! Ik ben wel een beetje jaloers. Ik zou ook heel graag zoiets willen verzorgen in mijn tuin maar als ik daar aan begin weet ik zeker dat ik na een week de vogels kan weghalen. Mijn buren zullen dit niet leuk gaan vinden. Heb jij daar geen last mee?


 
Geplaatst : 10 mei 2015 21:30
(@Marileen)
Berichten: 100
Waardevol lid
 

Wat gezellig!!!!!
Wat zullen ze genieten!!!!
:):)


 
Geplaatst : 11 mei 2015 08:45
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
Topic starter
 

Nog geen last met de buren, woon hier pas 😛

Maar mochten ze teveel lawaai maken, wat ze niet echt doen, gaan ze,
of gaat degene die herrie blijft maken naar binnen 😉


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 11 mei 2015 21:35
(@Ubernoob)
Berichten: 152
Waardevol lid
 

Heel gaaf Antonia!!! Wat zullen ze genieten van de zon en de wind en alle buitengeluiden....


 
Geplaatst : 25 mei 2015 19:35
Xcodd
(@Xcodd)
Berichten: 810
Eervol lid
 

ja heel gaaf!
kunnen zoveel soorten gewoon samen? en is alles tam?
hoe maak je de bodem uiteindelijk schoon, net als een kooi? dat je de hele bodem weer ververs?

sorry voor al deze vragen, ben heel nieuwsgierig 🙂


:senegal-papegaai:Denzo :senegal-papegaai: Chica

 
Geplaatst : 25 mei 2015 21:47
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
Topic starter
 

Thanks 🙂

Met een beetje toezicht kunnen ze wel een aantal uurtjes samen erin. De hele groep is tam, 2 aratinga's ietsje minder.
Elke dag nadat ze erin hebben gezeten hark ik de grond even om, is het steeds weer lekker schoon voor de volgende dag.
Buiten voer ik ook geen zaad, alleen zacht voer, dus minder rommel en minder kans op muizen ook..


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 25 mei 2015 22:26
riab
 riab
(@riab)
Berichten: 1574
Beroemd lid
 

Muizen. ...heb ik last van. Er zitten in mijn tuin ergens diverse. Om dit moment zelfs een of meer zelfs in huis. Heb al vang kooien geplaatst, maar nog geen resultaat. Gif wil ik niet, klemmen, afschuwelijk. Buiten geef ik wel zaad en binnen niet. Jij doet het tegenovergestelde. Hoe ik er vanaf kom? Heb geen kat die ze verjaagd. Iemand een goede oplossing?


 
Geplaatst : 25 mei 2015 22:50
Xcodd
(@Xcodd)
Berichten: 810
Eervol lid
 

riab;368959 wrote: Muizen. ...heb ik last van. Er zitten in mijn tuin ergens diverse. Om dit moment zelfs een of meer zelfs in huis. Heb al vang kooien geplaatst, maar nog geen resultaat. Gif wil ik niet, klemmen, afschuwelijk. Buiten geef ik wel zaad en binnen niet. Jij doet het tegenovergestelde. Hoe ik er vanaf kom? Heb geen kat die ze verjaagd. Iemand een goede oplossing?

Ha Ria,

Ik zelf heb toen klemmen gebruikt. Had er toen een paar gevangen maar het waren er zoveel dat dat niet eens genoeg was.
Op zolder werd het bijna een plaag dus had geen andere keus dan gif te gebruiken hoe akelig het ook klinkt.
Na het gebruiken van gif was het probleem opgelost. Helaas ten kosten van een paar kleine leventjes.

Ik snap als dierenvriend dat je elk dier in leven wil houden ook met het oplossen van een probleem.
Maar ik denk dat je er bijna niet vanaf met alleen maar valkooitjes.

Reden waarom ik gif gebruikten is dat muizen ook ziektes met zich mee kunnen brengen.
Dus heb eigelijk het leven voor mijn vogels gekozen voor het leven van een groep muizen.

Noem me maar dierenbeul... ik ben er zelf ook niet trots op geweest door het gebruiken van gif op de muisjes.


:senegal-papegaai:Denzo :senegal-papegaai: Chica

 
Geplaatst : 26 mei 2015 08:29
Antonia 1968
(@Antonia 1968)
Berichten: 2695
Edel lid
Topic starter
 

In mijn vorige huis had ik ook geregeld last van muizen. Op gegeven moment bleven ze,
ze hadden het lekkere voer bij mij ontdekt :rolleyes:
Uiteindelijk met lijmmatjes in ruim 10 maanden zeker 100 muizen gevangen, was niet tegenop
te strijden, ze fokken erg snel. Uiteindelijk 2 katten in huis genomen, na een maand geen muis
meer te bekennen, vanwege de geur bleven ze al weg 🙂


Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

[SIGPIC][/SIGPIC]

 
Geplaatst : 26 mei 2015 09:02
Pagina 1 / 2
Deel:

Scroll naar boven