Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voorstellen

Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag hebben wij onze Ara Sever "Lola" opgehaald bij Hareco. Zij is niet mijn eerste papagaai. Vroeger heb ik een Amazone en Bont Boertje gehad. Zij is wel mijn eerste Ara. Het is een scheet van een vogel. Ik wil het zo goed mogelijk doen allemaal en twijfel over alles....Ze heeft een grote kooi in de huiskamer en een speelboom. 's Avonds gaat ze naar een aparte kamer waar ik een kleine slaapkooi voor haar heb. We laten haar 12 uur slapen in een donkere kamer. Overdag, als we niet werken mag ze los in de huiskamer. Ze is net 5 dagen bij ons en wil de kooi niet meer in. We hebben haar vanaf dag 1 elke dag alleen gelaten (1 tot 3 uur) en dan moet ze in de kooi. Ze vind het verschrikkelijk. Met speeltjes spelen doet ze (nog) niet. Ik ben wel begonnen om haar te stimuleren hierin en dat gaatl redelijk. Het liefste zit ze heel de dag bovenop ons. Nu al:-) Ik werk continu diensten, dus als ze alleen thuis is dan is het net 3-4 uurtjes. 4x per maand zit ze een hele dag alleen van 06:00 - 15:00. Ook hebben wij 3 chihuahua's dus helemaal alleen zit ze dan niet. We willen eigenlijk zo snel mogelijk een vriendinnetje voor haar erbij hebben en denken aan een Maracana.

Hallo,

ik zou er eens mee beginnen om het patroon jullie thuis vogel eruit te doorbreken door vogel ook eens in de kooi te laten indien jullie beiden thuis zijn of indien 1 van de 2 thuis is en laat vogel op diverse tijden eruit leer de vogel ook aan dat soms er maar even uit kan en dan weer kooi in moet er zijn genoeg momenten te bedenken die dat noodzakelijk maken dat ze dit gewent is.

besteed nu net zoveel aandacht aan de vogel als dat je dit straks over aantal jaren ook zou doen en aandacht wil niet zeggen buiten de kooi maar ook in de kooi.
    de vogel is 5 dagen bij jullie dus kan wat dat betreft nog goed gestuurd worden.

en dat jullie 3 hondjes hebben is leuk maar is toch echt geen gezelschap voor een vogel.

waarom denk je aan ander soort vogel erbij?
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Zoals Dijkkamp al zegt niet te veel aandacht.
      Negeren zoveel mogelijk is mijn advies.
      Geef geen eten als jezelf eet.
      Geef op verschillende tijden eten aan je vogel doe je 5 dagen op dezelfde tijd dan zit ze op de zesde dag te zeuren.
      Slapen in een andere kamer is onzinnig en nergens voor nodig. Een papegaai maakt zelf uit wanneer hij/zij slaapt.
      Mijn tamme ara gaat 's morgens naar buiten en mag weer naar binnen 15 min voor het donker wordt. Dan gaat ze eerst eten dan ff vervelen hier en daar en dan gaat ze de kooi in en wordt ze totaal genegeerd tot de volgende ochtend. Slapen doet ze gewoon in de woonkamer met de TV aan en alle andere geluiden.
      En als je er een andere vogel bijneemt neem dan hetzelfde soort het verstaat en begrijpt elkaar en hebben over het algemeen hetzelfde karakter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lindalou Bekijk Berichten
        Het liefste zit ze heel de dag bovenop ons.
        Lijkt geen goede zaak. Op de hand (niet op de schouder of het hoofd) of op je been wanneer je zit, is het beste. Veel goede info kun je op www.koppiekrauw.com vinden. Daar kun je via het Hoofdmenu> handige tips> niet doen> het onderwerp "papegaai nooit op de schouder nemen" vinden. Beter kan ik het niet uitleggen.
        Last edited by Gerard; 13-12-20, 09:07. Reden: Het oorspronkelijke "www.koppiekrauw.nl" was onjuist en kon specifieker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten
          Lijkt geen goede zaak. Op de hand (niet op de schouder of het hoofd) of op je been wanneer je zit, is het beste. Veel goede info kun je vinden op www.koppiekrauw.nl
          Waarom niet op hoofd of schouder dan?

Als je dan een tip wil geven doe dan ook een goede, [h=1]De domeinnaam[/h] koppiekrauw.nl
          is te koop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten

Waarom niet op hoofd of schouder dan?

Vanwege, dat je dan geen controle over de papegaai hebt en je gevaar van bijten kunt lopen.

Als je dan een tip wil geven doe dan ook een goede, [h=1]De domeinnaam[/h] koppiekrauw.nl
            is te koop!
            Ja, dit is een blunder. Bedankt voor de attentie. Het had www.koppiekrauw.com moeten zijn. Ik heb dit inmiddels gecorrigeerd. Ik deed m'n best en beter dan daar kan ik het niet vertellen waarom je een papegaai beter niet op je hoofd of schouder kunt laten en hoe je dat af kunt leren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
              Slapen in een andere kamer is onzinnig en nergens voor nodig. Een papegaai maakt zelf uit wanneer hij/zij slaapt.
              Dit ben ik niet met je eens. Een papegaai komt van nature uit de tropen met een vrij constante dag- en nachtlengte. Die nachtlengte is tussen de 10 tot 12 uur. Noodgedwongen zal een papegaai zoals jij die houdt uiteindelijk best slapen, maar beter is het om de papegaai zijn natuurlijke rustperiode te gunnen. Slaaptekort en slaapverstoringen kunnen leiden tot allerlei ongewenst gedrag. Beter dan op www.koppiekrauw.com onder het trefwoord "Nachtrust" kan ik het niet vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gerard Bekijk Berichten
                Dit ben ik niet met je eens. Een papegaai komt van nature uit de tropen met een vrij constante dag- en nachtlengte. Die nachtlengte is tussen de 10 tot 12 uur. Noodgedwongen zal een papegaai zoals jij die houdt uiteindelijk best slapen, maar beter is het om de papegaai zijn natuurlijke rustperiode te gunnen. Slaaptekort en slaapverstoringen kunnen leiden tot allerlei ongewenst gedrag. Beter dan op www.koppiekrauw.com onder het trefwoord "Nachtrust" kan ik het niet vertellen.
                Dus mijn vogels die 365 dagen per jaar buiten zitten hebben een verstoord dag/nacht ritme. En de vogels die al tientallen jaren in de huiskamer zitten zijn ook van het padje af. Ga je hersens eens gebruiken en kijk nooit meer op die onzin site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aadje Bekijk Berichten
                  Dus mijn vogels die 365 dagen per jaar buiten zitten hebben een verstoord dag/nacht ritme.
                  Ik heb Lindalou slechts een ander standpunt voor willen houden na jouw stellige reactie: "Slapen in een andere kamer is onzinnig en nergens voor nodig.".
                  Een forum biedt nou juist die leuke mogelijkheid om verschillende standpunten/meningen en ervaringen uit te wisselen. Daar is naar mijn mening niets mis mee en ik neem aan dat de meeste mensen daar wat van opsteken. Degenen die dat niet (willen/kunnen) doen? Jammer dan, maar dat is niet mijn probleem. Om Dijkkamp te citeren: "Ik weet (ook) niet alles maar doe m'n best".

En de vogels die al tientallen jaren in de huiskamer zitten zijn ook van het padje af. Ga je hersens eens gebruiken en kijk nooit meer op die onzin site.
                  Ieder het zijne.

Comment

of een vogel gedwongen 10 tot 12 uur rust moet krijgen of dat de vogel zelf mag bepalen wanneer die rust krijgt/neemt zal veel afhangen van waar de vogel gehuisvest is.

is dit in een drukke huiskamer waar vogel zo goed als weinig rust ervaart/krijgt zal een gedwongen rust van 10/12 uur best wel goed zijn.

voor vogels welke buiten gehuisvest zijn zullen er meer periodes zijn waar op de vogel zich kan terugtrekken of rust houden en zal het niet noodzakelijk zijn om gedwongen rust te geven.

Comment

hoe gaat het nu bij je thuis met de vogel en andere dieren Lindalou ?

Comment

Hallo Allemaal,
                        Wij zijn de trotse eigenaars van Simba de edelpapegaai. Simba is nu 8 mnd. oud erg lieve vogel luistert goed kletst goed. Onze Simba komt bij Harco dier en vriend vandaan.
                        Het is onze eerste edelpapegaai en waarom een edel vraag je dan misschien af. Nou ten eerste ben ik opgegroeid in de papegaaien alle soorten. Toen zijn we eerst met een grijze roodstaart begonnen en die trok naar 1 persoon en was daar mega op gesteld niemand kon der iets mee maar lief beestje.
                        Daarna toen hij helaas overleed zijn we toch weer verder gaan zoeken naar de papegaai die best bij ons gezin zou passen. Onze Simba is een grappige lieve vogel. Heeft veel vrijheid maar weet ook wanneer het tijd is om te slapen en als we weg moeten.
                        Zo een beetje voor gesteld hihihih.

Groetjes van Corina en pootje van Simba

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                        Working...
                        X