Meldingen
Alles wissen

Werkt je wachtwoord niet meer? Druk dan op wachtwoord vergeten.

Ervaar je technische problemen? help@papegaaienforum.nl

Voor mijn lieve Coco

16 Berichten
11 Gebruikers
0 Reactions
3,614 Bekeken
Rajshri
(@Rajshri)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

13 jaar lang was je bij mij... Toen we je net kregen was je nog ZO klein. Nog maar 2 weken oud. Ik had toen geen idee dat je later zoveel voor me zou betekenen... Langzaam heb je mijn hartje veroverd

Gisteren belde de dierenarts om te zeggen dat je er niet meer was... Ik geloof niet dat ik ooit zoveel voor iemand heb gehuild...

Het is thuis zo stil zonder je... Ik voel me opeens zo alleen... Je was altijd bij me. 's Avonds lag je op mijn kussen met je hoofdje tegen de mijne. Zo vielen we dan in slaap. Na een uurtje werd ik dan opeens wakker en bracht je naar beneden, naar je kooitje. Ik deed je dekentje over je kooi, gaf er een kusje op en zei dat ik van je hield. Elke nacht... Elke ochtend voordat ik uit huis ging zei ik je gedag en zei ik opnieuw dat ik van je hield. Als ik thuis kwam riep ik je naam.
Nu lig ik 's avonds alleen in m'n bed. Ben je er niet om afscheid van me te nemen en begin je niet meer te fluiten zodra je mijn stem hoort wanneer ik thuiskom...:(

Je was ZO lief. En je hield zoveel van me... Als ik even uit de kamer was, bleef je zo dicht mogelijk bij de deur zitten en bleef je daar wachten tot ik terugkwam. Je was altijd zo druk... Maar als ik huilde bleef je stilletjes bij me zitten en maakte je mijn gezicht schoon na elke traan die ik liet vallen...

Er is niemand die ooit van mij heeft gehouden op de manier waarop jij dat deed... Zo onvoorwaardelijk. Je verwachtte er niks voor terug... Wat ik ook had gedaan die dag, hoe ik me ook voelde, hoe ik er ook uit zag... Je kwam ALTIJD naar me toe

Toen moest je opeens naar de dierenarts om te wennen aan je nieuwe zaadjes. Ze zeiden dat je daar een paar dagen moest blijven. Dinsdag kwam ik bij je langs. Je was zo onrustig. Nadat ik je even had vastgehouden was je weer helemaal rustig... Ik vond het zo erg om je weer achter te laten. De manier waarop je begon te 'schreeuwen' brak m'n hart...:(
De dag erna was je er niet meer... 🙁 De dokter zei dat ze echt niet begrepen hoe het kwam... Je was nadat ik weg was gegaan 2 keer ontsnapt uit je kooitje door je door zo een kleine opening te wringen... Je was vast zo bang en verdrietig... Begreep niet waar ik was... Je hield zoveel van me dat je hartje stopte met kloppen...

Het spijt me zo erg...:( Ik hoop dat je weet dat ik zou terugkomen voor je... Dat ik je niet had achtergelaten...

Ik houd van je Schatje... Ik zal je nooit vergeten Mijn Coco...


 
Geplaatst : 18 juni 2009 12:52
Marion K.
(@Marion K.)
Berichten: 15
Actief lid
 

Wat verdrietig zeg!!:( Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt! Mijn eerste aga heette ook Coco, deze is helaas overleden door een ongeval ( was altijd los, iemand trok de deur dicht.......). Mijn 2e aga Pietie heb ik 15 jaar gehad, is overleden aan w.s. hersenvliesontsteking! Was mijn hartevriend, zoals je ook beschrijft; onvoorwaardelijke liefde! En onvoorstelbaar veel verdriet toen hij was overleden. Niemand kan Pietie vervangen, hij is en blijft uniek!! Ik geloof dat jouw Coco nu bij alle andere overleden vriendje en vriendinnetjes is... Schrale troost misschien.
Toch heb ik ervoor gekozen vrij snel weer een aga te nemen. Heb nu een personatus zwartkop, prachtig beestje! Heeft veel moeite, geduld, zweet en tranen gekost om hem tam te maken, maar het is gelukt!! Ik kan gewoon niet zonder gevederd vriendje!!!
Wens je heel veel sterkte,
Marion en Tweety:agapornis-personatu


 
Geplaatst : 20 juni 2009 16:05
Rajshri
(@Rajshri)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

Marion K.;228063 wrote: Wat verdrietig zeg!!:( Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt! Mijn eerste aga heette ook Coco, deze is helaas overleden door een ongeval ( was altijd los, iemand trok de deur dicht.......). Mijn 2e aga Pietie heb ik 15 jaar gehad, is overleden aan w.s. hersenvliesontsteking! Was mijn hartevriend, zoals je ook beschrijft; onvoorwaardelijke liefde! En onvoorstelbaar veel verdriet toen hij was overleden. Niemand kan Pietie vervangen, hij is en blijft uniek!! Ik geloof dat jouw Coco nu bij alle andere overleden vriendje en vriendinnetjes is... Schrale troost misschien.
Toch heb ik ervoor gekozen vrij snel weer een aga te nemen. Heb nu een personatus zwartkop, prachtig beestje! Heeft veel moeite, geduld, zweet en tranen gekost om hem tam te maken, maar het is gelukt!! Ik kan gewoon niet zonder gevederd vriendje!!!
Wens je heel veel sterkte,
Marion en Tweety:agapornis-personatu

Dank je wel lieverd 🙂 Ik ben er nog steeds kapot van. Voelt echt alsof ik m'n beste vriend kwijt ben 🙁 Jeetje wat erg joh wat er met jouw Coco en Pietie is gebeurd... 🙁 Ik ben blij dat je er weer een vriendje een vriendje bij hebt 🙂 Ik had vroeger ook een personatus zwartkop. Ik was wel de enige die haar mocht aanraken, maar supertam was ze niet... :p Toch was ze mijn schatje 🙂


 
Geplaatst : 24 juni 2009 13:43
Marion K.
(@Marion K.)
Berichten: 15
Actief lid
 

🙁 Het is het minste wat ik voor je kan doen; meeleven!
Helaas zal je verdriet nog lang duren...Maar weet dat je het beste voor je beestje gedaan hebt!
Het is inderdaad zo verrotte stil, en dat doet pijn. Ik heb af en toe nog steeds verdriet..
Mocht je een andere aga willen, voel je dan niet schuldig! Coco vervangen kan niets of niemand, maar misschien heb je dan wat afleiding en helpt het bij het verwerken. Mij heeft het wel geholpen.

Heel veel sterkte!!

Marion en :agapornis-personatu


 
Geplaatst : 25 juni 2009 19:16
sjees
(@sjees)
Berichten: 34
Aanwezig lid
 

heel veel sterkte wat een vreselijk verlies zeg


 
Geplaatst : 28 juni 2009 13:35
arasevera
(@arasevera)
Berichten: 2383
Edel lid
 

Heel erg veel sterkte !


:groenvleugel-ara: Chester en Samba
:dwergara-arasevera: Yoda en Navy

 
Geplaatst : 28 juni 2009 14:48
(@Edjaz)
Berichten: 7
Actief lid
 

Gecondoleerd Rajshri ik weet hoe het voelt


 
Geplaatst : 13 juli 2009 12:33
(@fkbmac)
Berichten: 1789
Beroemd lid
 

Hallo Rajshri,

Tjonge wat een aangrijpend verhaal, bij het lezen van dit verhaal moest ik echt een traantje wegpinken.
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Het lijkt me verstandig, wanneer dit een beetje bezonken is, om toch weer een nieuwe vogel te nemen.
Niet dat je Coco daardoor gaat vergeten, nee dat zal je nooit doen, maar je zult merken dat je ook heel veel van een andere vogel kan gaan houden.

Groet, Frans


fkbmac :grijze-roodstaart-p www.koppiekrauw.com :grijze-roodstaart-p

 
Geplaatst : 13 juli 2009 13:15
janb1985
(@janb1985)
Berichten: 19
Aanwezig lid
 

Man, ik zit hier gewoon te grienen op de bank!!
Heel veel sterkte gewenst want een dier kan net zoveel voor je betekenen als een mens!!
Je hebt het wel prachtig beschreven en wat heb je een prachtig beestje aan coco gehad zeg.
Ik hoop dat ons jonge agatje van 7 weken ook zo heel tam wordt, druk mee bezig, maar sommige dieren zijn gewoon speciaal zoals jouw Coco!!
mvg Janneke


Leo Esi:agapornis-roseicollgeboren 31 mei 2009 & Cheeky :valkparkiet-donkerggeboren 30 juni 2009

 
Geplaatst : 20 juli 2009 09:43
(@Obiwhan)
Berichten: 9
Actief lid
 

Snif Snif

Zielig 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁 🙁
Tja 13 is al oud!
Je moet geluk hebben dat hij 10 word!
Maar toch heeel veel sterkte!


Coco:personata:

I LOVE MY AGA"S!

 
Geplaatst : 15 augustus 2009 08:02
Marion K.
(@Marion K.)
Berichten: 15
Actief lid
 

"Je moet geluk hebben dat hij 10 wordt???":confused: Hoezo geluk??
Sommige aga's worden wel 20 jaar of ouder. Dus 13 jaar is nog helemaal niet zo oud!

Marion en Tweety :agapornis-personatu


 
Geplaatst : 15 augustus 2009 15:38
tweety19861986
(@tweety19861986)
Berichten: 32
Aanwezig lid
 

ik weet precies wat je mis

heel veel sterkte met het verwerken van dit
grote verlies.

onze aga was 12 jaar oud, en rambo is 11 jaar oud!!
en 13 jaar is inderdaad nog niet helemaal zo oud!!


Kiki & Koko :valkparkiet2::valkparkiet2:
Rocky & Bella:agapornis-roseicoll &:agapornis-roseicoll
R.I.P. Rambo & Rocky (agapronide)
R.I.P. Buddy (grijze roodstaart)

 
Geplaatst : 30 augustus 2009 14:06
Rajshri
(@Rajshri)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

Dank je wel allemaal 😮 Ik kom net terug uit Amerika. Een van m'n beste vriendinnen woont daar. Ik had ooit een plakboek naar haar toegestuurd met allerlei foto's. Ik bekeek dat dus toen ik daar was en zag een foto van Coco en begon spontaan weer te huilen... 🙁 Ik denk niet dat dat ooit over zal gaan 🙁
Ik ben inmiddels afgestudeerd. Het roosje dat ik toen kreeg heb ik op z'n graf neergelegd.

Hij was er namelijk ALTIJD bij als ik hard aan het studeren was... Op deze foto's bijvoorbeeld toen ik bed lag en aan het lezen was...

Hij was m'n lucky charm!


 
Geplaatst : 5 september 2009 18:05
Rajshri
(@Rajshri)
Berichten: 6
Actief lid
Topic starter
 

Marion K.;248752 wrote: "Je moet geluk hebben dat hij 10 wordt???":confused: Hoezo geluk??
Sommige aga's worden wel 20 jaar of ouder. Dus 13 jaar is nog helemaal niet zo oud!

Marion en Tweety :agapornis-personatu

Ja, de dierenarts zei dat ze gemiddeld 15 worden, maar dat ze wel 30 jaar oud kunnen worden 🙂


 
Geplaatst : 5 september 2009 18:08
 Gast
(@Gast)
Berichten: 0
New lid Gast
 

Wat een mooi verhaal zeg......
Ik denk dat iedereen écht medelijden met je heeft en mij staat het huilen nader als het lachen:(
Heel erg veel sterkte met het verlies van Coco..


 
Geplaatst : 6 september 2009 13:23
Pagina 1 / 2
Deel:

Scroll naar boven